בניית דפי נחיתה

בניית אתרי דפי נחיתה להמרה מקסימלית.

המושג בניית דפי נחיתה נוצר כמה שנים אחרי שרשת האינטרנט הפכה ממקור של מידע לפלטפורמה שיווקית, בה נוצרים קמפיינים בגוגל או בפייסבוק והם משמשים ערוץ שיווקי ממוקד לפנייה לקהלי היעד. 

לרשת יש את ערוצי השיווק שלה וכל אתר, עסק או חברה, בעל מקצוע, אתר חנות ומי שרוצה לקדם את האתר שלו, לרכוש לקוחות חדשים ולשמר את הוותיקים, עושה קמפיינים גם באמצעות דפי נחיתה.

דף נחיתה, כשמו כן הוא דף אשר הגולשים נוחתים עליו לאחר שהקליקו על מודעות הקמפיין ומועברים לדף. בדרך כלל הוא מנוסח בכתיבה שיווקית, מתמקד בנושא אחד ומציע משהו חדש. מיקוד זה אחד הדברים הכי חשובים בדף נחיתה להבדיל מקמפיין שמעביר את הגולשים לאתר, שריבוי המידע שבו עלול להסיח את דעתם של הגולשים מהעניין העיקרי. 

דף נחיתה אמור לגרום לגולש לגלות עניין ולהשאיר פרטים אישיים. טופס צור הקשר יכול להופיע פעמיים- בראש הדף ובתחתיתו, למקרה שהגולש "פספס" אותו שהרי לשם כך התכנסנו. 

דף הנחיתה יכול להציע מבצע או הטבה זמניים מטעמו של המפרסם. הודעה על פתיחת סניף חדש לרשת, הצטרפות למועדון לקוחות או בקשה לקבלת מידע נוסף. המטרה היא לייצר באמצעותו לידים שיהפכו להמרות.

סוכנות דיגיטל

קמפיין בגוגל או בפייסבוק מחייבים דף נחיתה

סוכנות דיגיטל

כותרות ותוכן של דף נחיתה

סוכנות דיגיטל

כללי הזהב שלנו לבניית דפי נחיתה מוצלחים

סוכנות דיגיטל

שאלות ותשובות

קמפיין בגוגל או בפייסבוק מחייבים דף נחיתה .

בעלי אתרים רבים מוותרים על בניית דפי נחיתה ומעלים קמפיינים בגוגל או בפייסבוק אשר מעבירים את הגולשים לאתר. זוהי טעות שגורמת להם לאבד לקוחות ונסביר מדוע. בניית דפי נחיתה נעשית  טכנולוגית להמרת כמה שיותר הקלקות על מודעות קמפיין. לעתים הוא משמש חלופה לאתר מיושן ולא מזמין, או כזה שאיננו רספונסיבי (מותאם לניידים) או שהתוכן שלו לא קשור לנושא של דף הנחיתה. חשוב מאוד לבנות דף נחיתה המתמקד בנושא שלשמו מעצבים אותו כדי שישרת רק את הנושא הזה (ולא אלף נושאים). 

בעלי אתרים שמנסים לעשות בעצמם קמפיין בגוגל אדס ורוצים לחסוך בבניית דפי נחיתה ולכן מפנים את הגולשים לאתר שלהם, לדפים פנימיים או לדף הבית גורמים נזק בלתי הפיך. הגולשים עלולים להגיע לדפים שאינם בנויים להמרה ולכן זה עלול לפגוע בתוצאות של הקמפיין ולגרום לאובדן לקוחות. 

הייחוד של דף נחיתה הוא התאמה אופטימלית שלו להמרה, למטרה של הקמפיין ולקהלי היעד. הוא אמור להציג רק מידע מסוים הרלבנטי לנושא הדף ולא להעמיס מידע לא רלוונטי ומבלבל.

כותרות ותוכן של דף נחיתה.

מטרת בניית דפי נחיתה היא לשווק. זהו מסמך פרסומי טהור. הכותרת שלו צריכה להיות משכנעת כמו בכל מודעה פרסומית ולגרום לכך שהגולשים יישארו בדף וימשיכו לקרוא. בדרך תוכן דף הנחיתה לא צריך להיות ארוך משום שהגולשים לא גוללים לדף הבא.

התוכן צריך להציע איזו שהיא הזדמנות לגולש. צריך ליצור את התחושה אצל הגולשים שאם הם לא ישאירו פרטים, הם יפסידו משהו. ככה עובד כל פרסום טוב.

כמובן שהשארת הפרטים של הגולשים, אמורה ליצור אינטראקציה בין המפרסם לבינם וזאת כמה שיותר סמוך למועד השארת הפרטים. זה יוצר את הרושם שמדובר באתר זמין ומקצועי.

כללי הזהב שלנו לבניית דפי נחיתה מוצלחים .

נטען מהר: אחד הדברים הכי חשובים בדף נחיתה, ממש כמו באתרים הוא זמן הטעינה שלו. אם הגולשים הולכים עכשיו לחכות הרבה זמן, תשכחו מזה שהם ישאירו לכם פרטים או בכלל יחכו שהוא ייטען.

הנוסחה: דף נחיתה שנטען מהר כמו "הסבלנות" של הגולשים היום. 8 שניות.

מילות מפתח: כל דף נחיתה אמור לכלול את מילות המפתח המצוינות גם במודעות, אשר יובילו את הגולשים אליו. 

הנוסחה: בחירת מילות מפתח עפ"י מחקר.

בהירות: מכירים את זה שאתם גולשים באתר ולא מבינים כלום. מרוב עומס, כותרות, המון מילים שלא מסבירות כלום. עושה רושם שמישהו משחק אתכם במבוכים ודרקונים. אנשים לא נכנסים לאתר כדי לצאת לגלוש במרחבי הרשת, הם נכנסים לאתר כדי לקבל מידע. ככל שהוא יהיה יותר קצר וברור, הם יבינו איפה הם ולא ילכו לאיבוד ויבצעו את הפעולות שהם נדרשים לבצע, כמו למשל השארת פרטים. ובכל זאת חשוב להתמקד בהכללת המלצות, לוגו, תקנים, אישורים של רשויות מדינה, מוסדות ציבור מוכרים ועוד במינון הנכון כמובן.

אותו דבר עם בניית דפי נחיתה. אל תעמיסו עליהם, כי כאשר אתם עושים זאת אתם מעמיסים על העיניים של הגולש האומלל שפשוט ייטוש את הדף מיד.

הנוסחה: כמה שיותר ברור, קצר ולעניין, מקצועי ומעורר אמפתיה. 

דף נחיתה ממוקד מטרה וקהלי יעד: יש להבדיל בין קמפיינים בגוגל שפונים ללקוחות שונים, לבין היכולת שלכם להתמקד בקהלי יעד מסוימים באמצעות פנייה אליהם בדף נחיתה. לדוגמה אם מדובר בדף נחיתה של מסעדה טבעונית, נהיר הוא שהדף יכול לדבר על בריאות לחלופין יכול להתמקד בחמלה על בעלי חיים או בשניהם גם יחד אבל המסר צריך להיות ברור ולדבר אל הרגש של קהלי היעד.

הנוסחה: ניסוח שגורם לגולשים לחוש אמפטיה. 

ויזואליות נוחה לעין: בניית דפי נחיתה כרוכה כמובן בעיצוב, אבל לא צריך להשתגע. ממחקרים עלה כי לעין האנושית נוח לבחון דפי אינטרנט בצורה של Z או F כאשר כפתור ההקלקה יהיה באמצע.  זה הרבה יותר טבעי ונוח לעין.

הנוסחה: לעצב את מה שקל לעיניים לראות ולא מה שלמעצב מתחשק לעצב. 

לא יותר מדף אחד: זה ידוע שאנחנו נמצאים היום בעידן שהכל פועל באופן כל כך אינטנסיבי, ושאנשים מנהלים את החיים שלהם בטאץ' מהיר, לחיצת כפתור ואין להם סבלנות לשום דבר. כאשר הם נכנסים לאינטרנט, יש להם בדיוק שמונה שניות של סבלנות להחליט אם דף הנחיתה הזה מעניין אותם או לא. 

משום כך וממחקרים שנעשו, לא מומלץ לבנות דף נחיתה שנגלל ליותר מעמוד אחד. הגולשים פשוט לא נוהגים לעבור לדף הבא. זה בדיוק כמו שקורה עם גוגל. הם לא גוללים מעבר לדף הראשון. 

הנוסחה: דף נחיתה בן עמוד אחד ולא יותר.  

התאמת דף נחיתה לניידים: כ-40% מהפעילות בגוגל נעשית באמצעות ניידים. משום כך חשוב מאוד שדף הנחיתה יהיה מותאם לניידים, רספונסיבי ומרשים אשר נטען בקלות.

הנוסחה: בניית דפי נחיתה מותאמים לניידים.

מטרות ועוד פעם מטרות: לפני שאתם בונים דף נחיתה תחשבו מה המטרות שהדף הזה צריך להשיג. מהן הפעולות שאתם רוצים שקהלי היעד יעשו. האם אתם רוצים שהם ישאירו פרטים, יצטרפו למועדון לקוחות, ירכשו מוצר או שירות, יירשמו לאתר. חשוב שדף הנחיתה יהיה ברור במטרה של והיא צריכה להיות ברורה לגולש. 

הנוסחה: דף נחיתה שמבהיר בצורה הכי ברורה מה לעשות, על מה ללחוץ ומה המטרות שלו. 

דף נחיתה הוא חלק מהמיתוג שלכם.

בניית דפי נחיתה ללקוח צריכה להמשיך את הקו העיצובי והסגנוני כפי שמופיע באתר שלו. שפה עיצובית היא משהו שנבחר מראש והיא צריכה להתאים ללקוח כמו כפפה ליד. היא השפה בה האתר מדבר עם קהלי היעד והיא צריכה להתאים גם להם.

היא תהיה חלק מהמיתוג של החברה והיא לא תהיה אקראית. תהיה כוונה לכל החלטה הנוגעת לשפה אם זה בפונטים בהם משתמשים באתר, בצבעים, במבנה ועוד.

חשוב מאד שדף הנחיתה יהיה חלק אינטגרלי מאותה שפה עיצובית של הלקוח, כדי שהוא ימשיך לתקשר עם הלקוחות שלו בשפה שכבר מוכרת להם. היא בנויה על המסרים והחזון של החברה ובאה לידי ביטוי בעיצוב הגרפי של דף הנחיתה, בניסוח ועוד.

חשוב לומר כי דף נחיתה גם הוא כמו אתר, חלק חשוב ממיתוג של לקוח. כאשר לקוח מזמין דף נחיתה הוא מצפה מהמעצב הגרפי להעניק לדף את הייחוד, היתרונות ולעורר את הרגש של קהלי היעד עפ"י המסרים של המותג. בדרך כלל מותג אמור לעורר רגש אצל הקהלים שלו, כאשר הוא מציע להם פתרון אישי לבעיה קיימת. מותג שאמור לחולל שינוי בחייו של אדם אם זה חיצונית או פנימית. אנשים נקשרים למותג בגלל שהוא פותר להם בעיה והם סומכים עליו שימשיך לפתור אותה. 

שפה עיצובית היא בגד השרד של שפת המותג, וכאשר מדובר בדף נחיתה היא תפורה בדיוק לפי מטרת הקמפיין. היא יכולה להיות ספורטיבית, מעונבת ומוקפדת. קלילה או חופשיה. תלוי מה המסר שרוצים להעביר בדף. אחידות בעיצוב גורמת גם לגולשים להבין מהר את נושא הקמפיין ולהתחבר או לא להתחבר אליו, אבל היא חייבת להיות ברורה ועקבית.

שאלות ותשובות.

המטרה של דף נחיתה היא שהשארת הפרטים בדף תוביל להמרה ועד כמה שידוע הגולשים לא נשארים היום יותר מ- 8 שניות בדף נחיתה או באתר. משום כך הכותרות צריכות להיות מאוד מושכות, ממוקדות מטרה וברורות. הניסוח צריך להיות נעים לקריאה והעיצוב נוח וטבעי לעין בלי יותר מדי כותרות, נושאים, צבעים ועוד. חשוב שהכותרות יהיו במקומות אסטרטגיים ויגרמו לגולשים ליצור אינטראקציה עם הדף.

זמן טעינת הדף חשוב מאוד לצרכי המרה. מדובר היום על מהירות טעינת דף נחיתה בניידים שתעמוד על 3 שניות בלבד. ככל שהדף נטען לאט, כך נגמרת סבלנותו של הגולש והוא ייטוש אותו. הדף צריך להיות מאוד ברור ולכלול טופס השארת פרטים בראשית  ובתחתיתו עם כפתור הקלקה בולט.

דף הנחיתה הוא המקום עליו נוחתים הגולשים אחרי שהקליקו על מודעות הקמפיין. לפיכך חשוב מאוד שתוכנו יהיה קשור לחלוטין, למודעות עצמן ולכך מצפים גם הגולשים. הוא גם צריך לכלול מילות מפתח המובילות את הגולשים אל הדף. הם צריכים להופיע במודעות, בדף הנחיתה או באתר אליו עוברים הגולשים בהקלקה על המודעות.

בניית דפי נחיתה נעשית גם עבור לקוחות שיש להם אתר, אבל הם מעוניינים למקד את תשומת לבו של הגולש בעניין ונושא מסוימים. ניקח לדוגמה חברת דלתות כמו שריונית חוסן אשר יוצאת עם ליין של דלתות כניסה ART, דלתות שעשויות בעבודת נפחות מעשה ידי אמן ונחשבות לחדשה מסעירה בתחום הדלתות.

אפשר כמובן שעל הדלתות הללו יהיה חומר באתר, אבל אם רוצים להודיע על השקת הדלתות או לדווח ללקוחות פוטנציאליים על הליין החדש, יותר נכון לחשוף זאת באמצעות דף נחיתה אשר ידבר רק על הדלתות הללו, בעוד שאם יופנו הגולשים אל האתר, ייתכן כי תוסח דעתם בשל דלתות נוספות. אומנם לא דבר רע לכשעצמו אבל המטרה הייתה לכוון אתם אל דלתות הכניסה ART ולכן כל כך חשוב למקד את תשומת לבם בדף נחיתה המדבר רק עליהן. 

במקרה של מוצר ויזואלי חשוב גם לפרסם צילום בדף הנחיתה.