מיתוג לעסק – מא׳ עד ת׳

מיתוג לעסק

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מיתוג הוא תהליך חובה לכל עסק. עסקים מצליחים הם כאלו שמצליחים להתבלט, וזה בדיוק מה שתהליך המיתוג עושה. הרבה פעמים בחיפוש אחר מוצר אנחנו נוטים לבחור בביטחון במותג, בלי הסבר ממשי. זוהי המשמעות של מיתוג, פנייה ללקוח שמבטיחה לו ערך, תגמול.

העולם הצרכני מלא באפשרויות ולכן לכל עסק צריכה להיות מטרה להשיג יתרון על מתחריו, ואחד היתרונות המשמעותיים ביותר הוא הייחוד של העסק. השוק תחרותי כיום, ולכן עסק שממתג עצמו בצורה הנכונה יצליח לפנות לקהלים המתאימים לו ואף לשכנע לקוחות של עסקים אחרים שהשירותים שלו עדיפים. סוכנויות דיגיטל שונות מציעות שירותי מיתוג לעסק, בהם מבצעים אפיון לעסק, ומבדלים אותו מעסקים אחרים, דומים ומתחרים.

כיצד מיתוג נכון תורם לעסק?

מיתוג נכון יציג בראש ובראשונה את היתרונות שלכם בפני לקוחות פוטנציאליים, אך באופן כללי יספר עליכם סיפור, יציג את הערכים של העסק ויתחבר לחזון שלכם, האנשים שמאחורי העסק. מיתוג מוצלח גם ימקם את העסק שלכם בקטגוריה הנכונה תוך הצגתו כאטרקטיבי יותר מהחלופות האפשריות. לדוגמה, לקוחות שיחפשו שירות שליחויות באינטרנט, ויגלו עסק שליחויות מקומי, עם פנים מוכרות ושירות לקוחות מהיר ואדיב, יעדיפו אותו על פני חברות שליחויות גדולות ששירות הלקוחות שלהן הוא במענה טלפוני עם זמן המתנה ארוך. 

מיתוג לעסק שלכם ילווה אותו זמן רב, משום שהוא למעשה התהליך של יצירת מותג. הדרך למיתוג נכון, כזה שיאפשר ללקוח להזדהות ולהתחבר עם הערכים שלכם, עוברת דרך כמה שלבים כמו עיצוב הלוגו של העסק ובחירת הסלוגן, אך לא רק מבחינה עיצובית וגרפית. המיתוג של העסק שלכם יבהיר ללקוחות שלכם על אופי השירותים שלכם והיחס שהם יקבלו, משום שהמיתוג יהיה נכון לכל חלק בעסק שלכם. 

מיתוג אתרים

שלב חשוב במיוחד הוא מיתוג אתר האינטרנט של העסק. מי שיגלשו לאתר יפגשו באישיות של העסק שלכם כשיקרא את הסיפור שלכם, ישוטט בדפי האתר המעוצבים לפי החזון שלכם, יחשפו לסלוגן ולתמונות שמייצגים את העסק והשירותים שלו. התוכן באתר העסקי יהיה תוכן שיווקי אך גם אינפורמטיבי שמטרתו לספק ללקוחות מה יש לכם להציע לו, החל משירות לקוחות, מידע על אחריות, הצעות מחיר ועוד. 

על מנת למתג אתר לעסק, יש לקבוע איזו מטרה הוא ישרת. אתר יכול לשמש כממשק הזמנות, כחנות, כמרכז שירות לקוחות או כאמצעי קידום ושיווק בלבד. ביצירת מיתוג לעסק יחד עם מיתוג האתר, הרעיון הוא לחבר בין העסק, המוצר או השירותים לבין האופי, העיצוב והממשק של האתר בצורה אפקטיבית שתקדם כניסה של לקוחות פוטנציאליים. 

מיתוג יצירתי הוא גם ייחודי

כפי שנאמר, מיתוג נכון מצליח לבדל את העסק שלכם מעסקים מתחרים. לכן הוא צריך להיות ייחודי, והרבה פעמים ייחודי משמעותו גם יצירתי. השקעת משאבים במחשבה על מה מיוחד בעסק שלכם, יכולה להשתלם מאוד ולשמש ככלי לבניית המותג שלכם. למשל, אם יש לכם עסק של מכירת רהיטים, וצברתם ניסיון מוכח לאורך השנים בתיקון וחידוש של רהיטים, ישתלם להדגיש שזהו שירות שאתם מציעים, אולי אף כחלק מהאחריות על המוצר. שירות כזה יציע ערך מוסף ללקוחות שלכם, שידעו כי הם יכולים לסמוך עליכם גם לאחר שכבר קנו מכם. 

מיתוג לעסק שלכם ידע לזהות בדיוק את הפרטים הבלעדיים לו ואת האופי שלו ואז למנף, להדגיש ולהבליט אותם באתר ובשאר החלקים של העסק, אך קודם לכן עליכם להיות יצירתיים בעצמכם ולמצוא לכם נישה, יתרון משמעותי, ואף להתגבר על החסרונות של העסק. שירות נוסף הוא מיתוג מחדש, כי אין ספק שלפעמים חברות ועסקים צריכים לרענן את המיתוג הקיים ולעדכן אותו לטרנדים והשפה החדשה.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך