קידום אתר וורדפרס בגוגל – שלושה צעדים פשוטים

קידום אתר וורדפרס בגוגל

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

כיום, אחת הפלטפורמות הפופולריות להקמה ובנייה של אתרים ברשת היא וורדפרס. כשליש מהאתרים בעולם הוקמו באמצעות מערכת ניהול התוכן של וורדפרס, ולא במקרה, היא הפלטפורמה הכי נגישה, נוחה וכן גם מנוהלת באמצעות קוד פתוח. כל שינוי שתרצו לעשות לאתר שלכם מתאפשר בזכות העובדה שוורדפרס היא תוכנה חופשית שניתן לבנות עליה קוד, פלאגינים ותוספים. המבנה הקהילתי של וורדפרס הוא מה שמבסס אותה כמערכת הפופולרית והנגישה ביותר לבניית אתרים.

קידום אתר וורדפרס בגוגל מטרתו קידום האתר במעלה תוצאות החיפוש של גוגל. המטרה היא להגיע לטווח העמודים הראשונים, ובמיוחד לעשר התוצאות הראשונות. הדרך של כל אתר אל התוצאות הראשונות בגוגל עוברת בביצוע אופטימיזציה שלו אל האלגוריתם של גוגל. ישנם כמה פרמטרים עיקריים או צעדים שיש לזכור לבצע על מנת להגיע למקום טוב בתוצאות החיפוש, ועיקרם הוא תוכן, מילות מפתח וחווית משתמש.

תוכן זו מילת המפתח בבניית אתר

מילות מפתח הן אחד הדברים העיקריים שיש לחקור ולהשתמש בו נכון על מנת להגיע לתוצאות טובות בקידום אתר, אך צריך לזכור כי תוכן איכותי הוא מה שגוגל מחפש. גם אם האתר שלכם מכיל את מילות המפתח הנכונות, למשל, אתר של חנות פרחים יכיל את מילות המפתח ״חנות פרחים״ ״זרים במשלוחים״ ״פרחים לאירועים״, אך אם מילות המפתח הללו יצופו בריק, ללא הקשר וללא מטרה, גוגל ככל הנראה לא יציף את האתר שלכם בעמוד החיפוש.  אין סיבה שהאתר שלכם ישב ריק, ויש ליצור תכנים רלוונטיים, מעניינים וייחודיים. האלגוריתם של גוגל יכול לזהות שכפולים, העתקים ותכנים ״יבשים״ שניתן למצוא באתרים דומים.

ולכן, קידום אתר וורדפרס בגוגל ובפרט אתר של עסק למשל, חייב לעשות מיתוג עסקי: לספר עליו סיפור מיוחד, להדגיש את החוזקות שלו, להציע שירותים ייחודיים ושילובים לא שגרתיים. למשל, חנות פרחים שמציעה גם כדים וואזות בעבודת יד, זה שילוב מנצח. מבחינת מילות מפתח, חכם לשלב אותן כמה שיותר ולפנות לכמה שיותר אפשרויות נרדפות. למשל, אם חנות הפרחים נמצאת בגבעתיים, סביר שאפשר לכתוב גם ״חנות פרחים במרכז״ חשבו על מילות מפתח ספציפיות כמה שיותר, למשל ״חנות פרחים וכדים עבודת יד״, זה שילוב שהוא לא סתם מנצח כי לא ניתן למצוא הרבה חנויות שמציעות את שני הדברים.

התאימו את האתר שלכם לחוויית משתמש חלקה

גוגל אוהב אתרים שמציעים חווית משתמש חלקה ונעימה בכל הפלטפורמות ולכל המשתמשים. מה זה אומר? ראשית, הכתובת של האתר שלכם והאופן שבו היא משתנה. בחרו מלכתחילה דומיין ידידותי, המורכב ממילים מוכרות, נפוצות או קליטות. למשל, www.sls.co.il , היא כתובת פשוטה ונעימה לעין. נוסף על כך, גם הכתובות הפנימיות, המחברות בין העמודים השונים באתר שלכם, צריכות להיות פשוטות. כתובת פשוטה תהיה מורכבת מאותיות באנגלית ולאו דווקא ממספרים או תווים. בתוך מערכת וורדפרס ישנם כלים המיועדים לסדר את הכתובות, לפשט אותן ולחבר בין העמודים השונים של האתר שלכם. נצלו את הכלים הללו על מנת שגוגל יתעדף אתכם בתוצאות החיפוש.

כמו כן, קידום אתר וורדפרס בגוגל מושפע מרמת ההתאמה שלו למכשירים שונים. אתר חייב להיות רספונסיבי לסמארטפון, לטאבלט ולמחשב בו זמנית. המשמעות של רספונסיבי היא היכולת של האתר לשנות גדלים של חלונות, תפריטים, כותרות ופסקאות בהתאם לגודל המסך. גוגל מתעדפת אתרים שהעיצוב שלהם דינמי, ופועל בכל המישורים. גם הגולשים עצמם שיכנסו לאתר שלכם ויגלו גלישה חלקה אפילו מהסמארטפון, ישארו באתר יותר זמן.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך