בניית אתר קטלוג מה זה? | גאו מדיה - GEO MEDIA

בניית אתר קטלוג מה זה?

בניית אתר קטלוג

לעסקים רבים היום יש משפחות של מוצרים. לא מדובר רק באתר חנות עם תצוגת מוצרים, אלא שזה יכול להיות גם אתר של בית דפוס עם מוצריו, מוצרים לגינון ועוד. כאשר מדובר בתצוגה של מספר מוצרים, יש צורך לבנות אתר קטלוג. זהו אתר שנראה ממש כשמו- קטלוג, אשר בו מוצגים ונפרשים המוצרים.

להבדיל מחנות באינטרנט, בניית אתר קטלוג לא נועדה לשיווק און ליין לגולשים, אלא שהמטרה שלו היא להציג את המוצרים מסביר מומחה של בניית אתרי קטלוג מסוכנות דיגיטל. בהמשך יעשו הגולשים פעולות נוספות לצורך רכישה. ברוב המקרים באתר כזה גם אין אפשרות סליקה, ולצורך הרכישה יש צורך ליצור קשר עם האתר. ההתקשרות יכולה להיות טלפונית, או באמצעות השארת פרטים באתר.

מטרתו של אתר קטלוג היא להציג לגולשים מוצרים שונים, עליהם הוא לא ידע. מוצרים חדשים או מוצרים משופרים. הקהל המגיע לאתר קטלוג מן הסתם, יעשה זאת באמצעות מנוע החיפוש גוגל תוך שימוש במילות המפתח הרלבנטיות.

תת קטגוריות של בניית אתר קטלוג

הפלטפורמה של אתר קטלוג, מאפשרת הוספת של קטגוריות וגם תת קטגוריות. לגולש צריך להיות מאוד קל לגלוש באתר הזה, לעבור על המוצרים ולבחור במה להתמקד. הוא חייב לאתר את המוצרים אותם הוא מחפש בקלות, ולכן בניית אתר קטלוג מחייבת שתהיה בו חווית משתמש, ממש כמו באתר חנות. אם אין חווית משתמש באתר, הגולשים יינטשו אותו. כאשר מדובר באתר קטלוג, הגולשים הם גם לקוחות פוטנציאליים וממש לא כדאי שהם יינטשו אותו. לכן בחירת החברה שתבנה לכם את האתר חייבת לשים דגש על חברת בניית אתרי קטלוג שיש לה הרבה ניסיון ואשר מערבת טכנולוגיה של היררכיית מוצרים עם ידידותיות למשתמש.

תחילתו של אתר כזה באפיון שזה שלב של כל בניית אתר. האפיון מיצג את המטרות של האתר האם זהו אתר קטלוג, אתר קטלוג תדמיתי בלבד? אתר קטלוג רספונסיבי ועוד. אחרי האפיון יש לבנות את האתר ויזואלית.

תצוגת מוצרים באתר קטלוג- הכי חשוב

בנושא של אתר קטלוג, יש חשיבות רבה לוויז’ואל ולתמונות ששוות במקרה הזה הרבה יותר מאלף מילים. המטרה של האתר היא להציג את המוצרים ולכן חשוב שהם יוצבו בצורה נכונה, תואמת את המציאות, בתמונה חדה וברורה.

מומלץ להשתמש בתמונות טובות, או אף לשכור את שירותיו של צלם מקצועי לשם כך. הוא יוכל ליצור את התפאורה והסטיילינג הנכון של המוצרים, כך שהמוצרים יוצגו בצורה שיווקית ואטרקטיבית.

כאשר מדברים בתהליך שכזה אצל סוכנות דיגיטל, לאחר אפיון אתר, מכין בונה האתרים סקיצה גרפית אשר מדמה את התבנית והעיצוב שיהיו באתר. מערכת ניהול התוכן הנלוות לאתר, תאפשר שינויים בתכנים, העלאת או הורדת מוצרים, עדכון, העלאת תמונות נוספות, מידע לגולש, מפרטים טכניים, מדריכי קנייה ועוד.

בניית אתר קטלוג רספונסיבי

אין היום כמעט אתר שהוא איננו רספונסיבי. אנשים גולשים היום לאתרים מסמארפונים וטאבלטים ולכן אתר רספונסיבי הוא אתר, שמותאם לכל מיני סוגי הניידים השונים. גם אם מדובר רק באתר קטלוג שלא ניתן לסחור בו, עדיין צריך להשקיע בו ממש כפי שמשקיעים באתר חנות, שזה האתר שהכי דוגמה מבחינת הקטגוריות והנראות שלו לאתר קטלוג.

מכל מיני סיבות יש חברות שמעדיפות להקים דווקא אתר קטלוג ולא אתר חנות. או שמדובר במוצרים שצריך לברר עליהם עוד פרטים לפני שרוכשים אותם, או שהם דורשים התאמה אישית ולכן במקרה כזה, אתר חנות לא יעשה את העבודה. הלקוח יצטרך לדבר עם בעליו של האתר, לברר אתו פרטים ורק אחר כך לבצע את הקנייה.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך

דילוג לתוכן