על קידום דיגיטל ואופטימיזצית תוכן

קידום דיגיטל

קידום דיגיטל באינטרנט, נעשה בדרך כלל ע”י איש קידום מומחה בתחומו בקידום אורגני או קידום ממומן בגוגל. הראשון הוא קידום שמתמקד בהפצת מאמרים בעלי תוכן הרלוונטי לאתר ולמילות המפתח שלו. אבל גם למאמר ולמילות מפתח יש את זמן המדף שלהם, והרבה פעמים מגלים (באמצעות גוגל אנליטיקס) שאין תנועה בעמודים מסוימים באתר, מה שאומר שדרושה אופטימיזציה לתוכן. זה דורש הכנת מאמרים חדשים ומעודכנים, וגם שיפור תכנים קיימים. התאמה של תוכן היא אחד הגורמים החשובים ביותר בארכיטקטורת המידע של האתר, וככל שתקדימו את המתחרים שלכם האתר שלכם יהיה מקודם לפניהם והם יתקשו לצמצם את הפער אתכם. יכול להיות שזה גם יעבוד לטובתכם (הנשיפה הזו בעורף של המתחרים) כי בדרך כלל תחרות כזו יוצרת אתגר עבורכם וזה אומר- רענון וחידוש תכנים, כתיבה מחדש, שיפור תכנים קיימים ועוד. לעניין זה נאמר כי חשוב לעקוב אחרי הדירוג שלהם במנוע החיפוש, אבל גם לזהות את התכנים שהביצועים שלהם נשחקו ולרענן אותם כדי שלא יפסיקו להיות אפקטיביים עבורכם.

מה בין אופטימיזציה לתוכן למחקר מילות מפתח!

כל מי שעוסק בתחום של קידום בדיגיטל, מסביר מומחה לקידום אורגני של סוכנות דיגיטל, יודע שהדירוג בגוגל, לא נשען רק על מילות החיפוש אלא גם על איכות התוכן בהתאם לציפיות של הגולשים. איזה תוכן הוא מחפש? איפה הוא צריך להיות ממוקם, במה התוכן צריך להתמקד. לכן אופטימיזציה נכונה של תוכן במסגרת קידום דיגיטל, עשויה להביא טראפיק לאתר ולגרום לגולשים לשהות הרבה זמן באתר, אם אין אופטימיזציה לתוכן יכולה להתרחש פעולה הפוכה. כאשר מדובר בקידום דיגיטל שנשען על מילות מפתח, זה דורש מחקר וחשיבה שונה לגמרי. המחקר יבדוק את מילות החיפוש בשאילתות של גוגל, יאתר את מילות המפתח עם מספר החיפושים הכי גדולים, יזהה מילות מפתח עקיפות שמעלות תוצאות רלוונטיות לאתר ועוד. אופטימיזציה למילות תוכן זה משהו אחר לגמרי. על סמך מילות המפתח נייצר תוכן אבל הוא חייב להיות איכותי, רלוונטי ומעניין.

מהו תוכן בעל ערך לאתר?

תוכן בעל ערך לאתר, צריך “לקרוא” את המחשבות של הגולשים ולהעניק להם את התוכן שהם מצפים לקבל. אם הם לא יקבלו אותו, הם לא יישארו באתר. כך התהליך של קידום אתרים אורגני מצליח עוד יותר ברשת. התוכן צריך להיות מקצועי וסמכותי, להעניק ערך מוסף לגולשים ובעיקר להעביר מידע אמין ומקורי. הגולשים צריכים לסמוך עליכם שאתם מעבירים להם את כל המידע שהם זקוקים לו, ושאתם עושים את זה באחריות מקצועית ובצורה מקצועית. גם אם מדובר במאמרי קידום, הם חייבים להיות “קריאים” ולא לחבר את מילות המפתח באופן לא טבעי ואורגני. התוכן חייב להיות בעל זיקה או קשר לאתר שלכם, או לעולם של המוצרים או השירות שלכם. ככל שיהיה לכם יותר תוכן רלבנטי כתוב ברמה גבוהה, כך תיצרו לעצמכם תדמית של אוטוריטה בתחום, וזה אומר להוביל. גולשים מתרשמים גם מאופן הכתיבה וגם מהמידע שאתם מעבירים להם. בהנחה שאתם לא מוכרים את המוח של איינשטיין…. סביר להניח שגם המתחרים שלכם מנסים למצוא את דרכם אל האינטליגנציה של הגולשים ובכן- מי שישכור את שירותיו של כותב תוכן מקצועי, יהיה זה שיזכה בתשומת הלב של הגולשים. קידום דיגיטל מקצועי לא שייך לחובבנים.

מי כותב לכם את התוכן?

כאשר חולים הולכים לרופא, וכשרוצים לבנות בית הולכים לאדריכל. כאשר רוצים לייצר תוכן, צריך ללכת לאנשי מקצוע. לא, הם לא כותבי מאמרי קידום סטנדרטיים, הם אנשי תוכן שיש להם ידע ויכולת להרים כל נושא כך שיקראו אותו ואפילו יזכרו אותו. זה קשור לכישרון, רוחב אופקים, סקרנות וידע. ככל שכותב התוכן שלכם יהיה יותר סקרן, כך התוכן שתקבלו יהיה יותר ארוך, מקיף, או יביא לדיון את הנקודות החשובות באמת. קידום דיגיטל של תוכן חייב להיות בעל ערך לגולשים. אם ניקח לדוגמה את המאמר הזה, הוא נולד מהצורך להפיץ את חשיבות האופטימיזציה של התוכן, מה שלא תמיד ברור למקדמי אתרים ששוכרים את שירותים של כותבי מאמרים שאין להם שום כישרון וגם לא יכולת. ההתפשרות דווקא על התוכן, עלולה להציג לקוחות בצורה מגוחכת, לפגוע במוניטין שלהם, ולהבריח גולשים. הגולשים לא אוהבים שמוכרים להם תוכן משמים, מסורבל, ממוחזר וחסר ערך. אם עדיין אין לכם קופירייטר מקצועי, טוב תעשו אם תמצאו אחד כזה בכל סוכנות דיגיטל שמכבדת את עצמה.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך