חשיבות ניהול מדיה חברתית

ניהול מדיה חברתית

האינטרנט פרץ לחיינו והמדיה החברתית הכוללת היום בעיקר את פייסבוק ואינסטגרם הפכה לזירת פרסום רותחת. זה אומר שאי אפשר לא להיות נוכחים בצורה נכונה בשני המקומות הללו, תלוי כמובן איזה עסק יש לכם ואיזה ערוץ מתאים לו יותר.

כל עסק שיש לו דף בפייסבוק או חשבון באינסטגרם, חייב לשכור את שירותיו של איש ניהול מדיה חברתית הניצב היום מול אתגרים לא פשוטים בכלל. השינוי הגדול חל לפני כמה שנים, אחרי שפייסבוק הפכו מרשת חברתית טהורה שאנשים מדווחים בה אחד לשני איך היה בים ואיזה דגל היה, לפלטפורמה חוקית של פרסום עם כלים לא שגרתיים ומורכבים, המבטיחים קמפיינים מכווני קהל מטרה עם תוצאות נפלאות.

ניהול קמפיינים ברשתות חברתיות דורש הרבה מיומנות בשימוש בכלי הפרסום הטכנולוגיים כדי להשיג תוצאות אפקטיביות. יש צורך ברגישות רבה והבנה בענייני אקטואליה ומדיה, להיות בקיא במגמות ובטרנדים, כדי להוביל קמפיינים שיש בהם משהו חדש או מעניין. לא עוד פרסום תמונה סתמית וכיתוב, לא עוד פוסט משמים שלא גורם לאנשים לשום אמפטיה או הזדהות.

קדמו את השם והמוניטין שלכם

ניהול מדיה חברתית מעבר למטרות הראשוניות שלו, גם מהווה ערוץ ליצירת וחיזוק תדמית לכל עסק וחברה שרוצים להתפתח ולגדול ולתפוס מקום טוב אצל הגולשים. כל עסק שרוצה להתמתג חייב להיות נוכח ברשתות החברתיות, תחת ניהול מדיה חברתית בצורה מקצועית. כל משרד פרסום שמחזיק מעצמו משרד מקצועי, לא יורה לכל הכיוונים כי אולי הוא לא רוצה את כל הכיוונים. כלומר- כל מסע פרסום ולא משנה איפה מעלים אותו, מחייב אסטרטגיה, מטרות ויעדים שהעסק רוצה להשיג כאשר המדיה החברתית היא רק חלק מנוכחות דיגיטלית רחבה המחייבת היום כל עסק. זהו המקום בו גולשים ייפגשו במותג שלכם, יכירו אתכם ואולי גם יהפכו ללקוחות. 

ניהול קמפיין ברשת חברתית, דורש ידע טכנולוגי בכלי הפרסום אבל גם יכולת לנהל רעיון וקונספט אשר יגרמו לתשומת לב רבה ובנקודה הזו נכנסים לעבודה אנשי הקריאטיב שיכולים להחליט לדוגמה כי מודעות של תזונאית יכללו דווקא צילומי רכיבה על חוות סוסים. כלומר, זה יכול להיות כל דבר שמשרת את המטרה שיעניק לגולשים את ההסבר הכי נכון לגבי מה מוכרים להם, כדי שהם יוכלו להחליט אם הם רוצים לקנות את זה. 

למה הקמפיין שלכם כל כך משעמם?

איש מקצוע בתחום ניהול מדיה חברתית, מצביעה על ליקויים רבים של קמפיינים העולים בפייסבוק או באינסטגרם, כאשר אין מאחוריהם שום אמירה שהגולשים יכולים להזדהות אתה. 

כולנו יודעים שאנשים בוחרים מותג מסוים, לא רק בגלל שהם אוהבים את הטעם או את הריח או את המראה של הנעליים, אלא גם את הסיפור שיש מאחוריהם. אם כן, ניהול מדיה חברתית צריך לעסוק בדיוק בזה. בסיפור שמאחורי המותג ולספר אותו כך שהוא יגרום לגולשים להגיב, יעורר בהם איזה שהיא אמפתיה, סקרנות או רצון לדעת יותר על המותג.

את זה אפשר להשיג אם בונים קמפיין שהכותרת שלו מעניינת והתוכן שלו עוד יותר מעניין. זה לא סתם שחברת בנטון יוצאת בפרסומי חוצות ענקיים שלא קשורים בכלל לליין האופנה שלה. את תשומת הלב שהיא מקבלת, היא לא הייתה מקבלת בשום פרסום אחר. בשורה האחרונה זה מה שמעניין- מה הרווח שלך מכל זה.

תכונות של איש ניהול מדיה חברתית

איש ניהול מדיה חברתית חייב להיות בעל יכולת והבנה במיתוג. שליטה בכלים טכנולוגיים פרסומיים. בעל ידע שיווקי, הפעלת כישורים חברתיים ומיומנויות מחקר משכוללות. לפני שהוא בכלל יעלה קמפיין למוצר או לשירות שלכם, הוא חייב לגלוש ברשת ולראות מה עושים המתחרים שלכם בארץ או בעולם, חלילה לא כדי לחקות אותם, אלא כדי לדעת מה לא לעשות. 

נוכחות ברשתות חברתיות דומה להתחככות עם מפורסמים בהשקות. אם אתה לא שם, אתה לא מותג, אם אתה לא מסתובב ברשת עם קמפיין סימן שאתה לא חדשני ולא מעודכן. ואם אתה כן ברשת אז אתה זוכה לתארים כמו: מבין עניין, מבין שוק ועם היד על הדופק.

קראו גם על: אינסטגרם עסקי

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך