מיתוג מעסיקים
לגיוס כח אדם איכותי.

Employer-Branding

מיתוג מעסיקים - Employer Branding

כל שנה מפרסם מגזין דה מרקר ו- CofaceBDI את 100 החברות שהכי שווה לעבוד בהן. בקרב החברות המייחלות להתברג לרשימה, שורר מתח רב איך, היכן והאם הם יצליחו להיכנס לרשימה. מעבר לאגו וליוקרה הנלווים לדירוג, יודעים מנהלי משאבי האנוש בחברות, כי התברגות לרשימה הזו תיצור להם עדיפות בגיוס כח אדם איכותי. החברות המדורגות הן מתחום חברות ההייטק, טכנולוגיה, פיננסים, תעשייה ועוד. רובן מסתבר חברות מובילות בתחומן בארץ ובעולם.

משום כך נוקטות היום חברות רבות בתהליך של מיתוג מעסיקים והן עושות זאת באמצעות משרד פרסום דיגיטלי. התהליך הזה קובע את המוניטין והתדמית של כל ארגון והוא מבוסס על הערכים והחזון, הייחוד והיתרונות הבלעדיים שלו.

מסקר שעשתה רשת לינקדאין בקרב 2000 חברות עלה, כי מיתוג מעסיק מועיל לחברות בכמה היבטים, מעבר ליצירת עדיפות כמקום עבודה אצל מועמדים. הוא גם מייצר חיסכון של 50% בעלויות גיוס כח האדם,  28% צמצום בתחלופת העובדים בארגונים, משיכה יותר גדולה של מועמדים פאסיביים. כדאי מכל הבחינות.

כך תגייסו כח אדם איכותי- מיתוג מעסיקים.

 

כדי להפוך לחברה טובה, כזו שכדאי גם לעבוד בה, מציע היום כל משרד פרסום דיגיטלי מקצועי תהליך שנקרא מיתוג מעסיקים או מיתוג מעסיק. הכוונה של התהליך הוא לייצר יתרון מול המתחרים בגיוס כח אדם. זה דורש הרבה יצירתיות וקמפיין מיתוג בערוצים הנכונים כמו לינקדאין, פייסבוק ואינסטגרם.

רבים ממנהלי מחלקות ה-HR, משאבי אנוש גורסים כי זהו התהליך הכי חשוב היום לכל חברה והוא מעיד על השאיפות שלה, היעדים והמטרות שהיא מסמנת לעצמה. לפי סקר שנעשה בלינקדאין, הרשת החברתית המרכזית לגיוס כוח אדם מקצועי לחברות, המכשול שעומד בפני חברות רבות, הוא שמעבר לפרסום מודעת משרה, הן לא מספקות מספיק מידע אותנטי ומהימן אשר יגרום למועמדים רציניים לפנות אליהם, שלא לדבר על חברות סטארטאפ שלעתים בתחילת דרכן, מתקשות להשיג את האמצעים לתהליך מיתוג.

סוכנות דיגיטל

כך תגייסו כח אדם איכותי

סוכנות דיגיטל

מי עושה מיתוג מעסיקים

סוכנות דיגיטל

מיתוג מעסיקים- כל החברה חייבת להתגייס לזה

סוכנות דיגיטל

אסטרטגיות מיתוג מעסיקים

סוכנות דיגיטל

יחסי ציבור ומיתוג מעסיקים

מי עושה מיתוג מעסיקים?

משרד פרסום דיגיטלי יהיה אמון על הגדרת היעדים ובניית תוכנית עבודה לתהליך של מיתוג מעסיקים. חשוב להבין איך הארגון נתפס היום ולאן שואפים. בניית המסרים שהחברה רוצה להבליט ומהם ערוצי ההפצה המתאימים כמו למשל: לינקדאין, פייסבוק, בלוג, ערוץ יוטיוב ועוד.

משרד הפרסום המבצע את התהליך, ידע לבצע מדידה אחר כמות המועמדים המתעניינים בחברה ולבצע שינויים והתאמות תוך כדי תהליך. 

 

מיתוג מעסיקים- כל החברה חייבת להתגייס לזה !

92% מהמועמדים, גם אם הם מרוצים ממקום עבודתם- מוכנים לשמוע על הזדמנויות קריירה ולכן כל כך חשוב שהמיתוג של החברה יהיה מבוסס וחיובי. משום כך חשוב מאוד לפנות למשרד פרסום דיגיטלי, כדי לבצע מה שנקרא “ניהול קהילות” אשר יבנה אמון בין המעסיק למועמדים פוטנציאליים וישמור עמם על קשר, עד שתתפנה המשרה המיוחלת או עד שהמועמד יתפנה ממשרתו. הקו שצריך לנקוט בו הוא להקפיד להעביר כל העת מידע באמצעות סטוריטלינג על כדאיות העבודה בחברה.  חשוב מאוד להבין כי מיתוג מעסיקיםEmployer Branding חייב להיעשות לא רק ע”י מחלקת משאבי האנוש של החברה, אלא שיש לרתום גם את ההנהלה לצורך כך, וזה יאפשר משאבים וזמן לתהליך.

בנוסף חשוב מאוד להבין מה הצרכים של כל חברה וארגון. חייבת להיות הבנה עסקית טובה, הבעיות הקיימות בתחום הגיוס ואיך מצרפים גם את אנשי התקשורת הארגונית ואנשי השיווק למשימה. איסוף המידע מהעובדים הקיימים והבנת הערך של החברה, הם יהוו את הבסיס והמסרים לתהליך מיתוג המעסיק.

אסטרטגיות מיתוג מעסיקים

במחקר שהתפרסם באתר Hub Spot  נמצא כי מיתוג מעסיקים הכולל שימוש בווידיאו, יוצר בידול והעדפה ברורה אצל המועמדים. מדובר על כלי שיווקי אשר מתפתח היום בכל הרמות ובכל הערוצים בהן נוכחות החברות המגייסות וגם לינקדאין מגדילה את החשיפה לפוסטים הכוללים וידיאו.

מיתוג מעסיק הוא חלק קריטי ב- Recruitment marketing  הכולל שימוש במגוון טקטיקות ושיטות לשיווק המעסיק, כדי לגייס את המועמדים הכי איכותיים.

שימוש בסטוריטלינג, יוצר אינטראקציה רגשית בין המועמדים לבין החברות ומוביל לאמפטיה. הרבה מאוד אנשים רוצים לעבוד בחברות שנעים לעבוד בהן, זאת מעבר לכל שאר השיקולים. שהאווירה והלך הרוח בהם יעשו להם חשק להגיע כל יום לעבודה מלאי אנרגיה ומוטיבציה חדשים.

העברת המסרים באמצעות סטוריטלינג הופכת אותם לנגישים עבור מועמדים רבים. הם חייבים לבוא לידי ביטוי בכל תכני החברה: בלוג, ראיונות עם עובדים, פורומים, דף עסקי בפייסבוק, סרטונים ביוטיוב ועוד, מודעות וידיאו בלינקדאין ועוד.

יחסי ציבור ומיתוג מעסיקים

יחסי ציבור הם חלק בלתי נפרד מתהליך של מיתוג מעסיקים. אלה חייבים לבוא לידי ביטוי בכל הערוצים בהם נוכחת ונחשפת החברה ברשת. אם זה באתר שלה, בפורום, דף פייסבוק עסקי, ערוץ יוטיוב, אינסטגרם ועוד.

דרך נוספת לבלוט היא לקבל חשיפה עיתונאית באמצעות כתבת תדמית פרסומית, אשר מציפה דיון בנושא מסוים בו עוסקת החברה. זו תוצג בה-כאוטוריטה לנושא ובדרך כלל הוא מתחום עיסוקה ומומחיותה.

גם קמפיינים ממומנים הם חלק מהתהליך וקידום אורגני, אשר יוביל את החברה לעמוד הראשון בגוגל.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך

יש שאלות?

מי הופך למותג?

מוצר חדש, איכותי, עם חדשנות, בשורה וכזה שמשנה ומקל על החיים.

האם כל מוצר יכול להפוך למותג?

רק מוצרים טובים, שיש בהם איזה שהיא בשורה שמקלה על החיים, משנה הרגלים ומכניסה רף חדש לחיים.

האם הוא חייב להיות חדשני?

בעידן הזה שקיימים המון מותגים, כמעט בכל תחום, הוא חייב להיות חדשני.

הוא חייב להיות בתחום מסוים?

הוא יכול להיות בכל תחום בתנאי שהוא מחדש משהו משמעותי בתחום שלו. זה גם יכול להיות בורג.

מי קובע מהו מותג?

אנחנו יכולים לקבוע מהו מותג. אנחנו נעשה מחקר ונבין אם יש לכם מותג עם יתרונות ברורים ביד.

האם מותג חייב שם?

השם של המותג הוא חלק מהמיתוג שלו, ואותו בוחרים אסטרטגים של מיתוג.

מהו תהליך מיתוג?

הדבר הראשון שעושים, זה לבדל את המותג הזה משאר המוצרים הדומים לו, באריזה בשיווק ובמחיר. הוא מתחיל לבלוט בצורה שונה, כדי לפנות לקהלי יעד מסוימים בלבד.

האם בתהליך של מיתוג המוצר יכול להשתנות?

המוצר לא יכול להשתנות, אבל מהניתוח שלו אפשר לבנות לו קונספט שיווקי חדש, באמצעות אריזה חדשה, פנייה לקהלי יעד חדשים ועוד.

האם יש היום מותגים חדשים?

זה נכון שהעולם היום כבר מוצף במותגים, אבל החידושים הכי גדולים היום הם בתחום של טכנולוגיות רשת ואפליקציות. פה יש מקום להמון מותגים חדשים וזה קורה.

איך משווקים מותג?

שיווק מותג איננו ספונטני והוא דורש מחקר של המותג עצמו, הכרת קהלי היעד וטירגוט שלו אליהם ברשת. זה כולל בניית אתר מותאם למותג. קמפיין קידום אורגני, קמפיין קידום ממומן, הקמת מועדון לקוחות, שיווק ברשתות החברתיות ועוד.

לקוחות מובילים.

סוכנות דיגיטל
סוכנות דיגיטל
סוכנות דיגיטל
סוכנות דיגיטל
סוכנות דיגיטל
סוכנות דיגיטל
סוכנות דיגיטל
סוכנות דיגיטל
סוכנות דיגיטל
סוכנות דיגיטל

גאו-בלוג

כל מה שצריך לדעת.