קידום ממומן בגוגל – ניהול קמפיין עם תוצאות ולידים

קידום ממומן בגוגל

כל מי שיש לו אתר ברשת חייב לעשות פעולות פרסומיות שונות לצורך חשיפה, ביסוס תדמית ושיווק ובין השאר גם קידום ממומן בגוגל. קידום ממומן הוא ערוץ, המוביל להגברת הטראפיק לאתר באמצעות קמפיין מודעות שנעשה ע”י הזרוע המבצעת והיא גוגל אדווארדס. מנוע החיפוש יתמקד במילות המפתח שבמודעה, הוא יוביל את הגולשים לאתר או לדף נחיתה, אחרי לחיצה עליה.

שמו של התהליך קידום ממומן בגוגל הוא גם PPC שפירושו: pay per click, זאת בגלל מודל התשלום הנהוג בערוץ הפרסום הזה. המפרסם משלם רק על מודעות שהוקלק עליהן. בדרך כלל פרסום ממומן נעשה בצורת מכרז, שבו לכל מילת מפתח יש ערך כספי בהתאם למידת הפופולריות שלה, והמפרסמים מתחרים על “בעלות” מילות המפתח. ליד כל פרסום קמפיין כזה, רשומה המילה “מודעה”, וכך ניתן להבחין בין קידום אורגני לבין קידום ממומן.

איך בוחרים סוכנות דיגיטל שתעשה לאתר קידום ממומן בגוגל?

חשוב מאוד שמי שיעשה לכם קידום ממומן יהיה בעל ידע והשכלה מתאימים, יכולת ניצול כלי השימוש של גוגל וניסיון רב בניהול קמפיינים בגוגל וברשתות החברתיות. בצורת הפרסום הזו, יש כלים מדידים אשר יכולים בכל שלב של קמפיין קידום ממומן בגוגל לתת לכם מושג איזה מודעות מושכות גולשים ועליהם מקליקים ואיזה פחות, ולבצע שינויים בזמן אמת במודעות, החל משינוי הנוסח ועד שינוי זמני הפרסום ברשת. מומחה בתחום של קידום ממומן בכל סוכנות דיגיטל מקצועית יכול לטרגט את המודעות בהתאם להרגלי ודפוסי ההתנהלות של קהלי היעד מה שגורם לקידום הזה בדרך כלל לנצח כל השערה או סקר. כאן מדובר בכלים טכנולוגיים שעולים על כל דמיון, והם אלה השמישים היום במסעות הפרסום ברשת.

איך גוגל מציג את המודעות?

גגוגל מציגים את מודעות הקמפיין הממומן לפי נוסחה בעלת שני פרמטרים: איכות ומחיר. האיכות מתייחסת למספר ההקלקות שהקליקו על המודעה. לרלבנטיות המודעה יש גם חלק במתן הציון. כאשר תעלה שאילתה, גוגל יציג את המודעות הכי רלבנטיות שיובילו את הגולשים למה שהם מחפשים. גם איכות דף הנחיתה, הניסוח שלו והקשר שלו עם המודעה הופכים את המודעה לרלבנטית. אחוזי ההמרה של דף הנחיתה, הם גם מרכיב חשוב באיכות וברלבנטיות הדף. אם למשל המודעה מציעה מבצע כלשהו במחיר מעולה, ואז מתברר כי בדף הנחיתה המבצע הזה הוא לא מעולה בכלל, נוצר דיסוננס בין הפרסום לציפייה של הגולשים, מה שבהחלט עלול לפגום בציון של הקמפיין. מדוע גוגל מעניק ציון לקמפיין? מנוע החיפוש עושה הכול כדי שנשתמש בו ונהייה תלויים בו. כאשר גוגל מעניק ציון, הוא בעצם גורם למפרסמים לנצל את הפלטפורמה של מנוע החיפוש כדי לעשות קמפיין קידום בגוגל. בנוסף, הציון גורם למפרסמים להתאמץ ולהשקיע בקמפיין קידום ממומן בגוגל, וליצור מודעות רלבנטיות, מקוריות ויצירתיות. גוגל רוצה לשמור על הרמה של הקמפיינים.

מה בין קידום ממומן לבין אורגני?

קידום אתרים אורגני הוא תהליך ארוך שמניב תוצאות אחרי הרבה זמן. אמרנו: תהליך. לעומת זאת קמפיין מודעות בגוגל, מחבר בין המוצר ללקוחות באופן מידי עם העלאת קמפיין קידום ממומן בגוגל. הקמפיין הזה מתאים למטרות של מבצעים, שיווק קצר טווח, חשיפה מידית, השקה של מוצרים, מוצרים עונתיים ועוד. הכלים שיש בגוגל אדווארדס מאפשרים לפלח את הקמפיין באופן נקודתי ולוקאלי, להגדיר מראש מאת התקציב ואת העלות המוצעת לכל הקלה על המודעה, לעקוב אחר הפרסום ולשפר אותו כל הזמן מה שמביא לתוצאות מידיות. קידום ממומן תומך גם בקידום האתרים האורגני הנעשה, כאשר מהמידע העולה ממנו בעקבות התנהגות הגולשים אפשר להסיק מסקנות מדויקות.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך