מה זה אומר בניית אתרים טובים? | גאו מדיה - GEO MEDIA

מה זה אומר בניית אתרים טובים: על בניית אתרים ב-2019

בניית אתרים

בניית אתר דומה במטרה הסופית שלה לבניית בית. כאשר אנו בונים בית פרטי, אנו לוקחים אדריכל שיעצב עבורנו את בית החלומות שלנו. לצורך בניית אתרים, אנו ניקח “אדריכל” רשת שהוא מעצב גרפי עם התמחות בעיצוב אתרים.

וממש כפי שאדריכל מנסה להתאים את הבית למשפחה (ולא להיפך) כך ינסה מעצב אתרים טוב, להתאים את המטרות של החברה לאתר שהיא מקימה. כלומר- האתר צריך לשרת את עליו לפי המטרות שסומנו מראש, ואלה צריכות להיות מגולמות באתר עצמו.

אם למשל רוצים לעשות חשיפה דרך אתר, זה דבר אחד, אם רוצים למכור אז זה כבר סוג אחר של אתר, אתר תדמית הוא אחר לגמרי וכמו שלא בונים משרד כמו שבונים בית, ככה לא בונים את אותו אתר לכל לקוח, אלא מתאימים אותו לצרכים שלו, וכל אחד והמותג שלו והצורך שלו. ככה זה בניית אתרים, אתר בהתאמה אישית הוא המפתח להצלחה ברשת.

איך הופכים אתר למנצח?

מומחה לבניית אתרים של סוכנות דיגיטל מסביר כי מעבר לבחירת סוג האתר הנכון והעיצוב שיש לשים עליו את הדגש, כמו גם חווית המשתמש, כל מי שרוצה שהאתר שלו יצליח ברשת, חייב לעשות איזה שהוא קידום. או קידום בגוגל באמצעות קמפיין שיווק או קמפיין קידום אורגני המתבסס על מילות מפתח.

אבל בואו נחזור לבנייה של האתר. אתר כמו שאמרנו במבוא צריך להתאים את עצמו למטרה. אם כך- אם ניקח לדוגמה פסנתרן שמנגן על פסנתר כנף לבן ומציע את עצמו לאירועים, אז מה בעצם צריך להיות באתר שלו, כדי למשוך אליו לקוחות חדשים?

צריך שיהיה שם הפרופיל שלו, תמונות מאירועים, פרטי יצירת קשר וגם אפשרות להשאיר לו פרטים, כך שבעצם יוצר הקשר הראשוני בין נותן השירות לבין הלקוחות הפוטנציאליים.

אבל אם נתעמק רגע בפסנתרן שלנו, מה למשל מאוד חשוב בבניית האתר שלו? התשובה היא מפורטת למדי: השאלה היא האם הוא פסנתרן יקרן או פסנתרן עממי, מה הוא מנגן? באיזה אירועים ואיך הוא מבדל את עצמו. כל אלה יגרמו למעצב הגרפי להחלטה איזה אתר להקים לפסנתרן, באיזה צבעים, מה יהיה המבנה שלו ועוד. איך זה כל קשור? אם כן, העיצוב הגרפי של האתר יכול לשדר יוקרה או עממיות, לגרום לגולשים להמשיך ולשמוע גם את הפסנתרן בקטעי מנגינה, וממש להרים לו טלפון. ויש אתר שישאיר את הגולשים אדישים. למה זה קורה?

פשלות של מעצבי אתרים

די להיכנס לאתרים מסוימים שיש להם בעיה כלשהי בשביל להבין, שמי שהקים אותם, לא ממש היה יצירתי או מקצועי וזה בלשון המעטה. סוגי הבעיות שתתקלו בהם יכולים להתחיל מחוסר אפשרות לנווט מהר, או לנווט בכלל. חוסר יכולת להבין איפה נמצא המידע שאתם זקוקים לו. טעינה איטית של אתר. תוכן בלתי ראוי לקריאה בכל ההיבטים של: עניין, מידע, תחביר ועוד.

אבל אם לא די בזה, הרי שהדבר הכי חמור שעושים חברות בניית אתרים (כי זה מאוד אופנתי להיות בעל סוכנות דיגיטל), הם לא בונים את האתר לפי המטרות שלו, אלא בונים. מה זה אומר?

זה אומר שאם למשל אתם מחפשים עורך דין לענייני חוזים, ומי שבנה לו את האתר שכח שהוא גם מנסה לשווק את עצמו, יעשה לו עיצוב מאוד לא ברור, בצבעים קודרים (כי זה עורך דין….), עם המון תוכן שנערם בעמודות שונות, ואם למשל עורך הדין הזה גם מבין במיסוי, ייקח לגולשים שעות לעלות על זה, אם הם בכלל יישארו באתר.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך

דילוג לתוכן