בניית אתר קטלוג מוצרים לעסק שלך

בניית אתר קטלוג גאו מדיה

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מהו אתר קטלוג? למי הוא מיועד ומה חשוב לדעת על בניית אתר קטלוג מקצועי ומכירתי? על כך ועוד בכתבה שלפניכם.

עבור כל אילו מביניכם המעוניינים לשווק ו/או למכור מוצרים ושירותים באמצעות רשת האינטרנט, קיימים מספר סוגים עיקריים של אתרים בהם תוכלו לעשות שימוש וביניהם אתר קטלוג שהוא למעשה אתר תדמית המיועד לבעלי ו/או מפעילי אתרי מסחר אלקטרוני.

מהו אתר קטלוג?

אתר קטלוג הוא למעשה אתר בית באמצעותו תוכלו לחשוף לקהל הגולשים הרלוונטי עבורכם את כל המידע הנחוץ להם על המוצרים/שירותים אותם אתם משווקים ברשת האינטרנט או מחוצה לה. ברוב המקרים, מדובר באתר תדמית המשלב בתוכו דפי עמוד קטלוגיים בהם ניתן להציג את כל סוגי המוצרים/שירותים המשווקים על ידיכם, כאשר במקרים בהם עומד לרשותכם אתר מכירות מקוון, תוכלו להפנות את הגולש/ת לאתר זה באמצעות הקלקה על גבי אחד מהמוצרים/שירותים המוצגים בדפי הקטלוג באתר.

חשוב לציין שאתר קטלוג הוא איננו אתר מכירות ולכן לא מתאפשרת בו רכישה מקוונת של המוצרים/שירותים המוצגים בו. מטרת האתר ברוב המקרים היא לקדם את אתר המכירות ו/או נקודות המכירה בהן ניתן לבצע רכישה פיזית או מקוונת של המוצרים/שירותים המוצגים באתר הקטלוג.

אתר קטלוג – למי הוא מיועד?

אתרי אינטרנט מסוג אתר – קטלוג, מיועדים בראש ובראשונה לאילו מבינכם המעוניינים לחשוף את קהל הגולשים למוצרים/שירותים השונים אותם הם משווקים מחוץ למרחב הווירטואלי באמצעות נקודות מכירה פיזיות. ברוב המקרים, אתר קטלוג מיועד למעצבי שמלות כלה וערב, רשתות אופנה המעוניינות להגביר את תנועת הלקוחות בסניפי המכירה הארציים ו/או האזוריים, חנויות ומעצבי תכשיטים ובתי עסק נוספים העוסקים בהליכי ייבוא של מוצרים שונים המיועדים למכירה בישראל.

ברוב המקרים, אתר הקטלוג מיועד לצרכי חשיפת מלאי השירותים/מוצרים המוצעים למכירה על ידי בעלי/מפעילי האתר, כאשר מלאי המוצרים בקטלוג המקוון משתנה בהתאם לעונות השנה, מלאי זמין, פיתוחים טכנולוגיים הקשורים למוצר/שירות וכדומה. חשוב לציין שאתרי קטלוג מיועדים גם לבעלי אתרי מכירות מקוונות ברשת, כאשר אתר הקטלוג מיועד לצרכי חשיפת הגולשים לכל האינפורמציה הנחוצה להם אודות מוצרים ושירותים שונים אותם הם יוכלו לרכוש באופן מקוון באתר המכירות. במקרים אלו, אתר הקטלוג כמעין “משפך שיווקי” המיועד לצרכי הפניית גולשים לאתר המכירות.

הקמת אתר קטלוג – מה חשוב לדעת?

אתר קטלוג, כשמו כן הוא, הוא אתר תדמית המבסס את פעילותו על אימג’ים בעיקר, כלומר, על תמונות מוצר ו/או סרטוני וידאו באמצעותם ניתן להמחיש את יתרונות המוצר, אופן השימוש בו וכדומה. כפועל יוצא מכך, הליך הקמתו של אתר קטלוג חייב להיעשות באמצעות אימג’ים חזקים היודעים למכור את עצמם כמשפט המוכר והידוע: תמונה אחת שווה מאלף מילים…לפיכך, השלב הראשון והמקדים ביותר להליך בניית אתר קטלוג הוא קיומם של ימי צילום מקצועיים ו/או השגת תמונות באיכות הגבוהה ביותר (בדרך כלל אופציה המתאפשרת כאשר מדובר בייבוא מוצרים/שירותים מחברות בינלאומיות המחזיקות ברשותן חומרי גלם לצרכי פרסום ושיווק המוצרים).

לאחר שהשגתם את תמונות/סרטונים של כל סוגי המוצרים/שירותים אותם אתם רוצים להציג באתר הקטלוגי, זה הזמן להתמקד בהליכי ההקמה, הבנייה והפיתוח.

בניית אתרי קטלוג – כיצד?

בדומה לכל תהליך עבודה מקצועי של כל סוג אתר אחר, גם תהליך בנית אתר קטלוג חייב להיות מבוסס על ממצאי תהליך האפיון המקדים מאפיינים ומפלחים את קהלי היעד והמטרה הרלוונטיים לגלישה באתר. ברמה הטכנית, אתרי קטלוג ניתנים להקמה עצמית באמצעות פלטפורמות ייעודיות לצורך כך, אך במידה ואתם רוצים להבטיח לעצמכם אתר קטלוג מקצועי ומכירתי שיידע גם למכור את עצמו בסופו של דבר, אנו ממליצים לכם להסתייע בשירותיהן של חברות מובילות בתחום דיגיטל לעסקים.

לצורך בחירה בחברה כזו או אחרת לבניית אתרי קטלוג, מומלץ להתייחס לפרמטרים מקצועיים כגון: ניסיון מקצועי ומעשי בבניית אתרי אינטרנט, התמחות בבניית אתרי קטלוג, היכרות מעמיקה עם פלטפורמות שונות לבניית אתרי קטלוג, היקף השירותים המקצועיים המוצעים לכם על ידי החברה, וכמובן, תיק העבודות של החברה בנושא בניית אתר קטלוג לבתי עסק בתחומי העיסוק הרלוונטיים לתחום עיסוקכם. ברוב המקרים, הליך פיתוח, בנייה ועיצוב של אתר קטלוג אורך בין מספר שבועות לחודשיים – שלושה, וזאת בהתאם לגודלו והיקף הפריטים אותם תהיו מעוניינים להציג באתר.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך