כבר יש לכם ניוזלטר?

ניוזלטר

אחד הכלים הכי אפקטיביים לשימור לקוחות קיימים הוא משלוח “ניוזלטר” אחת לתקופה, באופן קבוע. זהו למעשה דיוור אלקטרוני, אשר בעלי עסקים וחברות שולחים למייל של לקוחותיהם, גם הקיימים וגם אלה הפוטנציאליים. משלוח של ניוזלטר הוא חלק ממדיניות של מכירות ושיווק, זהו קשר בלתי אמצעי שאם הוא נעשה נכון, הוא עשוי להגדיל את המכירות. ממחקרים שערך אתר איביי עלה, כי 75% מהקונים באתר שהגיעו אליו דרך קישור בניוזלטר, הוציאו סכום גבוה יותר ב-138%, על פני אלה שלא עיינו בניוזלטר. אבל כבר בנקודה זו יש לומר- לא כל ניוזלטר יכול לעשות את זה, רק ניוזלטר שיש אסטרטגיה מאחוריו.

ניוזלטר עם אסטרטגיה ברורה!

יש 2 סוגי ניוזלטרים ולכל אחד מהם מטרה אחרת. יש ניוזלטר שהמטרה שלו היא ליידע את הצרכנים על מוצרים חדשים, מבצעים, אירוע ומכירות סוף עונה. הכוונה של הניוזלטר הזה היא לספק מידע על המבצעים השונים ולהזמין את הלקוחות לבוא ולהרוויח אותם. אין ספק כי הניוזלטר הזה הוא שיווקי למהדרין, וכך גם שפתו, והוא כולל טריקים שיווקיים מניעים לפעולה. בנוסף יכול להכיל ניוזלטר זה, גם תכנים ומידע על המוצרים, החברה ועוד וכן קישור ישיר לאתר של החברה.

סוג אחר של ניוזלטר הוא כזה שמספק רק מידע והמטרה שלו היא ליצור תדמית ולחזק את התדמית של המותג. לרוב משתמשים בסוג הניוזלטר הזה חברות טכנולוגיה או נותני שירותים. הם מהווים חלק ממערך שלם של שימור לקוחות ונקיטת דרכי פעולה לבסס את תדמית החברה בקרב הלקוחות, לספק מענה מקצועי וליצור לחברה מוניטין. שני סוגי הניוזלטרים האלה חשובים, ויש המשלבים בין שניהם. ניוזלטר שגם מזמין לרכישה, אבל גם מספק מידע.

עיצוב נכון של ניוזלטר מוביל להצלחה!

המומחים של גאו מדיה סוכנות דיגיטל מדברים על כך שעיצוב ניוזלטר צריך להיעשות במקצועיות, כיוון שהוא מהווה את חלון הראווה של הניוזלטר, ואם לא יהיה משהו מיוחד או מקורי בעיצוב שלו, הגולשים אפילו לא יתחילו לקרוא אותו ולא יפתחו יותר את הקבצים של הניוזלטרים הבאים. מעבר ללוגו של המותג, חייב העיצוב להיות בצבעים מושכים, בהדפסה ברורה  ולהיות מושקע. זה לא עוד פלייר ששמים בדואר ומי שלא מעוניין במידע, משליך אותו לפח, זה משהו שכל חברה רוצה שהלקוחות שלה יקבלו ויקראו, לכן חשוב מאוד לעשות התאמה של עיצוב לכל ניוזלטר בהתאם לאופי החברה ולעיסוק שלה. זה אמור לבוא לידי ביטוי בבחירת הצבעים, הפונטים, תמונות ועוד. ככל שתשקיעו יותר, כך תקצרו את הפירות וגם תראו תוצאות. השפה בה כתוב הניוזלטר צריכה להתאים למותג, לגילאי קהלי היעד שלו והתכנים צריכים להיות מעולמו. לבני נוער כותבים אחרת ולאנשים בני 30 פלוס, יש שפה אחרת, זה ממש לא אותו קהל יעד. את כל אחד מעניינים דברים אחרים בחיים ולכן כל אחד אמור לקבל ניוזלטר שונה לגמרי.

לאיזה תוכן בניוזלטר מצפים הלקוחות?

התוכן שנכתב בכל ניוזלטר, צריך להיות בעל ערך ללקוחות, אחרת כפי שכבר נאמר במקרה הטוב, הם אפילו לא יפתחו את הקובץ, ובמקרה הגרוע הניוזלטר שלכם יהפוך לספאם. הגישה בכתיבת ניוזלטר צריכה להיות שהוא חייב להיות מעניין. (ובכן אתם חייבים קופירייטר מקצועי). לא כל מה שמעניין אתכם, אולי יעניין את הלקוחות. אז זה דורש סיעור מוחות. נכון שמצד אחד הניוזלטר צריך לייצג אתכם ולעשות לכם שימור לקוחות, אבל הוא גם צריך לעשות בשבילם. הניוזלטר חייב להכיל בראש ובראשונה מידע חשוב ללקוחות. לא רק על מבצעים ומכירות, אלא מידע. גם אם מדובר על חברת אופנה עם מועדון לקוחות שמדוורת ללקוחותיה ניוזלטר, הרי שבסופו של דבר גם מתכון של עוגת חמוציות יכולה להיות אפקטיבית, אם המתכון טוב. לא כל תוכן חייב להתקשר למותג עצמו, ואגב כך, עוגת חמוציות בהחלט מתקשרת ללייף סטייל ומכאן גם לאופנה.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך

דילוג לתוכן