שיווק בזמן אמת והקשר ל – NEWSJACKING

שיווק בזמן אמת

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

טיימינג זה הכל בחיים

אנחנו חיים בעידן האינסנט, צורכים תוכן חדשותי בלתי פוסק ומעודכנים בכל הטרנדים העכשוויים.

עבור מפרסמים, הדבר הופך מאתגר כשאנו רוצים לתפוס את תשומת לב הקהל בעיקר בגלל האלגוריתם שמשתנה כל הזמן ומאיים להקטין את החשיפה שלנו.

אז איך בכל זאת פורצים את שערי האלגוריתם ומשיגים חשיפה גבוהה אצל הלקוח?

על מנת לנצל את כל ההזדמנויות השיווקית, חברות חייבות להיות אקטיביות ואחת הדרכים הפופולריות לעשות זאת היא להגיב לאירועים בזמן אמת, או בשפה המקצועית-real time marketing.

אז מהו בעצם RTM?

Real time marketing עובד על העלאת מודעות לנושא “חם” שעלה לשיח ציבורי באופן לא צפוי. צורת שיווק זו משלבת באופן יצירתי את היתרונות של התוכן החדשותי לבין הכוח הוויראלי של המדיה החברתית. “רכיבה” על גל תקשורתי מאפשרת לחברות להפגין את היכולות הקריאטיביות שלהן.

אם ניהול מדיה חברתית מבוצע נכון, אתם יכולים להעלות מודעות חיובית לחברה שלכם בקרב קהל הלקוחות ולייצר חשיפה ומעורבות גבוהה אצלם.

קמפיין RTM יכול להיות יעיל במיוחד אבל חשוב להקפיד על אסטרטגיה נכונה כי מעצם המיידיות שלו, ניתנת רק הזדמנות אחת לעשות את זה נכון.

המפתח לקמפיין מוצלח הוא לעשות תחקיר מעמיק בנושא ולהיות מקורי, להביא זווית חדשה וערך מוסף. זה חייב להתבצע בשלמות או שאתם לוקחים סיכון להיות מזוהים עם מסר גנרי או במקרה הגרוע לחקות את המתחרים.

איך עושים את זה נכון?

דוגמה טובה לRTM היא התגובה של חברת אוריאו בזמן אמת להפסקת החשמל שהופיעה בסופרבול בדיוק בזמן הפרסומת שלה.

החברה זיהתה את הפוטנציאל השיווקי שנוצר וניצלה את האירוע עם תוכן מקורי, יצירתי ומשעשע. הם השתמשו בRTM  כשהעלו פוסט שהטקסט שלו היה “הפסקת חשמל? אתה עדיין יכול לטבול בחשיכה”. הפוסט תפס את תשומת לב הקהל בצורה מדויקת והפך לוויראלי.

איך תדעו מתי נכון להשתמש בRTM?

על מנת להיות מוכנים יש להקפיד לשמור על נוכחות גבוהה ברשת. עקבו אחר כל הטרנדים החמים וצפו תמיד לאירועים חדשותיים, תקשורתים או ויראלים שיכולים לעבוד טוב בסושיאל.

חשוב מאוד לנצל את כל הערוצים השיווקים שלכם- אם זה פייסבוק עסקי, אינסטגרם עסקי, יוטיוב, טוויטר ועוד.

אל תשכחו להשתמש בהאשטגים כדי למשוך כמה שיותר גולשים ולהגיע לכמה שיותר קהלי יעד. תיוגים מאפשרים לאנשים להיות באינטרקציה גבוהה יותר עם התוכן שלכם.

הכי חשוב, בצעו את המחקר שלכם, בדקו את תגובת המתחרים וחשבו איפה תוכלו להפגין מקוריות, קריצה ייחודית ומסר שונה.

אבל תעשו את זה מהר, כי במקרה של RTM התגובה חייבת להיות מיידית כדי לשמור על רלוונטיות. מוטב (ורצוי) מוקדם מאשר אי פעם.

על ניוזג’קינג שמעתם?

ניוזג’קינג זו אסטרטגיית שיווק שמזכירה RTM והוא כלי חשוב בבניית מודעות וחשיפה לחברה.

הוא מתאים לכל עסק, קטן או גדול ובעזרתו ניתן בתוך דקות או שעות ספורות לקשור את תדמית החברה וערכייה לידיעה חדשותית שהגיעה “זה עתה”.

השימוש בפופולריות של הסיפור החדשותי יכול להעצים את המכירות וההצלחה השיווקית בתנאי שנותנים זווית חדשה ומרעננת לנושא.

ניוזג’קינג מעולה למשווקים דיגיטלים כי הוא עוזר להם להיות באור הזרקורים כשהסיפור נהיה ויראלי. במינימום מאמץ אפשר להגיע לתשומת לב רבה.

לכל קמפיין ניוזג’קינג יש מעגל חיים קבוע שמכיל את הצעדים הבאים-

1. ידיעה חדשותית צפה ומגיעה לעיניי הציבור.

2. עסקים משתמשים בסיפור ומתחילים לעשות ניוזג’קינג.

3. עיתונאים מגששים על מנת להשיג מידע נוסף בנושא ובאים במגע עם העסקים שכבר רכבו על גל האירוע.

4. התרגשות הציבור גוברת ואנשים משתפים, מגיבים ועושים אינטראקציה עם התוכן של הידיעה בסושיאל, באתרים ובעוד פלטפורמות.

5. הידיעה מגיעה לשיאה

6. הידיעה מתיישנת ולבסוף נעלמת מעין הציבור.

החלק הכי קריטי במעגל הוא העיתוי שבו עושים ניוזג’קינג לידיעה. חשוב שזה יהיה אחרי שהחדשות “התפרצו” ולפני שהעיתונאים יתחילו לחפש עוד מידע. הטיימינג פה הוא הדבר שיוביל להגברת מעורבות ואינטראקציה עם התוכן.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך