בניית חנות וירטואלית לעסק שלך

בניית חנות וירטואלית

זה היה ברור שהקניות באינטרנט יגרמו כמעט לכל עסק שיווקי בישראל לחשוב על בניית חנות וירטואלית. כולם מבלים המון זמן און ליין ומחפשים לא רק מידע באינטרנט אלא גם עושים שופינג. חנויות און ליין הפכו לדבר הכי טבעי שבעולם. עם אבטחת מידע שלא מפשלת אף פעם. עוד לא שמעתם על פריצה לחשבונות של לקוחות לא באי ביי, לא באמזון ולא בעלי אקספרס. כל אלה גורמים לבעלי עסקים להבין שהם בידיים בטוחות. שהם יכולים לפתוח חנות און ליין ולדעת שהכסף באמת יזרום אליהם. 

אם בעבר היה חשש מצד בעלי העסקים לגניבת מידע או פרטי אשראי, הרי שהיום שיפור בתחום של אבטחת אתרי סחר אלקטרוני הוא עצום ובעצם אין שום בעיה להקים אתר של חנות אינטרנטית וגם להרוויח הרבה מאוד כסף.

כניסתן של רשתות גדולות, מהווה דוגמה לכך שהאינטרנט בטוח לכולם. הלקוח הממוצע חושב שאם הגדולים נמצאים שם, אז זה בטוח וזה באמת כך. בנוסף לכך, שיפור עיצובים של חנויות והבנת התחום של ידידותיות למשתמש אף הם גורמים להרבה מאוד אנשים לרכוש און ליין ולכן עסקים רבים פונים אל סוכנות דיגיטל להקמת אתר חנות.

אתרי השוואת מחירים גרמו לפתיחת חנויות רבות

בסופו של דבר הלקוח הסופי בין אם הוא קונה ברשת ובין אם הוא הולך לחנות במציאות, מחפש את הקנייה הכי זולה והכי טובה. עצם קיומם של אתרי השוואת מחירים והעובדה שברשת הכול שקוף, גורמים ללקוחות לרכוש און ליין. הרבה פעמים זו לא רק הקנייה הכי נוחה אלא גם הכי זולה. יש אתרים שגם מבטיחים מחיר יותר זול אם רוכשים מהם און ליין לעומת המחיר הנגבה בחנויות שלהם פיזית. מדובר על אותם מוצרים אבל ניצול הפלטפורמה האינטרנטית מוזיל את הרכישה.

כמובן שמבחינת הלקוחות כל בניית חנות וירטואלית היא מבורכת. לא משנה מה מזג האוויר, לא משנה אם קר או חם, נוח או לא, לא צריך כלום מלבד לשבת מול המחשב או לגלוש באמצעות אפליקציה ולעשות קניות. אין יותר קל ונוח מזה.

רכישה און ליין – יותר ממוקדים פחות מבזבזים

כאשר אנו נדרשים לרכוש מוצרים און ליין, אנחנו נעשה את זה בצורה הרבה יותר ממוקדת מאשר בקנייה פיזית בחנות. תארו לעצמכם שאתם נכנסים לחנות מרכול ענקית של מזון. מה עלול לקרות? בטוח שנקנה הרבה יותר מוצרים ממה שתכננו. בזבז יותר כסף ממה שהתכוונו ויותר מזה, חלק מהמוצרים שקנינו מיותרים לגמרי. או שכבר יש לנו מוצרים דומים, או שאנחנו פשוט לא משתמשים בהם. לדוגמה, אם אנו נוהגים לשאוב את האבק מהשטיחים ומסתפקים בזה, מדוע שנרכוש גם שמפו לשטיחים לולא, הסתובבנו בחנות הגדולה וביקשנו להעמיס כמה שיותר על העגלה.

החלטות הקנייה שמתקבלות בשיטוט בתוך חנות, שונות לגמרי מהחלטות הקנייה שנקבל מול רשימת מוצרים בחנות מזון און ליין. אנו נקנה רק את מה שאנחנו צריכים. נשווה מחירים. לא נשתכנע מהשלטים ומשכנועים של מוכרים, לא נתפתה בגלל צבע או ריח, פשוט נקנה בצורה הכי קרה את מה שאנחנו צריכים אבל בדיוק ולכן בסופו של דבר גם נחסוך כסף.

יחד עם זאת חשוב לומר כי בניית חנות וירטואלית, מתבססת על פסיכולוגיה צרכנית שונה מזו הקובעת את מבנה וסידור הסחורה בחנות במציאות. 

אין מוכרים אבל היא ידידותית לגולשים 

בניית חנות וירטואלית דורשת הכללת טכנולוגיות היוצרות חווית משתמש לגולשים. בסופו של דבר הרי מדובר בחנות און ליין. אין בה מוכרים ואין בה מוזיקת רקע. אז מה כן צריך להיות בה? האתר חייב להיטען מהר, כמו שאנשים לא אוהבים לעמוד בתור ככה גולשים לא אוהבים להיתקע עם חנות וירטואלית שנטענת לאט. 

סידור המוצרים צריך להיות ברור והגיוני. כלומר כמו שבמציאות יש ליד הקופה ממתקים כדי שאנשים יקנו אותם, ככה בחנות און ליין יש סידור של מוצרים שיגרום לגולשים לקנות אותם. או הצעות של לוק למשל אם מדובר בחנות אופנה ואם זה מוצרי קוסמטיקה, אז הצעה של חבילות מוצרים ולא רק של מוצר אחד עם הנחיות כיצד לבצע למשל טיפול פנים מקיף.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך