ניהול מועדון לקוחות בעידן תחרות

ניהול מועדון לקוחות

ניהול מועדון לקוחות ובעיקר בעידן של תחרות עסקית, הוא חובה. כדי לנהל מועדון כזה בצורה מוצלחת ויעילה, יש לפנות לחברה המתמחה בניהול מועדוני לקוחות. ניהול כזה נעשה היום באמצעים דיגיטליים השומרים על קשר עם כל חברי המועדון, יוצרים אתם אינטראקציה ופועלים כדי לשמר את הנאמנות שלהם למותג. אין ספק בכלל כי לקוח ששייך למועדון, מרגיש שונה, מיוחד ושווה יותר ממי שאינו משתייך למועדון של מותג מסוים.

אבל כדי להצליח לנהל מועדון בעידן תחרות, יש ללמוד את הלקוח, להבין למה מצפים ממנו הלקוחות שלו ולכל מותג יש את רף הציפיות ממנו. נאמנות נוצרת על ידי כך שיש אינטראקציה קבועה בין חברי המועדון למותג באמצעות מסרונים קבועים והתעדכנות על בסיס שוטף בכל החידושים הנוגעים לצריכה במועדון זה.

כך למשל ידווחו במועדון הלקוחות על פתיחת סניף חדש, השקה של קולקציה חדשה ואפילו יעשו ערב מיוחד רק לחברי המועדון עם כוסית של יין. היחס האישי אגב שיש לתת לכל לקוח- הוא לב ליבו של כל מועדון לקוחות וזה בדיוק מה שהוא עושה. 

התחרות על כל לקוח

העידן הנוכחי מאופיין בשפע צרכני רב, מוגזם ואף מבלבל. יש מוצרים מקוריים ולצדם מוצרים מקבילים והלקוח כבר לא יודע מי זה מי. אחד התפקידים של מועדון הלקוחות הוא לעשות סדר ולהעביר מסרים ללקוחות ובין השאר לחדד את תכונות ויתרונות המוצרים המקוריים לעומת ההצפה של המוצרים החקייניים או המזויפים.

חיזוק מותג יכול להיעשות בצורה של פעולות יזומות במסגרת ניהול מועדון לקוחות, הדורשים מחברי המועדון להיות מעורבים, או מעבירים אליהם מידע שמעניין אותם ויוצר ערך מוסף למועדון הזה. כדי להעביר את המסרים הנכונים בעידן הזה של שפע מידע צריך לסנן ולהעביר רק את מה שבאמת עשוי לעניין את חברי המועדון ואפילו יעזור להם לבצע החלטת קנייה נכונה.

דבר נוסף חשוב הוא גם לייצר קשרים בין כל חברי המועדון כדי לתת תחושה של משפחה, בית שזו בעצם מטרת העל של כל מועדון לקוחות.

איך מזהים את קהלי היעד? 

אם אתם רוצים להרחיב את מועדון הלקוחות, אפשר להשתמש במס נתונים שנוצר לאחר חשיפה באינטרנט, גולשים שהשאירו פרטים ועוד. ככל שבמועדון שלכם יהיו יותר חברים, כך השם שלו ילך ויגדל והמותג יתחזק. יש כמובן צורך גם לדווח לעתים על כמות חברי המועדון ו”לנפנף” בה כי אנשים אוהבים להיות שייכים למקומות שיש בהם הרבה אנשים שעומדים בתור… יש משהו מאוד אנושי בתפיסה של הדבר הזה.

אבל מה שבטוח כך או כך, ניהול מועדון לקוחות חייב להתבסס על חיבה משותפת, מכנה משותף, תחביב, עיסוק או חוג שהמותג מחובר אליו ישירות כמו טיילים, חובבי קריאה, חובבי בישול ועוד. אחרי שאתם מבינים מהו המכנה המשותף של חברי מועדון הלקוחות שלכם, תוכלו להציע להם דברים מעניינים שקשורים כמובן לנושא שבגללו הם שייכים למועדון, למה שמחבר אותם אליו. 

תפיסת המותג שלכם בעיני חברי מועדון הלקוחות

לכל מותג, לא משנה באיזה תחום יש את הסיבה שבגללה אנשים רוצים להשתייך למועדון הלקוחות שלו. אבל יש גם נושאים עקיפים שמחברים בין הדברים. ניקח לדוגמה חובבי יין שאוהבים מסעדות דגים, או חובבי יין שאוהבים אוכל איטלקי, כל אחד מגיע למועדון הלקוחות של חברת היין מהמקום שלו. כאשר ניהול מועדון הלקוחות מתבסס על הידע שלשמו התכנסו החברים, קל יותר לשייך אותם למועדון ולצקת לו תכנים שבאמת מעניינים אותם. 

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך