בניית אתרים –חשוב שיהיה רספונסיבי

בניית אתרים

כל עסק או חברה שזקוקים לנוכחות באינטרנט, חייבים אתר מייצג שיהווה את חלון הראווה שלהם ברשת. אחד הדברים הכי חשובים שצריכים להיות באתר כזה, שהוא יהיה רספונסיבי- כלומר, מותאם לדפדפנים שונים כולל מכשירים סלולריים.

לחלק ניכר מהעסקים בארץ כבר יש אתרים ואפילו חנויות וירטואליות. כמעט לכל בעלי המקצוע יש אתרים, משום שזו הדרך היחידה שלהם להיחשף בפני לקוחות חדשים. אם שאלתם את עצמכם מה בעצם קורה ברשת, עד כמה היא גועשת באמת מבחינת ישראל ומהם נתוני הגלישה של הישראלים. כתבה זו תעשה להם סדר.

ראשית מדי שנה מפרסת ועדת המדרוג למדידת שיעורי הגלישה סקר שנתי על הרגלי הגלישה, ותמיד יש בו נתונים חדשים ומעניינים. 

אין סוכנות דיגיטל שמציעה בניית אתרים אשר מתעלמת מהנתונים הללו , כאשר היא מקימה אתר.

5.2. מיליון ישראלים גולשים ברשת

מהסקר האחרון עולה כי כ-5.2 מיליון ישראלים המהווים 77%, גולשים ברשת. נשים וגברים גולשים בהיקפי זמן זהים פחות או יותר. גברים גולשים 5% יותר. רוב הגולשים בארץ הם תלמידי תיכון הגולשים לפחות פעם בשבוע. רק 45.7% גולשים מבני 65 ומעלה. 

סוכנות דיגיטל המתעסקת בבניית אתרים צריכה להתאים אותם היום לסוגי דפדפנים שונים ולכן הם צריכים להיות רספונסיביים. וזהו הנתון של גלישה מהסלולריים:  46.3% גולשים ברשת באמצעות הסלולר. הנתון הזה מעיד על עלייה ביחס לשנים קודמות. דווקא הגלישה ממחשב פחתה. 91% מעידים על כך שהם גולשים ממחשב נייד או נייח.

69.9% מהגולשים בטלפונים הניידים הם צעירים, 16% מהם גולשים מטאבלט וזו מגמה שצפויה לעלות. אמצעי הגלישה הכי פופולריים הם אייפון (33.2%), אייפד (37.8%), גלקסי S2 (7.86%) וגלקסי S (4.02%). האייפד והאייפון מובילים כאמצעי הגלישה במובייל. 

מי אולי יגלשו לאתר שלכם?

36% מהגולשים ברשת הם חרדים. מהציבור הדתי לאומי גולשים 78%. 90% מהחילוניים גולשים והם הרוב. 72% ערבים גולשים, 82% נוצרים ו-83% דרוזים.

אז מה בעצם אומרים הנתונים הללו לעסקים קטנים ובינוניים שעוד אין להם אתר, שכל הישראלים נמצאים ברשת. שאם יש להם מה לשווק, למכור, להציע, להראות ולחשוף. הרשת היא המקום והכלי הוא אתר מותאם אישית, כזה שיכול לייצג נכון את הפרופיל של החברה שלכם ואת מה שיש לכם למכור.

אבל כל מי שמתמחה בבניית אתרים יגיד לכם, שזה לא מספיק להקים אתר. חייבים לעשות עוד כל מיני פעולות כדי לקדם ולחשוף אותו ברשת. יש אפשרות לעשות קידום אורגני, קידום ממומן בגוגל. כל אלה יגרמו לאתר לבלוט ולהיחשף מול הגולשים ולהשיג את המטרות של החברה.

לפני שבונים אתר- עושים אפיון

כל אתר אינטרנט הוא עולם בפני עצמו שצריך להיות מותאם לעסק. כאשר אין קורלציה בין האתר לבין העסק. האתר לא יצליח. הגולשים שנכנסים לאתר צריכים להתרשם ממנו ומהתוכן שבו, ולהחליט אם הם רוצים להיות חלק ממנו או לא. אם הטקסטים לא כתובים בצורה שיווקית ותחבירית נכונה, אם הכותרות לא מכוונות את הגולש למידע שהוא מחפש ואין ארכיטקטורת מידע תקינה, הגולש יינטוש את האתר וזה הדבר האחרון שכל חברת בניית אתרים רוצה כאשר היא בונה ללקוחות של אתרים.

ההתאמה צריכה לבוא לידי ביטוי הן בגרפיקה, בבחירת הצבעים לאתר, בתוכן המסביר ומכוון את הגולש למידע שירשים אותו. כולל טופס צור קשר במקום בולט שיאפשר לגולשים ליצור קשר עם האתר ולהתחיל לנהל איזה שהיא אינטראקציה.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך