מיתוג חברה- גם אם אתה לא קוקה קולה... | גאו מדיה - GEO MEDIA

מיתוג חברה- גם אם אתה לא קוקה קולה…

מיתוג חברה

מיתוג חברה הוא תהליך שהיום עושים עסקים קטנים וגם גדולים. אם בעבר בעולם האוף ליין, מיתוג חברה דרש תקציבי ענק, הרי שהיום באמצעות האינטרנט כל אחד יכול לעשות מיתוג בתקציב ידוע ומדוד מראש, וליהנות מבידול, מיתוג והדגשת היתרונות שלו מול קהלי היעד.

יש אנשים שמקשרים מיתוג עם איזה לוגו או שם מגניב, אבל מיתוג הוא הרבה מעבר לחוויה של שם, הוא סט של כלי שיווק המוטמעים בהצגת הלקוח מול קהלי היעד שלו, ומסייעים להם להבדיל בינו ובין מוצרים של המתחרים. מיתוג חברה נעשה בדרך כלל ע”י סוכנות דיגיטל והוא נבנה דרך הגדרת יעדים, פיתוח קונספט והובלת מהלכים אשר ימתגו את הלקוח. מיתוג אגב לא מסתיים לעולם. גם המותגים הכי גדולים בעולם ממשיכים למתג את עצמם בכל פעולה וקמפיין שהם עושים.

מה עושה מיתוג עסקי?

מיתוג עסקי יוצר את הבידול של השירות או המוצר שאתה רוצה לשווק מול המתחרים שלך. הוא מצטייר בעיני הצרכנים כערובה לאיכות. זה האופן בו הלקוחות תופסים אותך, וזה דורש חשיבה ותכנון מהלכי חשיפה ופרסום כאשר בכל אחד מהם, מועברים המסרים שאתם רוצים להעביר ללקוחות. גם סוג ואופן הפעולה מעיד על זה. אם אתם למשל מוצר ירוק, ואתם מארגנים ניקוי חופים, אתם עושים בדיוק את הפעולה שממתגת אתכם כמוצר ירוק מאוד ואף כזה שתורם לאיכות הסביבה. פעולות למען הקהילה, גם הן חלק ממיתוג עצמי שכן הן משקפות אג’נדה והיום כל מותג מתהדר באחת כזו. מותגים מתחברים לאומנות, ספורט, בריאות, איכות הסביבה ועוד וכאשר הם יעשו מיתוג חברה הם יכלילו בתהליך הזה גם מעורבות חברתית.

מיתוג חברה או מה זה ה-DNA שלך?

כאשר אדם פותח עסק הוא יודע מדוע הוא פותח אותו ומהם היתרונות שלו. על בסיס היתרונות האלה, מפתחים מיתוג חברה. אם הוא למשל מסעדה שמביאה מטבח חדש לגמרי עם טעמים שלא נראו כמותם, מיתוג חברה במקרה הזה המסעדה, יביא לידי ביטוי את הייחוד שלה בקמפיין בגוגל, כמובן באתר שלה, בדף עסקי בפייסבוק ובחשבון האינסטגרם שלה.

בסופו של דבר כל עסק צומח מתוך אמינות ונאמנות חזקה של המותג מול הלקוחות. בעצם אפשר לומר כי אם אתם עומדים בהבטחות של האג’נדה שלכם ומציעים ללקוחות שלכם משהו איכותי, אתם בדרך להיות מותג. בתהליך של מיתוג  חברה, צובר המותג מוניטין, והוא חייב לשמור על כך לאורך כל הדרך. מוניטין זה השם הטוב שלכם מול הלקוחות שלכם, בכל מה שקשור לשירות או למוצר שלכם, בלי לסטות מהרמה, בלי להוריד אותה, לדבוק ברמה איכותית וגבוהה, כי לקוחות לא טיפשים ואי אפשר למכור להם בהתחלה מותג, ואחר כך שוק…

המותג חייב לעורר אצל הלקוח רגש והזדהות. לאישיות של המותג יש תפקיד חיוני לעורר רגש ולא שכל. כאשר אנו רוכשים מותג, אנו לא תמיד עושים את זה בגלל החלטה שכלית אלא בגלל הלב.

אינטראקציה עם הצרכנים שלך

כל התקשורת של המותג עם הצרכנים, העולם סביב המותג והמעורבים בייצור או באספקת המותג, משקפים את המיתוג שלכם. המותג שלכם חייב להבטיח שכאשר הצרכן יפגוש אותו, יזהה הצרכן במותג את הערכים המשותפים כמו למשל בריאות, סטייל, צמחונות, ספורט ועוד. מיתוג חברה מחבר בין הלקוח למוצר באופן שבו חווים הלקוחות את המותג כמרכזי ומשפיע על חייהם, גם אם מדובר רק במותג אופנה. כל תפיסת המותג בעיני הלקוחות צריכה להתיישר עם המטרות שהמותג מציב לעצמו, וכל הפעולות שנעשות צריכות לתמוך במטרות הללו ולהשיג אותן.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך

דילוג לתוכן