ניהול עמוד פייסבוק בצורה נכונה, יבטיח לכם ניצול איכותי של הפלטפורמה לטובת העסק שלכם, אבל צריך לדעת כמה דברים חשובים, לפני שמנהלים דף עסקי בפייסבוק, מה שיבטיח לכם חשיפה רחבה ואיכותית.
מבחינת החוקים של פייסבוק, אסור לבעלי פרופיל אישי לנהל פעילות שיווקית. הפרופיל הזה נועד רק לצרכים "חברתיים" מה שנקרא, כי הרי מדובר ברשת חברתית. יש פעולות מסוימות שאפשר לעשות בפרופיל האישי, כדי לעזור לעסק של בעליו, אבל הן שונות מהיכולת והשיווק שאפשר לעשות בפרופיל עסקי.
כבר משנת 2018, מנסV פייסבוק לעשו, סדר בניהול עמודי פייסבוק. הם מפתחים אלגוריתמים חדשים על בסיס קבוע, במטרה לבצע התאמה של הצגת תכנים מפולחת לכל גולש. מדובר על תכנים שיווקיים. המטרה הנוספת של האלגוריתמים הללו היא, לסנן את התוכן ולחלק את פיד החדשות. בחלק אחד רוצים להגיע לחשיפה של תכנים מאירועים אישיים, ובפיד השני רוצים תוכן כמו עדכונים וחדשות, לא יותר מדי אישי. זה ניסוי שכבר נעשה בכמה מדינות. נוצר מצב שכל התוכן מפרופילים אישיים של אנשים, לא קיבל מספיק חשיפה.
קונספט ומטרת ניהול עמוד פייסבוק
ניהול עמוד פייסבוק צריך להתרכז במטרות מתוכננות מראש. בעל העמוד צריך לדעת מהי המטרה שלו בפרסום בפייסבוק ומה הוא רוצה להשיג באמצעותו. כאשר יודעים ומבינים מהי המטרה, גם קל לתכנן אותה וללכת על זה. אנשים שייכנסו לדף שרצף הפוסטים והתכנים שבו, מתוכננים ויש להם מטרה והשלמה הדדית, יחושו בנושא של העמוד ויעריכו את התכנים. עמוד בפייסבוק לחלוטין לא יכול להיות פלטפורמה לכל הרהורי הלב. מדובר בפרסום ובשיווק גרידא.
במסגרת תכנון ניהול העמוד, חשוב לבצע מחקר מתחרים, כדי לקבל תמונה כללית על המתרחש. בצורה כזו אפשר לבחון מה עובד טוב יותר ומה פחות. להציץ בעמודים של המתחרים, להבין מה המטרות שלהם, ולעשות משהו יצירתי ואחר לגמרי.
מקוריות היא מילת המפתח. בשום פנים ואופן לא כדאי ולא מומלץ לחקות את המתחרים שלכם. אם אתם רוצים שהלקוחות הפוטנציאליים שלכם, יבדילו ביניכם לבין המתחרים שלכם, רצוי שתעשו משהו אחר לגמרי בקונספט שלכם.
הפייסבוק עבר לסרטונים
הפייסבוק הופך כל הזמן לערוץ אינטראקטיבי. פרסום סרטוני וידיאו הפך להיות חלק כמעט אינטגרלי בכל עמוד. לא רק תמונות סטטיות, אלא משהו חי ובועט כמו סרטון. גם על זה צריך לחשוב. מומלץ לפנות לסוכנות דיגיטלית שעושה ניהול עמוד פייסבוק ולהתייעץ אתם אסטרטגית לגבי הסרטון הרצוי. הוא חייב להיות שיווקי ומקצועי. הוא גם צריך להיות מצולם טוב.
הדבר החשוב שצריך לומר על ניהול דפי פייסבוק הוא, שבצורה מקצועית אפשר להפיק מהם הרבה מאוד לגבי כל עסק. זו דרך לשווק את העסק, למכור, להקים מועדון לקוחות. להתחבר עם גולשים וליצור אינטראקציה הדדית שתוביל להיכרות עם המותג שלכם.
אפשר לנצל את הערוץ הזה של עמוד בפייסבוק, כדי לחלק הגרלות, לעשות מבצעים ולהזמין את הגולשים לקחת חלק בחידונים או באירועים אחרים. ככל שהאינטראקציה תהיה יותר דינמית, כך הדף שלכם יהיה יותר מעניין והגולשים יגיבו לכם בהתאם.
תמונת קאבר של העסק שלכם
המטרה של תמונת קאבר בעמוד פייסבוק, היא לגרום לגולשים להביט על הדף ולהתרשם ממנו. יש חשיבות רבה לתמונה ולאיכות שלה. אם אתם בשלנים שמוכרים מהתוצרת שלכם, קחו צלם מקצועי שיצלם לכם תמונה איכותית. אומנם יש לכם פלפון ואתם יכולים לצלם לבד, אבל זה לא יהיה איכותי ומקצועי כמו שיעשה את זה צלם אוכל.
התמונה צריכה לגרום לגולשים לפעול. אפשר לבקש מהם להתערב בבחירת שם לתמונה, חידון כלשהו בנושא של העסק. צריך להפעיל אותם, כל דבר שיגרום להם לפעול, ייטיב עם המטרה העיקרית של הדף והיא- לדאוג שלגולשים בעמוד תהיה חוויית משתמש. ניהול עמוד פייסבוק חייב להיות מקצועי.