ניהול מוניטין ברשת

קידום אתרים

כל חיפוש שאנו מבצעים כיום, מתנהל באינטרנט. בין אם מדובר בקבלת חוות דעת על מוצר, שירות, הזמנת כרטיסים או שופינג- האינטרנט פתח לנו עולם ומלואו, ואנחנו מנצלים זאת.


אחד היתרונות הכי ברורים של הרשת היא, השקיפות. בגלל שכל אחד יכול לחוות את דעתו בערוצים כמו רשתות חברתיות, פורומים, להגיב על פוסטים או לתת ציונים למסעדה מסוימת, כל המידע גלוי והוא לפעמים גורם לנזק.


כאשר אנו מדברים על מוניטין, אנחנו מדברים על משהו שהושקע בו והוא הושג בעמל רב. זה לא פשוט ולא קל לצמוח בכל תחום, ולהפוך להיות מותג נחשב ומבוקש. לכן, אם מישהו מעביר ביקורת שלילית על משהו, הוא עלול לגרום לכך שאנשים לא ירצו לצרוך את הדבר הזה. לא חסר חוות דעת שליליות ברשת ויש מי שגם שוכר משרד פרסום דיגיטלי, או סוכנות דיגיטלית כדי שיעשו לו ניהול מוניטין ברשת.

הקלות הבלתי נסבלת של היד על המקלדת


בעידן האינטרנט כולם כותבים הכול ובקלות רבה. כל מי שנכנס לאיזו מסעדה והצלחת לא מצאה חן בעיניו, יכול לכתוב “צלחות איומות”. זוהי דעתו ואגב זו גם לא עילה לתביעת דיבה, כי אם דעתו של אותו סועד. אבל זה בהחלט עלול לפגוע בהחלטות של אנשים אם ללכת לסעוד במקום הזה, כי מי רוצה לאכול מצלחות איומות.
דעה של מישהו היא בדרך כלל סובייקטיבית, אבל כאשר מציגים אותה היא נשמעת אובייקטיבית. אם מישהו אומר שלא כדאי ללכת למועדון הזה כי עומדים שם בתור הרבה זמן, זו דעתו שלו בלבד ביחס למה שהוא מגדיר “הרבה זמן” ויהיה מישהו אחר שיחשוב שהוא חיכה ממש מעט זמן.

עידן האינטרנט- עידן חוות הדעת


מה זה אומר? זה אומר שבעידן האינטרנט אנשים מביעים את דעתם על כל דבר ועניין, והקלות הבלתי נסבלת של היד על המקלדת, בהחלט עלולה לפגוע במוניטין של עסקים טובים מאוד. לעתים זה מוצדק, והרבה פעמים לא. הנטייה של הציבור היא תמיד להתלונן ועכשיו גם כותבים את התלונות וזו הסיבה שצריך לעשות ניהול מוניטין ברשת.


ולא נשכח גם את העסקים שיכולים “לשתול” יופי של תגובות רק כדי לנגח את המתחרים שלהם, וגם לקוחות שכל מה שיש להם להגיד זה תמיד רע. איתם לא הייתי רוצה ללכת לשום מסעדה…

יש לך פסק דין לא מחמיא- אתה עלול להפסיד לקוחות!


ניהול מוניטין ברשת מבקש לעשות צדק. לא לשקר ולרמות את הגולשים, אבל לאזן את המידע. דוגמה טובה לכך היא למשל פסק דין שמישהו קיבל על נהיגה במהירות מופרזת. כן זה קורה גם לטובים ביותר. זה קשור לעיסוק שלו, הוא לא מורה לנהיגה אלא רואה חשבון, וזה קרה כי הוא ממש מיהר ובתום לא וכו’.


הגולש לא יודע את זה. כאשר הוא יחפש רואה חשבון וירצה לקבל עליו מידע, וכל אחד היום מחפש מידע על כל דבר, אם הוא ייתקל בפסק הדין הזה, זה עלול לגרום לו להסיק שאם רואה החשבון הזה נוסע במהירות מופרזת, כנראה שהוא גם יגיש לו דו”ח שנתי לא מקצועי למה הכנסה.


למה שהגולשים יחשבו ככה? כי ככה אנשים חושבים ואי אפשר לשלוט על המחשבות שלהם, ובדיוק בגלל זה צריך לנסות ולמחוק את פסק הדין הזה, להעלים את זה מהרזומה של האיש, או לאזן את המידע השלילי הזה בכל כך הרבה מידע חיובי, שהמחדל הזה יהיה כמו טיפה בים המחמאות וחוות הדעת המהוללות שהוא יקבל. לזה קוראים ניהול מוניטין.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך

דילוג לתוכן