איך מזהים תהליך של מיתוג חברה?

מיתוג חברה

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

נקודת המפגש הראשונה של מיתוג חברות, מתרחשת מול המדפים במרכול. על המוצרים הממותגים יהיה לוגו, הוא מהווה מעין סימן היכר של חברה ומותג. לחברה הזו יהיו אריזות מסוימות שהדגש עליהן יהיה במסר הממותג שלהן כמו למשל: בריא, ללא גלוטן, דל קלוריות ועוד. כלומר- המיתוג הוא התכונות הכי חשובות של כל מוצר שאותן מפרסם החברה ירצה להבליט ולהדגיש בפני הצרכנים, במטרה אחת ברורה: שהם יבחרו לרכוש את המוצר הזה בגלל התכונות הללו.

השאלה שבוודאי אתם שואלים את עצמכם היא, אז מה בעצם ממתג את המוצרים הללו? הרי יש הרבה מוצרים ללא גלוטן, בריאים ועוד. אומנם יש, אבל הבחירה שלכם במותג של חברה מסוימת יהיה בגלל התהליך המעניין והאטרקטיבי שיצר מיתוג חברה מסוימת. אנחנו בוחרים במותג בגלל מסרים שאנחנו מתחברים אליהם, והם חלק מתהליך של כל מיתוג. 

איך יוצרים בידול?

סוכנות דיגיטל שעובדת מול חברה מסוימת, צריך להחליט באיזו אסטרטגיה להשתמש כדי למתג מוצר מסוים. למוצרים יש כל מיני תכונות, ולכן יהיה צורך להחליט מה הכי נכון לומר ובאיזו היררכיה. האם על חטיף בריאות ללא סוכר יהיה נכון להעביר ראשית את המסר של בריאות, או העובדה שהוא ללא סוכר. ומה עם הטעם? והאם לשייך זאת לקבוצת יעד מסוימת. האם לסוכרתיים? לאנשים שמחפשים נשנוש לארוחת בוקר.

כל ההחלטות הללו יקבעו לא רק את שם המוצר, אלא גם את האריזה שלו ובהמשך גם את המסרים שיעברו בתהליך מיתוג חברה והמוצרים שלה. בגלל המסרים הללו והאופן בו הם יעברו, יחליטו הצרכנים אם הם רוצים להיות לקוחות של המוצר הזה או לא. 

הבידול מושג בדרך בה מבצעים את המיתוג – באסטרטגיה. 

השקה של מוצר- מה חשוב?

השקה של מוצר היא חלק חשוב בתהליך מיתוג חברה. את ההשקה של המוצר החדש תנצל החברה גם כדי לעשות יחסי ציבור לכלל המוצרים שלה, תחת החזון והערכים שלה. אם למשל מדובר בחברה שמייצרת חומרי הדברה ירוקים בתקופה בה מדברים הרבה מאוד על רעלים וזיהום הסביבה, הרי שלא צריך להיות אסטרטג גדול בשביל לדעת שהמסר העיקרי שיעבירו על המוצרים האלה יהיה, שהם שומרים על הסביבה.

אבל הדרך בה הם יעבירו את זה, אמורה להיות לא פחות מעניינת מהמסר עצמו. כלומר הם יכולים לעשות על זה סרטונים, קמפיין בדף העסקי שלהם בפייסבוק, קמפיין מודעות בגוגל, הם יכולים לעשות כל דבר, אבל הוא חייב להיות מקורי עם רעיון מנצח.

מה הזווית הנכונה של המיתוג?

בעידן כזה בו יש שפע של מוצרים ואין כמעט חדש תחת השמש, זה בהחלט אתגר להמציא מוצר שיכול להמציא מחדש את הגלגל. כלומר- זה יכול להיות שינוי קטן באיזה כלי מטבח או שיפור במוצר ידוע שכבר הופך אותו למוצר יותר משופר ולכן גם יש לו סיכוי להיכנס תחת קטגוריה של מותג.

ההמצאה, החדשנות, היא זו שקובעת אם יש לכם או אין לכם מותג ביד.  לא כל מסעדה חדשה היא מותג ולא כל בגד גוף הם מותג.

כאשר רוצים לייצר מותג, צריך שיהיו לו את המאפיינים שיש לכל מותג ולא משנה מאיזה תחום. הוא חייב להיות עשוי מחומרי הגלם הכי משובחים, האיכות שלו צריכה להיות ללא עוררין. הוא יהיה מוצר לטווח ארוך עם אפס בלאי ואפס תקלות. זה מותג.

מיתוג חברה מתאפשר כאשר יש לה לפחות מוצר אחד שאף אחד עוד לא הצליח לייצר כמותו. 

תמיד טוב לשתף.

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך

רגע לפני...

קבלו הצעה אטרקטיבית!