איך עושים מיתוג דיגיטלי?

מיתוג דיגיטלי

אנחנו חיים בעולם של מותגים, וכמובן שהסטטוס הזה מגיע גם לרשת. זה מתחיל מהקמת אתר, עובר דרך נוכחות בפורומים, שיווק, פרסום ועוד. בדרך כלל עסקים מקצועיים עובדים עם סוכנות דיגיטל, אשר בוחרת לעשות פעולות מסוימות כדי לבצע מיתוג. צריך אנשי מקצוע בתחום של שיווק, אסטרטגיה ומיתוג כדי לעשות את זה, ולשם כך דרושה חברת אינטרנט עם צוות מומחים כמו שיש אצלנו בגאו מדיה.

תהליך של מיתוג נועד לבדל ולמצב עסקים מול המתחרים. זה נעשה בתהליך של העברת מסרים תדמיתיים ושיווקיים. לא כל עסק עושה את זה, ולא כל עסק יכול לעשות את זה.

מיתוג לא מתאים לכל אחד, צריך להיות ראוי למיתוג. לא כל מוצר שמיוצר בסין ראוי למיתוג ולא כל חנות רהיטי במבוק זול שווה את זה. כלומר- יש קשר הדוק בין מיתוג ואיכות וזו הסיבה שהמותגים הכי גדולים בעולם הם גם איכותיים. פספוס אחד שלהם בפס ייצור, או ריקול, עלול לעלות להם בנטישת צרכנים, ובניית מיתוג מחדש, ואת זה שום מותג לא רוצה לחוות.

במאמר הזה, ינסו המומחים של גאו מדיה להסביר, מה לעשות וממה להימנע, בתהליך של מיתוג בדגש על מיתוג דיגיטלי.

יש לכם בעיה? תפתרו אותה קודם לפני המיתוג!

מיתוג לא יפתור שום בעיה שיש בעסק, או במוצר. הוא לא יפתור בעיה של חוסר בכוח אדם, תורים, תזרים מזומנים ושיווק. יש פעולות שצריך לעשות לפני מיתוג, והן עבודות של מכירה ושיווק, המיתוג בא אחר כך והוא מתמקד בהגדרת הזהות של המוצר שלכם, אבל רק אחרי שהמוצר הזה שלם, מתפקד ללא דופי ועבר תהליך של חשיפה לצרכנים. אם לדוגמה אתם מפעל לווילונות, אבל יש לכם בעיה שאתם מבטיחים ולא מקיימים, כי יש אצלכם עומס ואתם לא מצליחים לעמוד בביקוש של הלקוחות, יש בעיה עם השירות שלכם. אם זה כבר נהיה שיטתי והצטברו עליכם כבר כמה תלונות, שום מיתוג לא יפתור את הבעיה הזאת, הוא רק יחדד אותה. ראשית, תצטרכו לשכלל את השירות שלכם, להוסיף כוח אדם, או פשוט לא להבטיח מה שאתם לא יכולים לקיים, ורק אחר כך תעשו מיתוג.

מהם ערכי זהות של מותג?

בוא נתחיל מזה שזהות של מותג היא כמו זהות של בן אדם. אבל בעוד שלכל בני האדם יש גם חסרונות וגם יתרונות, למותג אסור שיהיה אפילו חיסרון אחד. מדוע? כי משלמים עבורו ולכן הוא צריך להיות באיכות הכי גבוהה בנישה שלו. את האנשים אתם לא קונים, את המותגים כן.

המומחים של סוכנות דיגיטל גאו מדיה מסבירים שזהות של מותג זה בעצם רשימת הערכים שאפשר לייחס לו כמו: איכותי, מהיר, קל, איטי, ידידותי, נחוץ, שימושי ועוד. בעידן האינטרנט חשוב מאוד לבנות זהות מותג טובה גם ברשת. לכל מותג יש את הערכים שהוא מייצג ושנחוצים לו כדי לתפקד באופטימליות. אם אתם למשל רוצים למתג עגלה של תינוקות שהערך הכי חשוב שלה זה בנוחות הריפוד ובגלגלי העצירה, זה מה שתגידו במסרים שלכם עליה. אם אתם רוצים למתג מאפיה, דברו על הקמח שלה. כלומר- כל מותג נוצר בגלל רשימת הערכים החשובים לגביו וכמובן שזה משתנה ממותג למותג. הזהות של המותג בעידן הדיגיטלי צריכה לבוא לידי ביטוי באתר של המותג, בשיווק ובמכירות שלו ובפעולות שייקבעו את תהליך החשיפה שלו. את הערכים האלה צריכים להבין הגולשים, כדי שהם יוכלו אחר כך לזהות את המותג דרך הערכים שלו.

גם הלקוחות בונים את המותג….

בעידן האינטרנט האינטראקציה עם הלקוחות היא נכס דיגיטלי בלתי הפיך. כל מה שהם יכתבו על מותג, נחרט בתודעה, עובר בשרשורים, נעשה וויראלי ועינם הפקוחה של הלקוחות, תוך ציפייה מהמותג, באה לידי ביטוי בתגובות שלהם. אם המותג אכזב אותם, הם יכתבו על זה פוסט, אם חנות לא נתנה להם שירות טוב- הם יכתבו את זה. כך בעצם נוצר ערוץ דו כיווני של מיתוג. מצד אחד מה שמותג אומר על עצמו, ומצד שני מה שהלקוחות אומרים עליו. מותג טוב שואף שהתגובות של הלקוחות יהיו לטובתו, אבל בשביל זה הוא חייב להיות מותג טוב.

מיהם מובילי הדעה למותג שלכם

מובילי דעה הם אנשים שיש להם מה להגיד בנושאים מסוימים שהם מבינים בהם, ושהם יכולים להשפיע על אנשים לחשוב כמותם. מובילי דעה יהיו בדרך כלל עיתונאים או סלבריטאים שיש להם מילה בנושאים מסוימים, ושאם הם ממליצים או נמנעים ממותג מסוים, הקהל שלהם ילך אחריהם. בעולם הדיגיטלי נעשה שימוש רחב במובילי דעה כמו בלוגרים, ומומחים כדי לגלגל את הדעות שלהם הלאה, ובעלי מותגים שוכרים את שירותיהם לצורך כך.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך

דילוג לתוכן