האם יש לכם קונספט למיתוג?

מיתוג חברה

הדרך הכי טובה להסביר מהו קונספט, תעבור כרגע באולם חתונות. אתם הולכים לחתונות נכון? האם יש חתונה אחת שזכורה לכם במיוחד (לא שלכם ולא של אחותכם), אלא כזו שהיה לה קונספט?

עכשיו תשאלו מה זה קונספט? אם כך. קונספט זה הרעיון שעומד מאחורי תכנון ועיצוב החתונה. רעיון שמתגבש דרך כניסת החתן והכלה, דוכני קבלת הפנים, החופה עצמה, העיצוב של האולם, המוזיקה והתפריט. זו יכולה להיות חתונה בסגנון שנות ה-20, או חתונה בסגנון יוון העתיקה, חתונה בנוסח המערב הפרוע ועוד. כל מה שמתרחש בחתונה הזו, יהיה צמוד לקונספט ויתרגם זאת במונחים של עיצוב ותוכן. אם נלך על חתונה בסגנון המערב הפרוע, אז החתן והכלה ייכנסו על סוס (רצוי לבן) התפריט בדוכני קבלת הפנים יהיה גריל מסתובב, המלצרים יהיו עם תחפושות של קאובויים, האולם יעוצב כמו עיירה של המזרח הפרוע, יהיו ליצנים על קביים וזמרים נודדים, יהיה כל מה ששייך למערב הפרוע בתחום של העיצוב, הדמויות, האוכל והמוזיקה כמובן תהיה על טהרת הקאנטרי. כדי לשעשע את האורחים יהיו דוכני קליעה למטרה ועוד.

גם למותג שלכם יש קונספט, כל מה שעליכם לעשות זה לשכור את שירותיה של סוכנות דיגיטל שתוכל לזהות אותו ולהפוך אותו לברור ומוכר לקהלי היעד, בכל נוכחות של המותג ברשת.

קונספט של מיתוג מסעדה!

לכל מותג יש מאחוריו עולם והוא שייך לו. התפתחות של קונספט תהיה מתוך העולם הזה. זה יכול להיות עולם של ספורט, פנאי, תחביבים, יוקרה, פשטות, טבע, בריאות, יופי ועוד. אם ניקח כל מותג וננתח אותו, נדע מה הקונספט שלו. אם ניקח לדוגמה מסעדת גורמה שעושה אירועים, אז הקונספט שלה יהיה בנוי על סך כל התשובות לשאלות הבאות: מי הבעלים שלה? איזה אוכל היא עושה? מי עושה? האם זה תפריט גורמה? כמה מקומות יש במסעדה? האם צריך להזמין מראש מקום? האם אפשר לערוך שם אירוע גדול או קטן? האם הם עובדים בשבתות? האם יש שם מוזיקה? האם יש להם מנות מיוחדות משלהם? בר יינות מרשים. מהו העיצוב של המסעדה? כמה עובדים יש שם, וכמה זמן היא קיימת. איפה היא ממוקמת והאם יש לה חנייה?.

מכל התשובות על השאלות האלה יורכב המידע שירכיב את הקונספט של אותו התהליך של מיתוג חברה (במקרה שלנו המסעדה) וכמובן גם התהליך השיווקי שלה. למשל. מסעדת גורמה, קיימת כבר 25 שנה, כשרה לא עובדים בשבתות, זו מסעדת דגים, בעליה אספן יינות. מקומות לאירוע עד 50 איש, נמצאת מול הים בעכו. המידע הזה יעבור בכל חשיפה של המסעדה ברשת. בהשקה של אירועים, מנות חדשות, שינוי תפריט, פתיחת סניף נוסף, בכל פרסום יעשה שימוש בקונספט והרעיונות ינבעו ממנו.

רעיונות לחיזוק קונספט של מסעדת שף

בואו ניקח לדוגמה קונספט של מסעדת שף וירטואוז שכל שבוע משנה את התפריט. הרעיונות שינבעו מהקונספט הזה, יהיו תואמים לו. למשל. הזמנת שף ידוע מצרפת לארוחת מרק צבים…שחזור של ארוחה שאהב נפוליאון ועוד. כלומר, אירוע שייעשה במסעדה הזו, ינבע מהחופש של התפריט ומהגמישות שלו. גם קהלי היעד יהיו כאלה שמחפשים חוויה ולא רק אוכל, וירצו להיות חלק מהאירועים האלה.

לעומת המסעדה הזו, בואו ניקח קונספט של מסעדת מזון מהיר. הלוקיישן שלה יהיה אחר, המלצרים ילבשו מדים אחרים, שיטת המכירה תהיה שונה והתפריט מן הסתם יהיה קבוע. הרעיונות שיכולים לנבוע מהקונספט הזה יהיו, הקמת מועדון לקוחות והטבות, בונוסים ועוד. כלומר דברים שנותנים מהר כמו שעושים מהר את האוכל. מהירות היא הקונספט מאחורי המיתוג הזה והיא תבוא לידי ביטוי בכל רעיון.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך