קידום אתרים אורגני ומה זה בכלל אופטימיזציה?

קידום אתרים אורגני

“אופטימיזציה הוא מונח מהעולם הדיגיטלי”, מסביר מומחה של סוכנות דיגיטל המעניקה שירות של קידום אתרים אורגני ללקוחותיה. מדובר על תהליך שהמטרה שלו היא לשפר את מבנה האתר, להתאים אותו לגוגל ולמנועי חיפוש נוספים וליצור חווית UX ידידותית למשתמשים. ידוע הוא כי למעלה מ-80% מהכניסות לאתרים, נעשות דרך גוגל ומנועי חיפוש אחרים. פחות מ-15% כניסות נעשות בהקלקה על פופ-אפים, באנרים או מודעות פרסום בגוגל. ההקלקה על באנרים עומדת על פחות מאחוז אחד, על כל מאה חשיפות של באנר תהיה הקלקה אחת.

קידום אתרים אורגני, נמדד בכלים של אופטימיזציה, להערכת הדירוג והמיקום שלו בגוגל.

התאמה למנועי החיפוש

תמצית העולם הדיגיטלי מתמקדת במנועי החיפוש. דרכם עוברים ביטויי ומילות המפתח, הם השער לרשת. הם משמשים המתווך הראשי בפעילות התוכן ברשת, גם של המחפשים וגם של מפרסמי התוכן. כאשר מקלידים בשורת החיפוש בשאילתה של גוגל ביטוי או מונח כלשהו, גוגל יעלה את המידע הרלבנטי ביותר. בעלי האתרים מצדם עושים הכול, כולל קידום אורגני כדי שהתוצאות בגוגל, יפנו אל האתר שלהם זרם של איכותי של גולשים. מדובר על גולשים שהמוצרים או השירות של האתר מעניינים אותם. השיטה בה גוגל מדרג את התוצאות, הביאה לדחיקה של אתרי אינדקס ומנועי החיפוש הם אלה שהפכו לשער הגישה למידע ברשת.

תגיות מטא- Meta Tags וכותרות

כל מנהל אתר צריך לשים לב לקווים המנחים, ולנהלים האסורים שעלולים להוביל להסרה מהאינדקס של גוגל. אופטימיזציה מחייבת עריכה של תגיות מטא- Meta Tags כמו כותרת ותיאור העמוד. עריכת תגיות המפתח של העמוד, אינן נחוצות לקידומו אולם הן מופיעות בתוצאות החיפוש כמבוא לעמוד, ולכן חשיבותן. כתיבת התגים בצורה הנכונה, היא מאחריותו של מקדם או מנהל האתר. הניסוח שלהן הוא זה שיגרום לגולשים להגיע לאתר. הן מוגבלות בנפח שלהן ואפשר לכתוב 156 ל Title-  ו-69 תווים לתגית של ה- Description.. אופטימיזציה בסיסית דורשת הקפדה על מבנה הכותרות בתוך התוכן H1  H2 H3. תפקידן של הכותרות הוא לבנות את החלוקה הפנימית של הנושאים הפנימיים של הטקסט, ולהוביל אותו במבנה מסוים. הכותרת H1, היא הכותרת הראשית והשאר מסמנות נושאי משנה.  הכותרת הראשית צריכה להכיל גם את מספר התווים הגדול ביותר.

בניית קישורים לאתר

כאשר תפנו אל מקדם אתרים שעובד אצל סוכנות דיגיטל תגלו שאחד הגורמים המשמעותיים בדירוג אתרים במילות מפתח מסוימות, נובעת מתכנון אסטרטגיה של בניית קישורים. קישורים הם אלה שעשויים לקבוע, באיזה מקום ידורג האתר שלכם בתוצאות החיפוש. קישורים תחשבו הם כמו זרעים של צמחים שעפים ברוח ונובטים בכל מיני מקומות, זה מה שקורה גם ברשת. כאשר יש המון קישורים, הם מפנים המון גולשים לאתר שלכם. אבל ברשת זה לא קורה כמו בטבע, צריך לבנות את הקישורים ולתכנן אותם. לדעת מהם הקישורים שאתם צריכים ואיזה. צריך לבחור האם אתם רוצים לייצר קישורים שמפנים רק לדף הבית של האתר שלכם, או גם לדפים פנימיים. משום כך, יש צורך בהבנה עמוקה, היכן לקישורים יהיה ערך גבוה יותר, כיצד נוכל ליצור גם קישורים פנימיים, מהן מילות המפתח בעמוד נחיתה שנשייך לקישורים מסוימים ועוד.

הטבע של גוגל עושה לכם אופטימיזציה

מנועי החיפוש מחפשים קישורים אורגניים, הגיוניים וטבעיים בכל דף. אגב, מכירה או קנייה של קישורים עלולה לגרום לענישה קולקטיבית. קישורים עבור מנוע החיפוש, הם פרמטר לקבוע את חשיבותו של דף אינטרנט ומיקום האתר בתוצאות החיפוש האורגניות. כאשר משיגים קישורים מאתרים איכותיים, גוגל מזהה את זה כסוג של המלצה על האתר שלכם, בתוכן או בנושאים שהוא מכיל. תהליך בניית הקישורים חייב להתבצע נכון תוך נקיטת אסטרטגיה של קישורים חיצוניים נכנסים וקישורים פנימיים. הקישורים הפנימיים, הם אלה שעוזרים לגולש לנווט באתר, משום שהם מובילים אותו מנושא לנושא. חשוב לא להפריז בכמות הקישורים מכל דף, כי מינון רב מדי, עלול ליצור רושם של “מפעל קישורים”.

מנוע החיפוש גוגל משתמש במאות מדדים, כדי לבחור ולסנן דפים מתוך כל אתר, שיעלו בתוצאות החיפוש. רשימת הקריטריונים המשפיעים על דירוג האתר משתנה כל הזמן, ולכן חשוב להיות מעודכנים בגרסאות האחרונות של גוגל.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך