בניית אתרי תדמית

תייקום

עיצוב אתר תדמית לחברת תקשורת. בניית אתר שתומך בקידום אורגני באופן נרחב, מציג פרויקטים ומוצרים של החברה

לצפייה בפרויקט

SPACEIT

פרויקט ספייס איט: הפרויקט כולל מיתוג מחדש והקמת אתר תדמית מעוצב עם קטלוג לחברת ריהוט מובילה. באתר שימוש רב בתמונות איכותיות של פרויקטים.

לצפייה בפרויקט

רוק סיטי

הקמת אתר לבית ספר למוסיקה רוקסיטי בחיפה, מוסד מוסיקלי מוביל. אתר One-pager עם אפשרת לדפדוף בין הסקשנים השונים, כגון שיעורים, חוגים, מורים, הופעות ועוד.

לצפייה בפרויקט

בניית אתרי תדמית בהתאמה אישית.

כולם רוצים תדמית טובה, בניית אתרי תדמית היא אכן אתגר לא פשוט. גם עסקים קטנים וגדולים, חברות ענק, מותגים. כולם רוצים ליצור לעצמם תדמית מבטיחה וגם להחזיק בה לאורך זמן. שם טוב הוא מוניטין ומוניטין שווה כסף. כאשר מדובר על עולם האינטרנט המשמעות של תדמית הנה קריטית לעין ערוך עבור כל עסק ולכן כל כך חשוב להקים אתר באמצעות סוכנות דיגיטלית המבינה באסטרטגיה של יצירת תדמית.

מדוע כל כך חשוב לייצר תדמית ברשת? נכון להיום כל מה שמישהו מחפש לקנות, למכור ולדעת עליו הוא עושה ראשית ברשת האינטרנט. כאשר אתם מקימים אתר, אתם בעצם רוצים גם ליצור לעסק שלכם תדמית. כיוון שמדובר בעולם וירטואלי בו אתם לא מנהלים דיאלוג עם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ואין לכם שום אפשרות לנהל אתם דיאלוג. המפגש עם הגולשים היא כמו פגישת העסקים הראשונה שלכם עם לקוח חדש והיא חייבת להצליח. יש לכם 8 שניות להרשים את הלקוחות הפוטנציאליים שלכם ואם לא תצליחו לעשות את זה באתר שלכם, איבדתם לקוחות. לכן כאשר מדובר באתרי תדמית אנחנו הכתובת.

מהי בעצם תדמית?

תדמית למעשה הנה יצירת רושם, ביטוי ערטילאי שקשה לאחוז בו בשתי הידיים, אבל כאשר היא מוצגת בפנינו, היא גורמת לנו לחוש אמפטיה כלפי אדם או עסק או אתר. בניית אתרי תדמית תבסס את האתר על היתרונות, החזון והערכים של העסק כדי שהוא יובן ללקוחות היעד שלו. ככל שהמסרים יהיו יותר אחידים, בשפה עיצובית אחידה וברורה, כך יהיה קל לגולשים להזדהות עם הערכים של המותג.

יש כל מיני סוגי אתרים ובכל אחד מהם אפשר לייצר תדמית לפי המטרות של האתר. אם למשל עסק רוצה למכור במחירים נמוכים וזה המוטו שלו, האתר שלו לא יכול להיות יוקרתי משום שאז המסר הוא לא אחיד. מצד אחד רוצים למכור בזול- מצד שני אתר שנראה מיליון דולר. חייב להיות סנכרון בין האתר לבין הקונספט השיווקי שלו. הוא יכול להיות אתר שבכוונה מעוצב כאתר יוקרתי משום שהמוצרים שלו יקרים. הוא יכול להיות בעל ספורטיבי ולכלול תמונות מעולם הספורט אם הוא עוסק במוצר או בשירות מהתחום. יש קשר הדוק בין הויז'ואל של האתר לבין הנושא שלו. זה יבוא לידי ביטוי גם בטקסטים וגם באלמנטים כמו תמונות, סרטונים ועוד. 

ואפשר גם להציג חוסר אמינות באתר. ניקח לדוגמה אתר של בית אבות בפקיעין, הכולל תמונות של קשישים בלונדינים חייכנים שנראים הולנדיים או אוסטריים. לא מדבר להורים של קשישים ישראלים, שמחפשים להם בית אבות משפחתי וכזה שהולם את שפתם, מוצאם וישראליותם. לא אמין ואז חושב לעצמו הגולש מי יודע מה קורה שם באמת?. 

אחת המטרות של עיצוב אתר היא לגרום לקהלי היעד של האתר להתחבר אליו רגשית והרי זה ככל הסוד. אתר חייב לעורר רגש אצל הגולשים, רק כך הם ישאירו בו פרטים וימשיכו לנהל אתו אינטראקציה. כאשר מעצבים לא לומדים את הלקוח ולא מכירים את קהלי היעד, הם מחטיאים את המטרה של האתר. 

האתר צריך לדבר בשפה של קהלי היעד .

הדוגמה של תמונות קשישים בלונדינים עם עיניים כחולות באתר של בית אבות ישראלי בפקיעין היא רק דוגמה אחת לחוסר ההבנה של המעצב הגרפי עם האג'נדה של האתר. חברת בניית אתרי תדמית חייבת ראשית ללמוד את הלקוח באופן יסודי, לפני שהיא מתכננת לו אתר. היא חייבת להבין מה הוא משווק, מיהם קהלי היעד שלו. מה הגיל שלהם? האם יש להם אפיונים מיוחדים? מה הם אוהבים וממה הם נרתעים.

רק אחרי שהאסטרטגיה של העסק ברורה, ניגשים למלאכת בניית האתר והוא יכול להיות מכל מיני תבניות, בכל מיני צבעים, בכל כמות של דפים אבל מה שהכי חשוב- שיהיה ברור מה הוא משווק ולמי כך שכאשר קהלי היעד יגלשו בו, הם ירגישו שהם הגיעו הביתה או במילים אחרות- שהאתר הזה מדבר אתם בשפה שהם מבינים. זהו הקשר הראשוני הנכון שכל אתר צריך ליצור עם הגולשים שלו.

התדמית שמתאימה ללקוחות .

בניית אתרי תדמית יכולה להיעשות בגרפיקה מסוגים שונים. יש היום הרבה מאוד שכלולים וכלים להקים אתר מרשים. אבל השאלה החשובה שכל מעצב גרפי שמקים אתרים צריך לשאול את עצמו היא למה יתחברו הלקוחות של האתר. 

יש הרבה מאוד אתרים שמרגישים בהם, מה שנקרא בתיאטרון "יותר מדי עבודת בימוי". שהמעצב עשה מעל ומעבר גם כאשר לא היה צריך. בסופו של דבר האתר נראה ומעל ומעבר למה שהוא צריך להיראות ומפספס את המטרה.

גם הטכנולוגיה של האתר צריכה להיות פשוטה ונגישה וכאמור ידידותית למשתמש. גולשים בעיקר באתרים המיועדים לקהל מבוגר, צריכים לגלוש בהם בקלות וללא מאמץ. הכותרות צריכות להיות ברורות, התמונות מתאימות לנושא. המידע קצר ולעניין, לא ארוך מדי ולא מטריח והעיקר- הם אמורים למצוא את מבוקשם מיד ולא ללכת לאיבוד. 

הרושם שמשאיר עליהם האתר, הוא חלק מהתדמית של בעליו והדבר החשוב הוא ליצור תדמית חיובית ונכונה. מידע על העסק כמו גם דף הבית והאודות חשובים ביותר. בחירת קטגוריות האתר, הצגת הייחודיות של המוצרים או השירות. מהם היתרונות הבלעדיים של העסק, המלצות וחוות דעת של לקוחות, אלה הם הדברים שבונים תדמית.

בניית אתרי תדמית לעורכי דין .

בניית אתרי תדמית לעורכי דין היא קריטית משום שכל עיסוקם נסב סביב תדמית טובה. עורך דין הוא מקצוע שמייצג את שומר החוק. זה מתיישב עם רצינות, מקצועיות, הליכה בתלם ובאופן מסוים גם חשיבה בתוך הקופסה. 

משום כך עדיין לא ראינו אתר של עורכי דין בצבעי פסטל, אבל אולי הגיע הזמן שיהיו אתרים פחות חומים, כהים או אפורים שמבחינתם של מעצבי אתרים מציגים באופן רציני את שומר החוק. כל גווני האתרים יש לומר, מזכירים כמובן את הספרייה החומה שיש בכל משרד עורכי דין בה מגובבים כל ספרי החוק וברבים מהם בדף הראשון גם פטיש מעץ. כל כך בנאלי. אפשר גם אחרת ואפשר גם מגניב ומיוחד יותר. גם אם יש איזה שהיא נורמה בקהילייה מסוימת לגבי גוון או צבע אתרים של מקצועות מסוימים, בגלל שיש כל כך הרבה משרדי עורכי דין ולכולם יש אתרי תדמית, היינו מנסים כן להעניק ייחוד עיצובי לאתר כזה כדי לבדל בינו ובין המתחרים. 

בניית אתרי תדמית לעסקים.

בניית אתרי תדמית יאמר מומחה של סוכנות דיגיטל המתמחה בהקמת אתרי תדמית, צריכה להעביר לגולשים את המסר הנכון של החברה והוא חייב להיות אמין ולהיות תואם למציאות. זה מתחיל מדף הבית ומדף האודות. לא לזייף במספר שנות הניסיון ולא ברזומה. אל תשכחו שהרשת שקופה ואי אפשר לא להעלים שום מידע ממנה, כך שמה שלא תספרו לקהלי היעד שלכם או תנסו להסתיר מהם, הם יצליחו לגלות בעצמם. 

 היא כיצד ליצור תדמית אמינה לאתר. חשוב מאוד שתהיה הלימה בין המידע באתר לבין מה שהלקוח יקבל במציאות. כאשר מדובר למשל באתר חנות, חשוב מאוד להציג את הסחורה כפי שהיא ולא להשתמש בצילומים לא דומים, כך שהלקוח יקבל סחורה אחרת ממה שראה והוא עלול להתאכזב וגם להכניס על כך חוות דעת שלילית ברשת שלא תעשה טוב לחנות הזו. 

צריך להבין כי כל גולש שמחפש מוצר או שירות או מתעניין במשהו, נכנס דרך גוגל ובהתאם לשאילתה שלו עולות התוצאות. כל מידע שתפרסמו חייב להיות מסונכרן עם מידע אחר ואם יש לכם משהו להתבייש בו- עשו ניהול מוניטין שזה שירות מאוד חשוב למי שיש לו ברזומה איזה עניין לא ממש מחמיא.

שאלות ותשובות.

הדפים הראשונים אליהם מגיעים הגולשים הם דף הבית ודף האודות ולכן מאד חשוב שהם יכיל מידע רלבנטי שמציג נכון את האתר ואת התדמית שלו. בין אם מדובר באיש מקצוע ובין אם מדובר בעסק קטן או גדול, התדמית תכלול השכלה, ניסיון מקצועי והצלחות מקצועיות. המלצות וחוות דעת של לקוחות קודמים, יגבשו את התדמית של האתר ועשויים לגרום לגולשים לעשות עסקים עם האתר הזה.

תדמית של אתר מתקבלת מהאופן בו נראה האתר, מהתמונות המתפרסמות בו וכמובן מהטקסט. תמונות נכונות לעיסוק מוסיפות לתדמית שלו מבחינה גרפית, ניסוח רהוט של מידע אמור לחזק את התדמית כך שהגולשים שנכנסים לאתר מקבלים את הרושם והתדמית הנכונים אליהם כיוונה חברת בניית אתרי תדמית מתוך הבנה שזהו האתר האופטימלי והנכון לעסק הזה.

האינטרנט הוא מקום מאוד דחוס ומבלבל. קשה מאוד לצוד את העין של הגולשים אחרי שהם נכנסים לרשת, יושבים כמה שעות על המחשב, מחפשים משהו או שהעין שלהם קולטת משהו.

מה העין שלהם תקלוט? היא תקלוט אתר בעיצוב מותאם אישית שלא דומה לשום אתר אחר. שהתדמית של מעניינת ומקורית. זה יכול לבוא לידי ביטוי בסרטון הפתיחה המוצג בדף הבית, בסרט אנימציה, בתמונה מרהיבה. וידוי של בעל האתר על העיסוק שלו או כל אלמנט אחר ושונה. אחר ושונה הן מילות מפתח חשובות בנישת בניית אתרי תדמית, משום שהן יוצרות את הבידול בין אתרים רבים העוסקים באותו תחום שפעמים רבות לא הושקע מאמץ, כדי לעצב אותם בצורה שונה ולכן גם הגולשים מתבלבלים ביניהם וכבר לא זוכרים לאן הם נכנסו ומאיפה הם יצאו.

חברת גאו מדיה ממליצה על בניית אתרי תדמית עם תוכנת וורדפרס שזו אחת התוכנות הכי מוצלחות בעולם בניהול תוכן של אתרים עם קוד פתוח, ויש לזה יתרונות רבים ללקוח.

אתר עם קוד פתוח, זה אתר ששייך לבעליו והוא יכול לגלוש בו מתי שהוא רוצה להוסיף או לגרוע ממנו תוכן או כל חומר אחר ולשלוט במה שקורה באתר שלו.

כאשר מקימים אתר תדמיתי לדוגמה עם קוד סגור, אומר מומחה של בניית אתרי תדמית לבעלי האתר אין אפשרות לתחזק אותו באופן עצמאי והוא כל כולו תלוי בחסדי חברת האחזקה של האתר, שהיא בדרך כלל גם החברה שהקימה את האתר והיא גם מקבלת כל חודש כסף על התחזוקה שלו בעוד שכאשר מדובר על אתר בקוד פתוח בעלי האתר או מי מטעמו לא צריך לפרנס שום חברת תחזוקה ויכול לתפעל את האתר בעצמו.

חשוב לציין גם בהקשר על וורדפרס, שגוגל מאוד אוהבת אתרים הבנויים על התוכנה הזו. ש-30% מהאתרים בעולם בנויים עליה ויש קהילייה שלמה של מפתחים מסביב לגלובוס שעסוקים כל העת בפיתוח, עדכון ושדרוג תוספים לתוכנה.