בניית חנות וירטואלית – קניות עושים ברשת

בניית חנות וירטואלית

בניית חנות וירטואלית, מבקשת לדמות לחנות און ליין, ככל האפשר גישה אנושית. מכיוון שמדובר על גלישה “אילמת” ודיאלוג ללא מילים בין גולשים לחנות, חייבת להתרחש חווית משתמש כדי שהקונים יצליחו לגלוש בחנות, לרכוש בה מוצרים, להבין מה הם צריכים לעשות בשביל זה ולעשות את זה בקצב הנכון. כל זה מתאפשר הודות לסוג הפלטפורמה של הקמת החנות וליכולות הטכנולוגיות שלה.

יש היום סוגים שונים של פלטפורמות להקמת חנות וכל אחת מציעה תוכנה אחרת, כאשר המכנה המשותף לכולן הוא להקים חנות מנצחת.

חווית הקנייה היא הפרמטר הכי חשוב ברכישה באתר. וככל שהיא תהיה רבה יותר, כך הקונים ייהנו לעשות את הרכישות שלהם בחנות הזו.

כאש מדברים על בניית אתרים שמטרתם היא למכור את מוצרי החנות הפרמטרים החשובים של בניית חנות וירטואלית הם: זמן טעינת אתר החנות, ניווט קל וידידותי באתר, תצוגת מוצרים אטרקטיבית ובנויה בצורה היררכית והגיונית. יכולת לעבור מעמוד לעמוד בקלות, יכולת איתור מוצרים במהירות ועוד.

בנוסף, אחד הדברים החשובים הם השירות של האתר ברמת ההיענות ומענה מידי לשאלות של קונים וכן ברמת המשלוח ללקוחות, החזרות ועוד.

זהו עידן האון ליין

52 מיליון חבילות הגיעו בשנת 2016 לדואר ישראל. כמות העסקות שהתבצעו עם כרטיסי אשראי ברשת בשנת 2017, הייתה 396 מיליון ₪, והצפי לשנת 2020 הוא כ- 100 מיליון חבילות.

ככל שעובר הזמן יותר ויותר אנשים שמים את מבוטחם בשופינג ברשת, וגם אבטחת המידע מוכיחה את עצמה, מה שגורם ליותר ישראלים לעשות קניות און ליין ולא לחשוש מחשיפת פרטי האשראי שלהם. מסקר שעשתה חברת אי ביי עלה כי הישראלים ממוקמים במקום השני המכובד אחרי האמריקאים בקניות ברשת, ולכן יש לעודד בניית חנות וירטואלית לכל עסק ישראלי קיים..

בעלי העסקים בישראל, בפיגור מסחר דיגיטלי עצום

כמות החנויות ברשת לעומת מספר העסקים שצריכים לפתוח חנות באינטרנט הוא עצום, אומר מומחה של בניית חנות וירטואלית. חלק ניכר מבעלי העסקים הם אנשים בני 50,60 פלוס שלא גדלו כילדים דיגיטליים, כלומר, בתקופה שהם התבגרו לא היה מחשב ולא פלייסטיישן ויש להם רתיעה מטכנולוגיות חדשות שהם לא מכירים. רובם בכלל לא מחובר לפייסבוק, ומקסימום התועלת שהם מפיקים מעידן הרשת, זה להחזיק סמארטפון. זה אומר רק דבר אחד, שהעובדה שיש להם חנויות ועסקים במציאות, אבל הם לא מבינים את הפוטנציאל של המכירות ברשת, נובע מהרתיעה הטבעית שיש להם, מחוסר היכולת שלהם להתחבר באופן טבעי לעולם הדיגיטלי ומזה שהם לא מכירים איך עושים עסקים ברשת, אלא רק מחוצה לה. דרושה כאן הסברה רחבה, העמקת האמון והדרכות על חנויות און ליין, כדי שהם יבינו שהם חייבים להקים אחת כזו.

מי קונה ברשת וכמה?

מסקר שנערך עלה כי בני 18-49 קונים ברשת יותר מהגילאים האחרים. זה פילוח הרכישות שלהם:

  • כ- 60% מזמינים הלבשה וביגוד.
  •  כ-32% מזמינים מוצרי אלקטרוניקה וחשמל.
  • כ-44% מזמינים טלפונים סלולריים ומוצרים אלקטרוניים.
  • כ-33% מזמינים הנעלה. 
  • כ- 29% מזמינים צעצועים.

עיצוב חווית משתמש

סוכנות דיגיטל גאו מדיה מזכירה שכאמור הענקת חווית המשתמש היא הפרמטר הראשון החשוב ברכישה און ליין. את החוויה הזו יוצר עיצוב ממשק הגלישה באתר. זה כולל את הניווט, יכולת פרישת המוצרים בצורה נוחה לקונים, הסבר על המוצרים, מדריכי מדידה, המלצות על מוצרים מסוימים וכמובן מבצעים, הטבות ועוד.

כיוון שאין בחנות הזו מוכרת מסביר מומחה בתחום בניית חנות וירטואלית, כל מה שמוכרת עושה בחנות במציאות חשוב שיהיה בחנות און ליין. את החיוך, השירות המהיר, הקולקציה, ההטבות והמבצעים צריך להציג במהירות ובבהירות, בדיוק כמו שמתרחש בחנות במציאות. “העתקת” חווית הקנייה לרשת, מתאפשרת באמצעות עיצוב חכם של חנות שהמטרה שלה היא למכור והרבה.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

ניוזלטר

מי צריך לעשות ניוזלטר?

כל מי שמתכנן לשלוח ניוזלטר ללקוחות שלו, צריך להבין מול מי הוא עומד. ראשית דע האם יש לך באמת מה להגיד להם, או שאתה הולך להפוך למייל המנדנד ולספאם.

המשך קריאה

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך

דילוג לתוכן