קידום אתרים באינטרנט או מה גוגל רוצה ממני בכלל...? | גאו מדיה - GEO MEDIA

קידום אתרים באינטרנט או מה גוגל רוצה ממני בכלל…?

קידום אתרים באינטרנט

מילון מונחים בקידום אתרים באינטרנט (חלק א’)- באדיבות מומחה של סוכנות דיגיטל

Aggregator– אגריגטור הוא אתר המפרסם מידע של אתרים אחרים אצלו בצורה תמציתית. דפים אלה נסרקים בקצב גבוה מאוד על ידי מנועי החיפוש, ומקדמי אתרים משתמשים בהם כדי לגרום לעמודים מסוימים באתר להתאנדקס במהירות.

Algorithm– אלגוריתם. זהו כינוי לקוד של תוכנה שנועדה לבצע משימה, והוא חלק אינטגרלי מקידום אתרים. בדרך כלל הקוד מחזיר רשימה של אתרים בהקשר לשאילתא, וסדר הופעתם נקבע על פי מידת הרלבנטיות שלהם אליה. כל אלגוריתם של מנוע חיפוש הוא הסוד המסחרי שלו בערך כמו המתכון של קוקה קולה…

Anchor Text – אנקור טקסט הוא טקסט העוגן ממנו נבנה קישור מסוים. זו יכולה להיות מילה שכוללת גם את הכתובת שהקישור מפנה אליה. יש חשיבות רבה לאנקור טקסט בקידום אתרים. הוא בעצם רומז למנוע החיפוש על הנושא של האתר המקושר ומשפיע על הדירוג שלו בתוצאות.

Baner– באנר. כל מקדם אתרים יודע כי לגוגל יש פילטר המזהה עמודים עם יותר מדי באנרים ומדרג אותם נמוך, ולכן הם יודעים כיצד להימנע מכך.

Blogroll– כינוי לרשימת קישורים בבלוג מסוים, אשר מפנה לבלוגים נוספים מאותו נושא מאו תחום.

Black Hat SEO– קידום אתרים כובע שחור, הוא מונח שלילי לעודף קישורים באתר, שעלולים להוביל להסרה שלו מעמוד התוצאות של גוגל או לירידה מטאורית בדירוגים. לא מומלץ.

Doorway Passage– דלת אחורית. כל איש קידום אתרים באינטרנט מכיר את המושג הזה, שמשמעותו היא הפנייה של גולשים לדף עמוס במילות מפתח, רק כדי להעביר את הגולש לעמוד אחר. אלה הם עמודים “המתחזים” לתוכן כאשר המטרה שלהם היא בעצם שהגולש ילחץ על הקישור כדי להגיע לדפים אליו כיוון המקדם. לא מומלץ בכלל.

Bounce Rate – מדד של יחס נטישה מהאתר, שחשוב מאוד למקדמים לעקוב אחריו, כדי לשפר ולייעל את האתר.

Cloaking- בעברית מיסוך. קידום אתרים המציג לגולשים עמוד אחד, ולמנועי החיפוש גרסה ערוכה או עמוד אחר. זוהי פעולה אסורה העלולה לגרום לענישה.

Content Farm– חוות תוכן מייצגת עבור המקדמים כינוי לאתר שיש בו נפח רב של תוכן אבל הוא איננו איכותי כלל. מדובר על קטעים או טקסטים שהועתקו מאתרים אחרים, תוך פגיעה בזכויות היוצרים של הכותבים. לא מומלץ בכלל.

Doorway Passage – יחס ההמרה באתר מצד גולשים שהשאירו פרטים, מתעניינים במוצר או בשירות. שניתן להגדיר קמפיין CPM גם בתוך רשת Adwords של גוגל. מודל זה מתאים יותר למי שרוצה ליצור מודעות עבור המותג שלו ולא בהכרח להביא ליותר מכירות.

Crawler– פירוש המונח הזה הוא זחלן. מומחה קידום בגאו מדיה סוכנות דיגיטל מספר על כך שלגוגל יש זחלן וכך גם למנועי חיפוש אחרים. זהו חלק באלגוריתם של מנוע חיפוש שהתפקיד שלו זה לבקר בכמה שיותר דפים מהאתר שלכם. כל מומחה של קידום אתרים באינטרנט יודע, שככל שהוא יעדכן את האתר, הזחלן יבקר בו לעתים קרובות. חשוב לא לחסום את הגישה של הזחלן.

Disavow– פירוש המושג הזה הוא התנערות, וזהו מצב בו איש קידום אתרים באינטרנט, ירצה להתנער מקישורים אשר גרמו או עלולים לגרום נזק לתוצאות ולדירוג של האתר. הכלי של גוגל שמאפשר לעשות את זה נקרא: Disavow Tool.

Data Base – בסיס נתונים לאתר המשמש ליצירת תוכן. הוא בדרך כלל מאוחסן בכתובת שונה מהכתובת של האתר או על שרת אחר.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך

דילוג לתוכן