בניית אתרי חנות

אתר שריונית טכנולוגיות - גאו מדיה

שריונית טכנולוגיות

אתר קטלוג תדמיתי וגם חנות – למכירת מנעולים אלקטרוניים חכמים ודלתות חכמות. במסגרת עיצוב דף הבית נעשה שימוש אלמנטים גראפיים מונפשים. קטלוג חכם המאפשר חיתוך לפי מגוון מיונים.

לצפייה בפרויקט

בניית אתרי חנות בהתאמה אישית.

העובדה שהישראלים הם צרכני הרשת הממוקמים במקום השני בעולם אחרי האמריקאים, הייתה ידועה כבר מזמן, אבל אין ספק כי מה שלא עשו השכנועים של חברות בניית אתרי חנות, עשתה הקורונה ובגדול. 

ממידע ברשת עולה כי בתקופת הקורונה קמו מאות חנויות און ליין חדשות מתחומים שונים בבעלות של ישראלים והיד עוד נטויה. למי שלא הבין עד כמה משתלם לפתוח חנות נאמר, כי עד כמה שידוע שום חנות רשת עדיין לא סגרה את האתר שלה לעומת מספר החנויות הפיזיות שנסגרו עוד לפני הקורונה בקניונים בישראל ובעולם.

המסחר המקוון בישראל גדל כל שנה ב-25%. 95% מהישראלים ביצעו במהלך השנה האחרונה רכישה אחת לפחות וזה מציב אותם במקום הראשון בעולם בקניות ברשת. בשנת 2020 עמד השיווק באינטרנט על כ-12% והצפי הוא שזה כאמור רק יגדל. 

יש היום הרבה מאוד פלטפורמות המציעות בניית אתר חנות וירטואלית, כולן דומות ולכל אחת היתרונות הייחודיים שלה. פנייה אל חברה בעלת ניסיון באתרי חנויות תוביל להקמת החנות המותאמת לעסק שלכם.

אחד הדברים הכי חשובים בהקמת אתרי חנות הוא התאמת החנות לנושא.  זה אמור לבוא לידי ביטוי בהחלטה על מבנה החנות, מספר הדפים באתר. ארכיטקטורת תצוגת המוצרים והמידע וכמובן מעל לכל- הממשק הידידותי למשתמש שמסוגל להעניק חווית ביקור נגישה וקלה.

ממשק משתמש- הכלי הכי חשוב בכל חנות אינטרנט .

במציאות יש חנות שאחרי שתיכנסו אליה תגידו שהיה "כיף"  ויש חנות שתגידו, יותר לא נכנסים אליה. תתפלאו ככה זה גם ברשת. חווית משתמש הכוללת מספר אלמנטים חשובים באתר חנות, היא זו שעושה את ההבדל בין חנות כיפית לבין חנות שהגולשים נוטשים. רק סוכנות דיגיטלית עם ניסיון בנישת בניית אתרי חנות יודעת מה הגולשים רוצים ובאיזה סוג של ממשק הם נשארים. 

החוויה הזו מוגדרת כשילוב בין טכנולוגיה להנדסת אנוש, עיצוב גרפי ופסיכולוגיה צרכנית. קוראים לזה User Interface  ובקיצור- UI. זה המושג שיעשה את ההבדל בין ממשק מסורבל ואיטי שיגרום לגולשים לנטוש את החנות לבין ממשק שיגרום להם להישאר בחנות און ליין כמה שיותר ובהתאם גם לקנות. ממשק ידידותי למשתמש הוא הכלי הכי חזק ומשמעותי בכל חנות. מדובר על רכיב שהוא טכנולוגי אבל גם עיצובי, הוא זה שיגרום לגולשים לנווט בחנות בצורה נוחה. יעביר אותם בקלות מעמוד לעמוד. יתנהג באופן הגיוני בהתאם לאופן החיפוש שלהם, עד כדי כך שהגולשים ממש ירגישו שהם נמצאים בחנות במציאות מרוב שהממשק הזה מבין ומתרגם את הבקשות שלהם לתשובות מידיות ומהירות ללא שהות.

חשוב להבין כי היום זמן "הסבלנות" של הגולשים בכניסה לאתרים, עומד על 8 שניות, זה אומר שבזמן הזה, האתר חייב להגיב מהר לקונים ואם הוא לא עושה את זה, הם פשוט יעברו למתחרים.

מה אתר חנות מוצלח חייב לכלול?

חברת בניית אתרי חנות גאו מדיה, יודעת להקים אתרי חנות עם ממשק ייחודי המעניק לגולשים חווית משתמש שגורמת להם להפוך לקונים קבועים בחנות הזו. לפניכם מספר נקודות חשובות שצריך לקחת בחשבון כאשר רוצים להקים אתר חנות. 

ניווט: ממשק משתמש באתר חנות אינטרנט צריך לגרום לגולש לדעת בכל רגע בזמן אמת, את מיקומו בתוך האתר וכן את הדרך בה הוא יכול לשוב לדף הבית או למיקומים חשובים אחרים כמו קופה, סליקה ועוד. מה שהופך את הניווט לנוח הוא עיצוב כפתורים גרפיים המספקים קישורים שמעבירים את הגולש בתוך האתר והם זהים בכל דף, כך שנוצרת זהות גרפית שכבר מובנת לגולשים- קונים. בכל דפי האתר גם חייבים להיות קישורים המחברים אותם לנקודות עוגן באתר ולדף הבית. 

היררכית הקלקה: קיצור הדרך של הגולשים לקבלת מידע, הוא אחד הפרמטרים הכי חשובים שמשאירים גולשים באתר. יש חשיבות מאוד גדולה בהפחתת מספר ההקלקות- פעולות שצריך לעשות הגולש כדי לעבור בין דפי האתר או לקבל מידע חיוני. ההיררכיה של עיצוב האתר תשאף לגרום לגולש להיות במרחק קצר של הקלקה מדפי העוגן החיוניים של האתר. 

זמן טעינת אתר:  הזמן הממוצע של כל גולש בהמתנה לטעינת אתר, עומד היום על עשר שניות, לא יותר מזה. זהו פקטור חשוב מאוד בחוויית המשתמש שרגיל היום לעולם תזזיתי המונע בלחיצת כפתור או טאץ', כך גם בניית אתרי חנות ברשת. מחנות מצופה להיטען מהר ולספק את הסחורה תרתי משמע. כל מעצב גרפי שמקים אתר חנות, חייב להקפיד על כך שזמן טעינת האתר יהיה קצר כמו "הסבלנות" של הגולשים. תוספים וגרפיקה קלות משקל חשובים מאוד בכל עיצוב של ממשק משתמש.  

ממשק הגיוני ופשוט: הגולשים קצרים בזמן, האתר חייב להיטען מהר ואלה שמחפשים מידע ספציפי  לא אוהבים אתרים מסורבלים וצפופים גם אם מדובר בעיצוב הכי חדשני היום. הזמן שלהם שווה כסף. הקלקות רבות מדי כדי להגיע למידע, היעדר כותרות גדולות וברורות, עלולות לגרום להם למצוא את עצמם אבודים באתר של "מבוכים ודרכונים" ולהימלט כל עוד נפשם בהם לאתר יותר פשוט ונגיש לשימוש. 

סטנדרט של ניווט: ממשק שנודע לשרת את הגולשים באתר, לא צריך להיות יצירתי מדי אלא לעמוד בסטנדרטים המוסכמים של הממשקים ברוב אתרי האינטרנט. זאת כדי שהגולשים כבר ידעו דבר או שניים על השימוש בו מניסיונותיהם באתרים אחרים. לא צריך להיות חדשני ומהפכני או אומנותי מדי, צריך להיות זמין, נגיש, נוח וקל לשימוש. כזה שלא מהווה אתגר לנווט בו ובעיקר כאשר מדובר באתרי חנות שהמטרה הראשונה והמרכזית שלהם היא למכור וכמה שיותר.

קניות און ליין הפכו לחלק מהמציאות .

קניות און ליין הפכו בעשור האחרון לעובדה קיימת ושינו את עולם השיווק לחלוטין. הישראלים אוהבים לקנות ברשת והרבה, וזו הסיבה שהרבה מאוד בעלי חנויות ועסקים במציאות פונים לחברת גאו מדיה ומתעניינים בהקמת חנות און ליין.

ישראלים רבים כבר ויתרו מזמן אפילו על קניית מזון בחנות פיזית, ובוחרים בהזמנה און ליין. הם קונים, ריהוט, מוצרי חשמל, צעצועים, מחשבים, גאדג'טים ועוד. הם קונים הכל והם אוהבים את זה. זה נוח, זה קל וזה הכי מהיר. 

אם תחילה נהגו הישראלים לרכוש מוצרים רק מחו"ל, הרי שהיום הם קונים גם באתרים בארץ ונהנים מחוויית קנייה חוסכת זמן, פקקים, תורים ועוד. בניית אתרי חנויות היא בהחלט אתגר עבור כל חברת אינטרנט, משום שלהבדיל מאתרים אחרים חנות און ליין חייבת לתפקד מצוין מול הגולשים וזה חייב לבוא לידי ביטוי בטראפיק באתר.

חנות אי-קומרס – פרנסה בטוחה!

הביקוש בתחום בניית אתרי חנות בשנת הקורונה נסק למספרים גבוהים מאוד. בזמן הסגרים וגם לאחר מכן. ידוע הוא כי היום רוב הישראלים כבר התרגלו ומעדיפים לקנות ברשת בארץ וגם בחו"ל. אז איזה חנות און ליין כדאי לכם לפתוח לפי נתוני הרכישות של הישראלים?

מסקר של קבוצת זאפ עלה כי מעבר לגידול במכירות הישראלים גם מתחילים להשתמש בכלים של כתיבת חוות דעת על מוצרים וכלים של השוואת מחירים. חוות הדעת השליליות ביותר נכתבו על מוסדות ומשרדי הממשלה, קופות חולים, דואר, בנקים ושטיפת מכוניות וגם רהיטים. תגובות חיוביות קיבלו חנויות חלקי חילוף לרכבים, גננים, עיסויים, מנופים ושלטים אבל גם בעלי מקצוע ומקצועות חופשיים כמו רואי חשבון וחשמלאים.  

המוצרים הכי מבוקשים לצריכה היו טלוויזיות, טלפונים סלולריים, מקררים, אוזניות, שואבי אבק, מחשבים, תנורים, כיריים, מזגנים ומכונות כביסה. החיפושים הכי רבים היו אחר מוסדות ומשרדי ממשלה, מוניות, חנויות בגדים, מעצבי שיער עורכי דין ובתי מרקחת. 

כמו כן עלה מהדו"ח כי יש עלייה בביקוש לסלולריים סיניים וגם לשואבי אבק מתוצרת סין. רבים רוכשים גם בלנדר וקורקינטים חשמליים.

שאלות ותשובות.

כאמור ממשק האתר הוא האלמנט המשמעותי ביותר בכל מה שקשור לנישת בניית אתרי חנות. לספק לגולש חוויה של קנייה. שיהיה לו נוח וקל לנווט בחנות, למצוא מידע או מוצרים ולהבין איך האתר הזה מתנהג. זוהי שפה חדשה שלומדים אותה כל יום מחדש באמצעות כל אתר, למרות שממשקי חנויות בדרך כלל דומים זה לזה, כדי להטמיע הרגלי קנייה און ליין בקרב הצרכנים. ידוע הוא כי הגולשים היום חסרי סבלנות ולכן בתוך 10 שניות עם אתר החנות לא נטען, הם יינטשו אותו. כמו כן חשוב שארכיטקטורת המידע והמוצרים תהיה זמינה והגיונית, כולל כפתורי לחיצה וקישורים לדפים של האתר לדפי עוגן או לדף הבית.

חלק ניכר מהלקוחות אשר פונים אלינו בשל המומחיות שלנו בתחום בניית אתרי חנות, הם גם בעלי חנות במציאות. חשוב לומר כי כאשר בעל חנות במציאות פותח חנות און ליין, הוא מחזק גם את החנות שלו ברשת. הלקוחות יכולים ללכת ולבדוק את המוצרים בחנות הפיזית ואחר כך לרכוש אותם און ליין ולהיפך. הם יכולים לראות את המוצרים בחנות און ליין וללכת לרכוש אותם בחנות הפיזית. 

מעבר לכך כאשר אתם מקימים חנות און ליין, אתם מבצעים מיתוג של החנות שלכם הנחשפת מולה הגולשים. אין דבר שהם מחפשים היום ולא נכנסים ראשית לרשת. אם תהיה לכם חנות ולא משנה באיזה תחום, יגיעו אליכם לקוחות חדשים ותוכלו גם לשמר את הלקוחות הוותיקים שלכם. חנות אינטרנט היום היא השער שלכם לזירת העסקים הכי רותחת בעולם- האינטרנט. בעוד שאלפי חנויות פיזיות נסגרות במקומות רבים בעולם, פורחות החנויות ברשת וסוגרות כל יום קופה נחמדה מאוד.

יש לנו העדפה ברורה להקמת חנויות און ליין על תוכנת וורדפרס. זוהי תוכנת ניהול קלה ונוחה גם לאתרים וגם לבניית אתרי חנות. היא ברורה, זמינה ויש לה כ-15,000 תוספים שיכולים לשכלל כל חנות ולשפר הן את הנראות שלה אבל גם את החוויה של הלקוחות בחנות. זוהי מערכת ניהול התכנים הכי פופולארית בעולם. גוגל מאוד אוהבת אתרים הבנויים על וורדפרס והיא מדרגת אותם גבוה. יש לוורדפרס הרבה תבניות פרימיום מוכנות ומושקעות לאתרי מכירות, נתון שעשוי להוזיל את העלויות, ואפשר כמובן גם להקים חנות ב"תפירה אישית" . כאמור היא מאוד קלה ונוחה לשיפור ושדרוג. מדובר על מערכת איכותית ו-30% מהאתרים בעולם בנויים עליה. יש לה מערכות לקנייה מאובטחת ובטוחה, דבר שעשוי להוזיל הוצאה על פיתוח מיוחד שלהן. אתר חנות וורדפרס או כל אתר אחר הבנוי על הפלטפורמה הזו זוכה לשדרוגים באופן שוטף ועדכונים כל הזמן.

קמפיינים של שיווק וקידום אורגני SEO הפכו לחלק אינטגרלי מכל פעולה מתבקשת של אתר וגם חברת בניית אתרי חנות בדרך כלל ממליצה על קידום שלהם. האינטרנט עמוס באתרים ואם אתם מקימים חנות אי-קומרס מומלץ כמובן גם לקדם אותה גם באמצעות קמפיינים בגוגל ובפייסבוק, גם באינסטגרם וכם לעשות לה קידום SEO. הנראות שלה בגוגל חשובה ולכן קידום אורגני יוביל לדירוג גבוה ויציב אותה במקומות הראשונים בתוצאות החיפושים בגוגל.