ניהול מוניטין – מהו?

ניהול מוניטין

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

לכל אדם יש שם ורצוי טוב. שם טוב הוא השער שלכם לחברה, למשפחה, לעבודה ועוד. כל בעל מקצוע דורש שיכבדו אותו ואם הוא מקצועי הוא ירצה שיאמרו זאת עליו. אבל מה קורה אם במקרה נתקלתם בלקוח נקמן, תחמן וסחטן שהחליט לעשות כסף קל על הגב שלכם ולהאשים אתכם במשהו. אנחנו לא אומרים שלא מגיע לפעמים לאנשי מקצוע לקבל תגובות שליליות, אבל מה אם הטענה או התלונה אינה הגיונית והלקוחות דווקא קיבלו שירות מצוין.

והכי גרוע, אז מה אם במקרה כזה, נכנס אותו ללקוח לרשת ורושם משהו נגדכם שחור על גבי לבן, משחיר את שמכם, מעליל עליכם עלילות ואף גורם לעסק שלכם נזק. מה אפשר לעשות?

אם אתם במצב הזה מה שאתם צריכים זה סוכנות דיגיטל טובה שיכולה לעשות להם ניהול מוניטין ולאזן בין התגובות השליליות עליכם ברשת לבין התגובות החיוביות.

למשל אם אתם מסעדה?

יש היום הרבה עסקים וחברות שנפגעו מביקורת שלילית ברשת וזקוקים לשירות של ניהול מוניטין. חשוב לומר כי מה שפעם אנשים היו אומרים זה לזה, מתנהל היום שחור על גבי לבן ברשת, ויש לזה אפקט הרבה יותר גדול ודרמטי. יש היום הרבה תגובות ופוסטים שהופכים לויראליים, וייתכן שבהמשך אפילו מונעים ע"י מתחרים. אם קיבלתם ביקורת שלילית ברשתות החברתיות או בגוגל ביזניס, ערכו בדיקה או הגיבו באופן שיוציא אתכם בסדר. אנחנו חיים היום בעידן השקיפות וכך צריך להתנהג גם בנוגע לביקורת שלילית וגם חיובית.

אם אתם למשל מסעדה והיו להם אורחים מרוצים (הרבה פעמים אולי גם לא צודקים) ערכו את הבדיקה מולם בשקיפות ברשת. הימנעו מהתנצחות וירידה לפסים אישיים, זה לא יעשה לכם תדמית טובה. אם הבדיקה אכן מוצדקת, אולי זה הזמן לרענן נהלים ולהכניס שיפורים במסעדה שלכם.

ניהול מוניטין שלילי – מה אפשר לעשות?

אם נמאס לכם לראות את כל הביקורות השליליות עליכם ברשת, מה שיכול לפגוע בתדמית של העסק שלכם ובמקרה ומדובר בהרבה תדמית שלילית, זה עלול לגרום לעסק לקרוס. הגיע הזמן שתיקחו סוכנות דיגיטל שתוכל לעשות לכם ניהול מוניטין, כך שתוכלו להתפטר מהמוניטין השלילי שלכם.

יש אנשים שבמשך שנים מנסים להתחבא מאחורי המוניטין השלילי שלהם. הם חושבים שיום אחד זה ייעלם, אבל זה לא נעלם. הם יכולים להיות אנשים שעשו איזה שהיא טעות, או להיות הקורבן של לקוח לא ממש מאוזן או חברה מתחרה וכל מה שהם צריכים זה למחוק את המידע השלילי עליהם ברשת. 

מדובר על תגובות של גולשים, כתבות שליליות או תחקירים. סטטוסים פוגעניים, בלוגים שליליים, פסקי דין או ביקורת לא טובה. לפעמים מדובר באמת לאמיתה, אבל לפעמים לא ואת הנזק צריך להעלים מהרשת.

ביקורת של מתחרים? ניהול מוניטין!

אף פעם לשום גולש ברשת, אין אפשרות לדעת מי כתב עליו משהו ולפעמים זו תגובה בכתבה או אפילו פוסט בפייסבוק, תחת חשבון אנונימי. אבל בגלל העובדה שאנשים כל היום יושבים וגולשים באינטרנט, אנשים יכולים לראות זאת. מכיוון שכך, אם למשל מדובר בעסק שלקוח לא היה מרוצה מהשירות שלו, ובמקרה הזה במישהו עם ציפיות מוגזמות ובלתי סבירות. הוא יכול להיכנס לרשת מסביר מומחה של סוכנות דיגיטל, ולהתחיל להגיב על העסק הזה כאשר הגולשים לא יודעים את הפרטים, לא יודעים שמדובר באדם עם ציפיות מוגזמות או מישהו שדווקא קיבל שירות טוב, אבל תמיד יש לו טענות לכל העולם ולא חסרים אנשים כאלה. מה שצריך לעשות זה ניהול מוניטין שנעשה בדרך כלל, כדי לחזק את המוניטין החיובי וכך ליצור את האיזון שרוצים. 

תמיד טוב לשתף.

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך

רגע לפני...

קבלו הצעה אטרקטיבית!