מיתוג עסקי מחדש

מיתוג עסקי

מתי עסק צריך לחשוב על מיתוג עסקי מחדש. לשינוי כזה יש משמעויות שעשויות להשפיע על קהל הצרכנים ועל החברה. להחליף או לשנות מיתוג כרוך בלא מעט סיכונים שכן, הצרכנים כבר מכירים את הלוגו, האריזה, השפה הגרפית של המותג. כדי לא להפסיד אותם או שמשנים בהדרגה, או שנצמדים לבסיס אבל משנים מעט.

מיתוג מחדש הוא תהליך בו חברה רוצה להגדיר את עצמה מחדש. היא מעוניינת להמשיך ולהעביר מסרים לקהלי היעד הנאמנים שלה, והיא גם רוצה להגיע לקהלים חדשים. הרבה פעמים מיתוג מחדש נובע מהסיבה הזו שקהל היעד הוא מצומצם ורוצים להרחיב אותו ולפנות לעוד לקוחות פוטנציאליים.

מיתוג עסקי מחדש דורש החלפה או שינוי של השפה הגרפית. זה מתחיל בלוגו וממשיך בהעברת המסרים. צריך חזון חדש, מטרות חדשות ואלה יבואו לידי ביטוי בכל המוצרים האינטרנטיים והלא אינטרנטיים של החברה. 

לא משנים אריזה- היא משתנה מעט

שום מותג בעולם לא משנה את האריזה של מוצר הדגל שלו. עיין ערך שוקולד השחר, עיין ערך בזוקה, שוקולד פרה ועוד מותגי ילדות שגדלנו עליהם. הדבר היחידי שאפשר לעשות לאריזה, הוא להוציא למשל מהדורה מוגבלת של שוקולד פרה בטעמי תפוז או בזוקה עם שמות של ילדים מאירופה, אבל באריזה הבסיסית, המקורית והאהובה לא נוגעים. לך תחדיר עכשיו למיליונים את האריזה החדשה של שוקולד השחר. בטוח שתפספס כמה מיליונים וזה שווה הרבה מאוד כסף.

אבל אם מדובר במוצרים שהם לא טבועים בד.נ.א. של המותג וגם הם משתנים, לא בעיה לשנות להם את האריזה ואגב כך לנצל את השינוי כדי להגיע לקהלים חדשים.

אם אתם למשל חברה שמייצרת מוצרי קוסמטיקה והחלטתם לפנות גם לשוק הפרטי, אז יש מקום לתהליך של מיתוג עסקי מחדש שמגדיר את המטרות החדשות. המיתוג שלכם יפנה לקהל החדש שאליו אתם רוצים לפנות והוא לא חייב להיות צמוד לצבעים או לשמות של המוצרים האחרים שלכם.

מיתוג ללקוחות חדשים

המטרה בשינוי מיתוג היא אסטרטגית. אם חברה מחליטה לפנות גם לילדים ולא רק למבוגרים או להיפך. אם חברה מחליטה לייצר לצד המוצרים הידועים והיקרים שלה, גם מוצרים יותר זולים. אם חברה מחליטה שהיא משווקת גם לגברים וגם לנשים ועוד, אלה הם סיבות טובות למיתוג מחדש. מיתוג עסקי כולל את האסטרטגיה השיווקית. כל השינויים שמנינו, נוגעים לשינוי במטרות של החברה ולכן היא תזדקק למיתוג מחדש שמיישם את המטרות והאסטרטגיה החדשה שלה.

במקרה כזה היא אף יכולה לשנות את שמה או להוסיף לידו עוד מילה או מושג שיתאימו לקונספט החדש. היא יכולה להמשיך ולהשתמש באותו לוגו ובאותה שפה גרפית אבל היא תחדש את שיטות הפרסום שלה כדי להגיע ללקוחות החדשים שתואמים את השינוי. מיתוג עסקי כזה דורש פנייה לסוכנות דיגיטלית המתמחה במיתוג. 

במקרה כזה הערכים של המותג כבר לא ממוקדים כמו שהיו, והם הולכים להשתנות ולהוסיף ערכים אחרים. עסק ממש כמו הרבה דברים, הוא משהו מאוד דינמי ומשתנה, והיא צריכה לפעול, לפרסם ולשווק בהתאם לשינויים שהיא עוברת. 

מהו חזון עסקי?

חזון עסקי קשור לתחום של מיתוג עסקי. עסק שיש לו עומק והוא רוצה לבשר משהו חדש לעולם, חייב שיהיה לו חזון שאומר- אני יודע לעשות את זה אחרת. עסקים הם נושמים וחיים ולכן  כאשר העסק חווה שינוי זה חייב לבוא לידי ביטוי גם בחזון שלו ובדיוק בשביל זה עסקים רבים פונים אל סוכנות דיגיטל לתהליך מיתוג מחדש.

אם העסק החליט לפנות גם לנשים וגם לגברים, או לפנות למשפחה או לרווקים, זה אמור להיות חלק מהחזון שלו- הסעיפים שיאמרו לקהלי היעד שלו, למה הוא רוצה דווקא אותם ואיך הוא הולך לשנות להם את החיים.

כל מותג לא נולד להיות כזה, אלא אם כן יש לו ראייה כוללת וחברה מעבר לחומר הגלם שלו. כאשר חברה מייצרת את החולצה הכי לא מנדפת בעולם במקום הכי חם, היא חוטאת לחזון שלה. אבל אם היא תשקיע ותיצור את החולצה הכי מנדפת וגם הכי יקרה, לפחות היא עומדת מאחורי החזון שלה. זו הסיבה שמותגים עולים יותר כסף, הם שווים את הכסף הזה.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך

דילוג לתוכן