הקמת מועדון לקוחות פעיל ודיוור שעובד!

הקמת מועדון לקוחות

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

יש כמה שלבים לצורך הקמת מועדון לקוחות און ליין, מסביר אסטרטג שיווק בכיר של סוכנות דיגיטל, ואחד השלבים הכי חשובים זה התוכן שבאמצעותו מעוניינים "לכנס" את אוהדי המותג. מדובר על ניוזלטר, או מיילים שיווקיים באמצעותם מבקש המותג להדק את הקשר עם חברי המועדון כדי ליצור את האהדה, האמון, הנאמנות ותחושת השייכות. חשוב מאוד לעשות את זה נכון, ויש הרבה מאוד דרכים ליצור תכנים, אבל דבר אחד חייב להיות ברור, חייב להיות קשר בין התכנים לבין יתרונות המותג. הם מייצגים אותו, הם אמורים להעביר את המסרים החשובים שלו, ונוצרו בשל כך. אחד החוקים הכי חשובים ביחסי מועדון-חברים שהוא מחויב. הוא מחויב לחברי המועדון ברגע שהוא החליט שהם חברים שלו, וכמו כל חברות היא צריכה להצדיק את עצמה ומדובר במערכת יחסים שצריכה להיבנות, ולהיבנות נכון. זה אולי פשוט להביא חברים למועדון, אבל לא פשוט בכלל לגרום להם להיות חברים במועדון לאורך זמן.

בחירת התוכן לתקשורת- מועדון לקוחות!

אנחנו חיים בעידן של תקשורת, וככזה אנחנו מוצפים במידע, עד כדי כך שהיה צורך בחוק הספאם, כדי להתחיל ולצמצם את "המתקפות" על תיבות הדואר הדיגיטליות שלנו. כל אחד שמוכר משהו רוצה למכור לנו אותו, גם אם אנחנו לא קוראים גרמנית, גם אם אנחנו לא עושים מדיטציה. הקמת מועדון לקוחות, מחייבת את המועדון במשלוח מיילים או ניוזלטר מספיק מעניינים, כדי שלא נרצה להעביר אותם לאשפה. חלק מהעבודה בתחום של ניהול עמוד לקוחות זה בחירת הנושאים לניוזלטר, בחירת הנושאים חייבת להיות מקצועית ובצורה זו ניתן לשמר את חברי המועדון וגם לסחוף אליו חדשים. העסקת קופירייטר שמבין דבר וחצי דבר גם על כתיבה וגם על שיווק ויכול "לתת בראש" היא חלק חשוב של הקמת מועדון לקוחות.

אין מתכון אחד לניוזלטר רק שיהיה מעניין!

כל הקמת מועדון לקוחות מטעם סוכנות דיגיטל, נשען ומסתמך על מטרות ובונה קהל נאמן. זה לא פשוט היום בים "מועדוני הלקוחות" לפעול בקרב החברים ולזכות לאהדה מתמשכת. מה שחשוב לעשות הוא, לא להתייחס לחברי מועדון הלקוחות כאל מובן מאליו, אלא להשקיע בתקשורת אתם, בבניית השייכות ובחיזוק הנאמנות שלהם. זה יכול להיות בחירה מדויקת של תכנים שקשורים לעולם שלהם, הידוק וגיבוש הקשרים בין החברים עצמם (חברים של נייקי יכולים גם ללכת לשתות בירה בערב…). מועדון לקוחות מוצלח, הוא כזה שיכול לתת לחבריו חוויות הקשורות למותג, וזה לא כולל רק שליחת מיילים וניוזלטרים, אלא גם יצירת פעילויות הקשורות לחוויה של המותג. חברי המועדון הזה ישמחו לשתף פעולה ולקחת בו חלק.

איך יוצרים ניוזלטר שיווקי מעניין?

הקמת מועדון לקוחות איננה עניין איזוטרי, והיא לא מסתמכת רק בהבאת חברים למועדון שיעשו לייק לדף, היא חייבת להיות הרבה יותר מזה. ניוזלטר כאמור הוא אחד הכלים לתקשורת עם חברי המועדון והוא צריך להיות קליל, תורם וחיובי. הבחירה של הנושאים חייבת להיעשות ע"י מומחים של סוכנות דיגיטל, שידעו לרכז ולקבוע את סוג התכנים המתאימים לחברים, אשר יגרמו להם להיות פעילים ומעורבים. רעיון טוב הוא למשל למנות אחראי מועדון לקוחות דווקא מתוך החברים, אשר הוא יהיה זה שמחבר בין כולם, ואז העניין כבר יוצא מהמשבצת של מועדון לקוחות והופך ממש למשהו חברתי. זהו הישג שכל מועדון לקוחות היה רוצה, לשלוח ניוזלטר על מבצע חדשה ולראות איך כל חברי המועדון מגיעים פיזית לנקודת השיווק להרוויח אותו.

תמיד טוב לשתף.

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך

רגע לפני...

קבלו הצעה אטרקטיבית!