התאמת אתרים למסכים השונים

בניית אתר קטלוג

בניית אתרים רספונסיבים (responsive), מאפשרת להתאים את האתר לרזולוציות שונות של מסכי מחשב ומכשירים סלולריים. כאשר משתמשים במסכים שונים, האתר או הבלוג או כל אתר אחר לא נראים כמו שהם נראים במחשב. אתר רספונסיבי מאפשר הרחבה או כיווץ של הדפדפן. את ההתאמה עושים בטכנולוגיית CSS3. היא זו שעוזרת לדפדפן לזהות את המכשיר ממנו גולשים ולהתאים את האתר לפרופורציות ולרזולוציה שיאפשרו גלישה ברורה.

עד שהגולשים החלו להשתמש במכשירי סלולר, חברות בניית האתרים לא התאימו את האתרים למסכים של פלפונים, רק אחר כך הם נאלצו לשנות את האתרים כדי להתאים אותם לגלישה מכל מכשיר קיים מלבד מחשב: טאבלט, מכשיר סלולר, לפטופ ועוד.

לגלוש ישר מהסלולר

יש טענה שמי שגולש במחשב הוא בהקשבה מלאה, ומי שגולש בסלולר, ההקשבה שלו פוחתת. טבע האדם הוא בוודאי נמצא בסביבה רועשת, או ברחוב ולכן הריכוז שלו נמוך יותר. משום כך בניית אתרים רספונסיביים, צריכה לחשוב על מצבו של הגולש הממוצע, שנמצא בתנועה, באוטובוס ועוד. הזמן שיש לו הוא קצר ולכן גם התשובות צריכות להינתן לו במהירות וקצרות.

כמעט כל מוצר שגולשים מחפשים היום, הם ראשית עושים את זה דרך המובייל שלהם. הוא אתם כל הזמן וחלקם בכלל לא יושב על המחשב ומתייחס למכשיר הסלולרי שלו כמחשב המרכזי שעומד לרשותו. לכן כאשר חברת בניית אתרים מקימה אתר רספונסיבי, היא יודעת מה הגולש רוצה, כמה זמן יש לו והיא צריכה להתאים את האתר למצבו של הגולש. מידע קצר, פשוט ומהיר. גם תמונות צריכות להיות מוצגות בצורה מסוימת. הן לא ייראו כמו בדסקטופ. לעתים הן נחתכות במובייל ולכן צריך לבדוק זאת. מומלץ גם לא תמונות העמוסות בפרטים

טקסטים קצרים, תמונות ברורות

אדם שהולך ברחוב או נמצא בנסיעה באוטובוס וגולש במובייל, רוצה את המידע כאן ועכשיו. לגולשים הללו אין את הסבלנות לקרוא טקסטים ארוכים. הם צריכים להיות מאוד קולעים וענייניים. במשפט וחצי אתם צריכים להסביר להם מי אתם ומה אתם. בנוסף, חשוב מאוד שהדף ייראה כמו שצריך. המסך במובייל קטן באופן משמעותי, לכן לא צריך להעמיס על הגולש יותר מדי פרטים ומידע. סרגל הניווט של אתר רספונסיבי צריך להיות מאוד פוט וברור.

אם יש באתר תפריט של המון דפים, אולי לא צריך את כולם במובייל. כדי שלגולש יהיה נוח באתר כזה, צריך להוסיף אולי אופציית חיפוש נוחה. בניית אתרים רספונסיביים, דורשת חשיבה לא רק טכנולוגית אלא גם הבנה על נקודת המבט ומצבו של הגולש באתרים הללו מהסלולר שלו. אם האתר ארוך מאוד, אתם חייבים לוותר על חלקים מסוימים ממנו למובייל וסרגל הנייווט מומלץ שיהיה סטיקי, נגלל עם הגולש.

הנעה לפעולה לכל מכשיר סלולר

בניית אתרים רספונסיביים נעשית כדי לשווק ולמכור כמה שיותר גם לגולשים שמגיעים מהמכשירים הסלולריים שלהם. חשוב להחליט מה אתם רוצים להציע לגולש הזה ולא להעמיס עליו או להניע אותו לכמה פעולות. אל תבקשו ממנו פרטים אישיים, לצד הרשמה למועדון הלקוחות, קבלת ניוזלטר ועוד. היו ממוקדים, לגולש הזה אין זמן והדבר הכי חשוב זה שישאיר פרטים כדי שתיצרו אתו קשר ותעניינו אותו אחר כך. אם תבקשו ממנו יותר מדי דברים במעמד הגלישה, הוא עלול לברוח. חד משמעית.

אחד היתרונות של אתרים סלולריים, הוא הוספת פיצ’רים שיעזרו לגולש ליצור קשר עם האתר שלכם. צרו כפתור בולט על מספר הטלפון שלכם, כדי שהוא יוכל בקלות לחייג אליכם. אפשר גן להוסיף אייקון שיהווה גם חיוג מהיר.
צרו גם אייקון של WAZE לניווט לבית העסק שלכם, ולא פחות חשוב כתורי שיתוף גם לווטסאפ.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך

דילוג לתוכן