בניית אתרי מסעדות

זואי

בניית אתר למסעדה יוונית בכפר סבא, כולל עיצוב האתר, הקמת עמוד תפריט, מערכת הזמנת שולחן וטופס לאירועים.

לצפייה בפרויקט

קפה פולה

בניית אתר מסעדה בית קפה בראשון לציון, האתר כולל הקמת עמודי תפריטים ומערכת הזמנת שולחן חכמה לשמירת מקום במסעדה.

לצפייה בפרויקט

בניית אתרים למסעדות.

אחד מסוגי האתרים שיש להקפיד בויז'ואל ובעיצוב שלהם הם בניית אתרים למסעדות, משום שאדם שגולש באתר כזה, צריך להרגיש ממש כאילו הוא נמצא בתוך המסעדה ולדמיין לעצמו איזו חוויה קולינרית יכולה להיות לו. אם ישתכנע שמדובר במסעדה ובתפריט מיוחדים במינם, הוא יזמין מקום או משלוח.

לפני עידן האינטרנט, כאשר רצינו ללכת למסעדה, הלכנו למסעדה הכי קרובה לביתנו או השתמשנו בהמלצה שקיבלנו מהשכן או מהבת דודה. היום זה עובד אחרת. גוגל הוא השער לעולם המסעדות ומשם ייפול דבר.  

ממש בתקופת התפתחות האינטרנט, חל שינוי עצום גם בעולם הקולינריה בארץ והפך את האוכל- לתרבות בילוי של ממש. עם תוכניות בטלוויזיה, סדנאות בישול. אוכל כבר לא נתפס היום רק כמזון לרעבים אלא כראי אל מטבחי העולם, הלך רוח ותרבות. על הרקע הזה קמו גם מסעדות רבות ייחודיות, הסושי עשה עליה מפוארת, נפתחו מסעדות שף וקולות של צלצול סירים ומחבתות נשמעו מכל עבר. וכל זה אומר רק דבר אחד- היום הציפיה מתפריט של מסעדה היא הרבה יותר גדולה ממה שהבנו קודם. גם הטיולים שלנו בעולם הוסיפו לנו עוד טעמים חדשים לחך, וגם אותם אנחנו דורשים פה בארץ.

משום כך התפיסה החדשה של תרבות האוכל בארץ, חייבת לבוא לידי ביטוי גם בעיצוב אתר של כל מסעדה נחשבת הוא חייב להביע בגרפיקה ועיצוב את הסגנון של המסעדה, התפריט מוטב שיהיה ייחודי והמנות צריכות להצטלם הכי טוב שאפשר. בזה אין פשרות.

היום מחפשים וגם מוצאים מסעדה באינטרנט .

בעידן האינטרנט תשכחו משכנים. רוצים ללכת למסעדה? נכנסים לגוגל ומתחילים לחפש. דלתות פנים לדירה, מסעדה, הכל נמצא. אחר כך ניכנס לאתר ואם הוא ימצא חן בעינינו נמשיך לגלוש. נחקור את התפריט ונלמד את המרכיבים. נדמיין איך זה לאכול שם, ואם מעצב האתר הצליח להעביר לנו גם אווירה ואת הכיף במקום (ואפשר לעשות זאת באמצעים גרפיים) נסמן וי על המסעדה הזו. 

אחד מהדברים החשובים ביותר בתחום בניית אתרים למסעדות הם הצילומים, בבניית אתרים למסעדות, הם חייבים להיעשות ע"י צלמי אוכל מומחים. במקרה הזה אנשים קונים עם העין. גם כאשר מזמינים אוכל מהמסעדה הזאת, קונים עם העין. הצילומים חייבים לשקף את הייחודיות של המנות להראות אותם בצורה מאוד נאה ומחמיאה, ברורה ואסתטית.

צריך גם לדאוג שהאתר תמיד יהיה מעודכן בתפריט. שחלילה לא יהיה מצב שגולש יגיע למסעדה על סמך התפריט, ויגלה שכבר מזמן התפריט השתנה. זה עושה רושם רע מאוד.

אתרים למסעדות עושים מיתוג .

עצם בניית אתרים למסעדות כבר מייצר להם מיתוג ובידול מול המתחרות. מסעדות מושקעות שבנויות על קונספט מסוים הן מבחינת התפריט שלהן והן מבחינת המיקום והעיצוב של המסעדה, חייבות ליצור את הבידול הזה גם באינטרנט. כי כולם מחפשים מסעדה ברשת, וחשוב שהם יגיעו גם לאתר שלכם, אבל חשוב שהוא לא יהיה דומה לשום אתר אחר. 

אם מסעדה רוצה לבדל את עצמה, היא חייבת גם שם ולוגו. אלה יופיעו באתר ובכל הפרסומים שלה. צריך להגיע למצב שהלקוחות של המסעדה יזהו אותה רק מהלוגו, זה יוכיח שהם נאמנים לה והם לקוחות חוזרים.

כמובן שאתר מרשים הוא גם אתר שהתפריט בו יוצא מן הכלל, אבל זה כבר למסעדה עצמה. אין ספק כי הרעיון לפתוח מסעדה שונה ואחרת, הוא בסיס להצלחה הכלכלית שלה. להציע משהו חדש, קונספט, רעיון או תפריט יתקבלו בברכה לא רק במציאות אלא גם באתר און ליין.

עיצוב אתר המסעדה, כולל תצוגת המנות, קביעת הקטגוריות של המסעדה והטקסט- חייבים לעשות את הרושם הנכון שרוצים לעשות. הצילומים צריכים להיות אטרקטיביים ומושכים, אפשר גם לעשות סטיילינג, להשקיע בעיצוב סביבת הצילומים שלהם. הרי הם הכוכבים האמתיים של האתר הזה.

טכנולוגיה של אתר מסעדה ומשלוחים .

ברמה הטכנולוגית בניית אתרים למסעדות חייבים לתפקד מצוין, להיטען מהר, הם חייבים להיות מאוד ברורים ברמת עיצוב האתר וסרגל הניווט שלהם חייב להיות קל לשימוש וידידותי למשתמש.

האתר חייב לעלות מהר. יש היום בדיוק 8 שניות לכל גולש לקבל את המידע שלשמו הוא נכנס לכל אתר, ואם האתר מתעכב, נתקע, לא ברור. אין כותרות מנתבות והוא מתברבר, הוא ייטוש את האתר ויעבור למתחרים שלכם.

הפיתוח של האתר, הצד הטכני צריך לעבוד ממש כמו שמסעדה עובדת במציאות. זה שירות הלקוחות שלכם און ליין וזה חייב להיות מהיר, אפקטיבי, ברור ונגיש. 

חשוב שהיררכיית התפריט תוביל את הגולש לכל קטגוריה של מנות בקלות, כדי שהוא לא יצטרך להתחיל "לטייל" באתר. אמרנו שאין לגולשים זמן. ב8- דקות שהם באתר הם כבר צריכים להרגיש שהם מסתדרים אתו, מוצאים את מנות התפריט בקלות. יש להם כפתורים בולטים של הזמנה, סל קניות, קופה ועוד. 

לגולש צריך להיות ברור מהנחיתה הראשונה באתר איך הוא מגיע דרך הכותרות לכל קטגוריה, וזה חשוב שהוא לא ילך לאיבוד. מעצב גרפי מומחה בבניית אתרים למסעדות בוודאי יבין את הפסיכולוגיה של הגולשים באתרים הללו ויגרום לכך שלגולש יהיה קל לקיים אינטראקציה עם האתר ולהפוך ללקוח.

אתרים למסעדות חשוב שיהיו משוכללים ומהירים ברמה הטכנולוגית וכן ברמת הניקיון והעיצוב האסתטי. אם מדובר על אתר מסעדה שגם עושה משלוחים. פה הצילומים והתכנון של האתר משחקים את התפקיד של המוכרת והם צריכים לשווק לכם את התפריט של המסעדה הזו בטקסט וצבעים וצילומים וזה חייב להיות מספיק איכותי וברור, כדי שאנשים יזמינו משלוחי אוכל מהאתר.

חשוב מאוד- אינטראקציה עם הגולשים באתר .

אתרים למסעדות חייבים להיות מאוד אינטראקטיביים עם הגולשים. ככל שהאינטראקציה תהיה יותר ברורה, כך הם יהפכו ללקוחות של המסעדה או כאלה שיזמינו משלוחים און ליין.

סעיפים כמו: מיקום, האם יש חנייה באזור. עד איזה שעה פתוח כמו גם כמה זמן לוקח להזמנה להגיע למקום מסוים, זהו מידע חשוב שצריך להיות רשום במקום בולט וברור. זוהי האינטארקציה בין האתר לגולשים.

אחד הדברים הכי חשובים למסעדה הוא המוניטין. בעידן הזה יש לומר, הקלות הבלתי נסבלת על המקלדת גורמת להכפשה ולהוצאת דיבה במהירות וגם על מסעדות. כל סועד שדמיין "שערה" במרק, נכנס מיד לפייסבוק  ומדווח על הטראומה. הנזק הוא בלתי הפיך. אף אחד לא רוצה שערה במרק שלו, אבל השאלה הנשאלת היא- "האם הייתה שם שערה?". אתם מכירים את הישראלים. הם חושבים שמגיע להם הכל. ומה אם לא הייתה שם שערה אבל הפרצוף של המלצרית לא נראה לו. היא לא חייכה אליו מספיק והוא לא הרגיש בעננים. לקוח בלתי מרוצה כזה עלול בהחלט להיכנס לרשת ולבדות מלבו טיעונים מסולפים ואפילו להמציא שיערה שלא קיימת. סועד אחר שהמנות הוגשו לו באיחור יתלונן על השירות בצורה בוטה ובאופן שעלול לגרום לאחרים להדיר את רגלם מהמקום.

אז יופי שיש אינטרנט ושיש שקיפות ושאנחנו כלקוחות יכולים לקבל את כל המידע וחוות הדעת של לקוחות אחרים, בשביל להחליט לאיזו מסעדה ללכת, אבל חוות דעת שליליות לא בהכרח אמינות ובזה כמובן צריכה להתייחס המסעדה ומתגובותיה למתלוננים תוכלו ללמוד על מידת האמינות שלה ועל מידת הנקמנות או הצדק של הסועדים. 

הדבר החשוב שמסעדה צריכה לעשות, הוא להגיב. הרבה פעמים מדובר בחוסר אובייקטיביות ולכן חשוב להעמיד את הסועד הזה על מקומו. 

יש גם מצבים בהחלט לא נעימים, בהם מסעדות מתחרות "מזמינות" מידע שלילי כדי לפגוע באחרים ולכן חשוב לא להתעלם מכך ולנקוט בכל אמצעי כדי להגן על שמה הטוב של המסעדה, גם באמצעים משפטיים.

קידום SEO או קמפיין בגוגל יקפיץ לכם את המסעדה .

יש בארץ עשרות אלפי מסעדות ואם אתם רוצים לבלוט ולגרום לגולשים להגיע אליכם, עליכם לנצל את ערוצי השיווק והפרסום ברשת. אצלנו בסוכנות הדיגיטלית מעניקים שירותי קידום אתרים אורגני- SEO וכן מעלים קמפיינים PPC בגוגל.

כל חשיפה נוספת של המסעדה הן בקידום או בהקמת דף מסעדה בפייסבוק או חשבון באינסגרם, מפרסמת אתכם ומביאה לכם לקוחות חדשים. ככה עובדות היום כל המסעדות ואתם חייבים להיות באותה זירה ולהתמודד תחרותית. בעלי אתרים למסעדות עושים היום קידום אורגני או קמפיינים, הגורמים לחשיפה ומביאים להם לקוחות חדשים בו זמנית מבססים את השם והמוניטין שלהם.

שאלות ותשובות.

לוגו הוא בדרך כלל סמל שמייצר בידול בין עסק לעסק. במיוחד בתחום של מסעדות שיש הרבה מאותו סוג מטבח, חשוב מאד להזמין לוגו כדי ליצור בידול מול מסעדות מתחרות. הלוגו הזה חייב להיות מעוצב בהתאם למסעדה ולמטבח שלה. חשוב שרק מהצצה בלוגו הגולשים יוכלו להבין אם מדובר במסעדה סינית, הודית, סושי או מסעדת דגים.

לוגו בבניית אתרים למסעדות בעצם מעניק להם ערך מוסף. הכוונה היא שהלקוחות בסופו של דבר, יזהו את המסעדה לפי הלוגו שלה, כמו שקורה עם המותגים הגדולים בעולם.

בעידן האינטרנט יש הרבה מאוד אנשים שמנסים "לחסוך" בכל מיני שירותים ובסופו של דבר פוגעים במוניטין של העסק שלהם. צילומי אוכל זה מומחיות מסובכת. ישנם מעט מאוד צלמים שיודעים איףך לצלם אוכל ככה שיתחשק לך לאכול אותו. לכן חשוב מאד להשתמש בבניית אתרים למסעדות בשירותיו של צלם מקצועי שיצלם את המנות שלכם, ואם יש צורך גם יעשה להם סטיילינג.

אפשר לצלם מנות בים, בטבע, אפשר לצלם מנות אוכל בכל מקום בו הנוף מעצים את נוכחותן. ככל שהצילומים שלכם יהיו יותר אטרקטיביים ומושכים, כך יהיו לכם יותר לקוחות.

האינטרנט זה המקום אליו נכנס כל גולש עם שאילתה לגוגל כדי לחפש גם מסעדה. עם ישראל אוהב לאכול במסעדות מכל מיני סוגים. כולם אוהבים סושי, אוכל ביתי, מסעדות המבורגר, מסעדה איטלקית, סינית ועוד. לכל המסעדות בארץ יש אתר. הגולשים רוצים לראות את המסעדה, להתחבר לתפריט שלה ולהזמין מקום או משלוח. גוגל הפך להיות "הסדרן" של המסעדות. עוברים דרכו ומזמינים. 

היום כמעט לכל מסעדה פיזית שיש אתר באמצעותו ניתן לראות ולהבין איך המסעדה נראית ומה היא מוכרת וגם להזמין מקום או משלוח. ככה זה עובד.

מצד המסעדה השתכלל כל נושא המשלוחים עם כניסה של כלי אריזה חדשים ששומרים על החום של האוכל ועל האריזה עד שהיא מגיעה ללקוח. והמשלוח מגיע כמו שיצא ארוז ומושלם.

רבים מזמינים משלוחי אוכל הביתה, חלקם כאלה שעובדים בבית. חלקם מתפנקים כי אין להם כוח להכין, חלקם מקבלים גם כך ממקום העבודה שלהם תלושי אוכל אז למה לא לאכול הכי טוב. אתרי מסעדות הן זירת עסקים רותחת ומבעבעת כל עם ישראל עומד מעליה עם מצקת ובוחש בסיר הבשר תרתי משמע, ולא מפסיק לאכול. גם במסעדות במציאות וגם במשלוחים. העיקר התיאבון.