מיתוג לעסק- למשל מסעדה | גאו מדיה - GEO MEDIA

מיתוג לעסק- למשל מסעדה

מיתוג לעסק

מיתוג לעסק כמו מסעדה חייב להיעשות ע”י חברה המכירה את תחום המסעדות ופועלת בו באיזה שהוא אופן. רק מי שמצוי בעולם הזה מכיר את כל הצדדים הלבנים, האפורים ואת מה שביניהם, ורק חברה כזו והיא יכולה להיות גם בעלת אתר של מסעדות ועוד, עשוי לעשות למסעדה שלכם מיתוג מנצח.

מה זה מיתוג כולם יודעים, זה להגיד שהסלמון במסעדה שלך הרבה יותר טעים מאשר בכל מסעדה אחרת, זה להגיד שאתה היחידי בארץ שיודע ליישן בשר שיש לו טעם של יערות עד. אבל איך עושים את זה נכון? איך גורמים ללקוחות להאמין בך ולגרום לכך שהם יהיו נאמנים למסעדה שלך וגם יביאו חברים? 

מיתוג לעסק גורם ללקוחות לזכור אותה, מבדיל אותה מכולם ועשוי לגרום לכך שבתהליך ארוך היא גם תהפוך לרשת מצליחה.

האם מסעדה חייבת קונספט- מיתוג לעסק

סוגיה זו יש לומר, היא הראשונה והכי חשובה מכל ההחלטות שכל בעל עסק שרוצה לעשות מיתוג לעסק מקים מסעדה. למסעדה חייב להיות נושא. כלומר היא צריכה להיות מסעדת דגים, או בשרים, או מסעדה סינית או טורקית, אבל היא צריכה להיות רק זה ולא כלבו. עסק לא יכול להיות גם וגם וגם, לקוחות אוהבים דברים ברורים ואם הנושא שלכם לא סגור במאה אחוז, אל תפתחו את העסק. מצד שני אי אפשר לבסס מסעדה על תפריט מצומצם, כי זה אומר שזה ידבר רק למעט אנשים. תפריט חייב להיות מגוון אבל מאותה משפחה של טעמים, וחשוב שיהיו בו מנות קטנות וגדולות וגם לילדים או לטבעונים- כלומר ככל הנושא המסעדה מספק יותר מנות הוא מדבר ליותר אנשים.

יש הרבה מסעדות שנפתחו ונסגרו בגלל שהתפריט שלהם לא היה מספיק משביע, מגוון או אטרקטיבי. הכי נכון זה להגיע למצב שהמבקרים במסעדה יכולים להזמין בה כל פעם דבר אחר ותמיד זה יהיה להם טעים.

שם של מסעדה

שם זה דבר חשוב והוא צריך גם לייצג את מה שמוכרים. אם למשל אתם מוכרים דגים תוכלו לקרוא למסעדה בשם שמבינים ממנו שזו מסעדת דגים. כך גם בוחרים שם של קונדיטוריה, מעדנייה ועוד. הלקוחות הפוטנציאליים שלכם לא צריכים לנחש מה אתם רוצים למכור להם, הם צריכים להבין את זה מהשם.

חלק מתהליך של מיתוג לעסק ע”י סוכנות דיגיטל זה בחירת שם והוא צריך להיות מקורי, קליט וקשור לנושא. את השם אתם צריכים כמובן להדפיס על תפריטים וכל נוכחות אחרת מודפסת של המסעדה הזו.

מי קהל היעד שלכם?

ניתוח מקדים של קהלי היעד שאתם מכוונים אליהם במסעדה שלכם ייצור את התפריט, השם וגם את השפה הגרפית של המסעדה שלכם. זה הרבה מעבר לקונספט זה עשוי לקבוע גם את המחירים. אם למשל אתם רוצים לפתוח מסעדה שמגישים בה רק המבורגר וברור לכם שקהל היעד שלכם הם צעירים מגיל 14 עד גיל 60, אתם צריכים להבין מיהו הנתח הכי גדול ובמקרה הזה אלה הם צעירים, אז השם יהיה מגניב, המסר הגרפי גם יהיה מגניב ואתם תצטרכו לחשוב טוב טוב, איזה מחיר צעירים יסכימו לשלם על ההמבורגר שלכם. זוהי בהחלט החלטה וחלק מכל מיתוג לעסק, וזה עשוי לקבוע את עתיד המסעדה שלכם.

מה העיצוב, התאורה מה הדיבור?

חשוב לבחור מוזיקה וסוג תאורה שמתאימים לקהל היעד של העסק החדש שלכם. אם מדובר במסעדה להורים ולילדים הריהוט, התאורה וגם הצבעים של המסעדה יהיו בהתאם. ילדים לא נכנסים למסעדה אפורה או שחורה. אם מדובר על בני נוער, אז שוב חייבת להיות התאמה של כל הפרמטרים לגיל שלהם, לעשות מיתוג לעסק שהם מבינים ומרגישים שייכים אליו.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך

דילוג לתוכן