קידום אתרים באינטרנט- מה לא לעשות!

קידום אתרים באינטרנט

כאשר אנו מדברים על קידום אתרים באינטרנט, יש להבדיל בין שני סוגים עיקריים של קידום. קידום שנעשה באמצעות מנוע החיפוש של גוגל והוא בעצם, הפעלת קמפיין פרסומי, אשר נוצר ע”י כלי פרסומי בשם גוגל אדווארדס. התשלום במקרה הזה עובר לגוגל והוא נקבע על פי תשלום המודעות וזה נקבע עפ”י תמחור מילות המפתח שהן כוללות. ככל שמדובר במילות מפתח יותר תחרותיות כך התשלום על המודעות יהיה יותר גבוה.

התשלום יהיה פר קליק. כלומר. גולש אשר נתקל במודעה והיא מעניינת אותו והוא לוחץ עליה, נכנס או לאתר של הלקוח המפרסם או לדף נחיתה שלעתים רבות מעוצב במיוחד לרגל הקמפיין. הסוג הזה של הקידום נקרא קידום ממומן בגוגל.

ויש קידום נוסף שנקרא קידום אורגני, והוא דורש התמצאות ומומחיות רבה מצד איש קידום אתרים באינטרנט משום שמדובר על התנהלות נכונה לפי האלגוריתם והשינויים שגוגל עושה כל הזמן והרעיון המרכזי בקידום הזה הוא שהאתר צריך להתאים את עצמו לשינויים הללו, לעמוד בפרמטרים השונים וככל שהוא יתאים יותר לדרישות של גוגל, כך הקידום שלו יהיה יותר גבוה בדף תוצאות החיפוש. 

לעשות קידום בהתאם להנחיות

בקידום אורגני יש רשימה של פעולות שצריך לעשות וגם כאלה שלא צריך לעשות ושמי שיעשה אותם, ייתכן יגרום אף לקריסה של אתר לקוח. יש הנחיות מאוד ברורות ומקובלות מה מותר לעשות וצריך לקיים אותן.

גוגל משנה כל הזמן את הדרישות שלו וכך גם שיטות הקידום האורגני, תחום קידום אתרים באינטרנט הוא מאוד דינמי. כך למשל חשוב היום ששמו של הדומיין של האתר יכיל גם את מילות המפתח או את חלקן.

קידום אתרים אורגני מדבר על טקסטים ולכן חשוב להתמקד בדרישות השונות. כותרת הדף שהיא הכותרת הראשית מומלץ שתהיה רק אחת כזו בדף. היא צריכה להיות תמציתית וקולעת, אם היא תהיה ארוכה מדי היא תחליש את הכוח של הכותרת. כאשר מדובר בכותרות פנימיות, מומלץ לתת כותרת לכל פסקה, כדי שהגולש באתר יוכל למצוא את המידע שהוא מחפש כמה שיותר מהר. תגיות הדף צריכות להופיע ב- META TAGS. שם הקובץ וכתובת הד, אלה עוזרים מאוד לקידום של הדף. תגיות מומלץ להפריד עם פסיק או מקף בין מילות המפתח.

האינטרנט גולש על מילות מפתח 

קידום אתרים באינטרנט ברמה האורגנית, מתמקד במילות מפתח. הן אלה שבעצם מניעות את הגלגלים של גוגל, את הגולשים אל האתרים והחוצה. מילות המפתח הן המילים שכל גולש מקליד בשאילתה שנפתחת לו בגוגל, כאשר הוא גולש ברשת. לפי המילים שהוא מקליד, גוגל מעלה לו תוצאות. קשה לצפות מה יקליד כל גולש שמחפש ריפוד לרכב, אבל יש איזה ניחוש שהוא ישתמש במילים מסוימות, וכך גם מי שמחפש דירה להשכרה, ספרים משומשים ועוד. כלומר המילים בהן משתמשים הגולשים כדי לחפש דברים מסוימים, הן מילות המפתח שמכוונות את גוגל להעלות את תוצאות החיפוש. 

אופטימיזציה של מילות מפתח

כל איש קידום אורגני יודע שאת עיקר המסר ומילות המפתח רצוי למקם בראש הדף. גם הגולשים ראשית נחשפים לדף הראשון ולכלול בו. כאשר מדובר בתחום מאוד תחרותי כמו למשל חברת קידום אתרים באינטרנט, נוהגים אנשי קידום אתרים להשתחל גם באמצעות מילים פחות תחרותיות הקשורות לתחום, שאתן יש יותר סיכוי להתחיל לטפס למעלה. 

גוגל יודע להציע למקדמי אתרים מילות מפתח אבל כדי לדעת מהן, צריך לעשות קודם כל קמפיין בגוגל אדווארדס שם יש לו כלי תחת השם “מתכנן מילות המפתח”. בנוסף לכך, כל מומחה של קידום אתרים באינטרנט בתחום האורגני גולש גם לאתרים של אתרים כדי לראות באיזה מילות מפתח הם בחרו. תמיד יש מה ללמוד גם מהמתחרים. 

כדי לבחור את מילות המפתח הנכונות, חשוב מאוד לעשות מחקר מילות מפתח ולהגיע למסקנות. יצירתיות אף פעם לא מזיקה בתחום הזה.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך