מיתוג עסקי- ככה גם הם התחילו | גאו מדיה - GEO MEDIA

מיתוג עסקי- ככה גם הם התחילו

מיתוג עסקי

באשר למידע על מיתוג עסקי, עולה כי שלושת המותגים הכי שווים (תרתי משמע) בעולם הם אפל, גוגל ואמזון. הפרסום הזה הוא של חברת אינטרברנד. הדירוג מתבסס על הצמדת שווין של החברות הללו בדולרים לפי קטגוריות שונות בין השאר חוזק המותג וביצועים פיננסיים. אפל מדורגת ראשונה עם 214 מיליארד דולר. היא החברה הראשונה בעולם שמטפסת בטוח לשווי של טריליון דולר. גוגל שווה  155.5 מיליארד דולר. אפל מחזיקה במקום הראשון יחד עם גוגל. אמזון שווה מעל 100 מיליארד דולר. פייסבוק ירדה למקום תשע, אחרי שנים של הכתרתה כמותג הצומח ביותר.

מייקרוסופט מדורגת רביעית ואחריה קוקה קולה, סמסונג, טויוטה ועוד. הדבר הכי חשוב שעולה מדירוג המותגים הוא שהמצליחים ביותר הם אלה שמצליחים להשתנות בעצמם ולהגיב לציפיות ולצרכים המשתנים של הצרכנים. יש גם התייחסות למותגים שמשפרים את החיים ומקלים עליהם.

מי צריך מיתוג עסקי?

בדרך כלל אנשים חושבים על מיתוג כשהם פוגשים מותגים מפורסמים מהעולם. דבר אחד בטוח. שום מותג לא היה מצליח ללא מיתוג עסקי. זה מה שמבדיל בין מוצרים של המתחרים ויוצר את הרושם אצל הלקוחות. המיתוג הוא הערכים של המוצר או השירות של החברה, והם מחלחלים אל התודעה של הלקוחות, וגורמים להם להעדיף אותם על פני אחרים. אפשר בהחלט לומר כי מיתוג שווה לשם טוב או למוניטין.

ובכל זאת גם אם צרכנים מעדיפים מוצר מסוים כי הוא טוב, הם צריכים לדעת מדוע הוא טוב ומדוע הם מעדיפים אותו. את זה עושה החברה, היא מבצעת את המיתוג תוך כדי “שטיפת מוח” הצרכנים על המוצר באמצעים שונים. היום בעולם הדיגיטלי זה יבוא לידי ביטוי באתר של הלקוח, בקמפיינים שיווקיים בפייסבוק ובגוגל,, חשבון אינסטגרם ונוכחות ביוטיוב. החשיפה של המוצר והבלטת הערכים שלו, הם אלה שיתמגו אותו. 

מהי היכרות עם מותג?

היכרות עם כל דבר חדש היא כמו מערכת יחסים שיש בין אנשים, כך גם מיתוג עסקי.  בהתחלה מציצים, קצת מדברים, מקבלים מידע, מתרשמים ועוד. זה בדיוק מה שקורה גם עם מותג. הצרכנים לא מחליטים מיד שהוא מותג זה תהליך שלוקח זמן. במהלך בשימוש במוצר הם מבינים שהוא טוב (או שהוא לא טוב) אבל בדרך כלל כאשר חברה בונה מערך מיתוג למוצר כלשהו, זה אחרי שהוא עבר את מבדקי הצרכנים ויש לו משהו חדש להציע. זה יכול להיות מוצר שמשפר את הבריאות, אופנה, מוצר פנאי ועוד. חייב להיות בו משהו שאין למוצרים אחרים והמשהו הזה צריך להיות חשוב ספיציפית. אם למשל חברה מפתחת נעליים שלא נשחקות, בעוד שכל הנעליים בעולם כן נשחקות, זאת דרך טובה להסביר שהן בהחלט עשויות להפוך למותג כי יש להן משהו שאין לאחרים

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך

דילוג לתוכן