ניהול מדיה חברתית – הדרך הנכונה ליצירת נוכחות עסקית

ניהול מדיה חברתית

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

כולם מסביבכם מדברים על חשיבותן של הרשתות החברתיות בכל תכנית שיווקית ועל הצורך ביצירת נוכחות עסקית באמצעות הרשתות החברתיות? זה הזמן לדעת יותר על ניהול מדיה חברתית.

תחום ה-SOCIAL MEDIA (מדיה חברתית) הפך בשנים האחרונות לאחד מהנושאים “החמים” ביותר בעולם השיווק הדיגיטלי והוא מהווה חלק בלתי נפרד מכל תכנית שיווקית המיועדת לצרכי קידום, שיווק ופרסום של מוצרים ושירותים שונים ברחבי רשת האינטרנט. תחום ה- SOCAIL MEDIA מבוסס ברובו על האפשרויות השיווקיות – פרסומיות השונות העומדות לרשותכם בכל אחת מהפלטפורמות החברתיות הקיימות וביניהן:

  • פייסבוק – רשת החברתית הגדולה והחשובה ביותר ברשת, כוללת בתוכה למעלה מ-4 מיליון חברים רשומים רק בישראל ויותר מ-2 מיליארד איש מסביב לעולם.
  • יו טיוב – הרשת החברתית המובילה ביותר לשיתוף תכני וידאו הנמצאת בבעלותה של חברת גוגל.
  • אינסטגרם – הרשת החברתית הפופולאריות ביותר לשיתוף תמונות וסרטוני וידאו קצרים (סטורי).
  • לינקדאין – הרשת החברתית המובילה ביותר ליצירת קשרים עסקיים ומקצועיים.
  • טיק טוק – הרשת החברתית המתפתחת ביותר בשנתיים האחרונות ומיועדת בעיקרה לקהל צעיר יותר.

ורשתות חברתיות נוספות שאומנם אינן משתוות למספר החברים ברשתות החברתיות המובילות, אך בהחלט מספקות מענה שיווקי לקהלי יעד מפולחים וממוקדים יותר- קהלי נישה.

אם כך, מהו ניהול מדיה חברתית?

ניהול מדיה חברתית הוא למעשה תחום התמחות ספציפי בעולם השיווק הדיגיטלי והוא מיועד למטרות תכנון ויישום בפועל של כל הפעולות השיווקיות – הפרסומיות המתאפשרות בכל אחת מהפלטפורמות החברתיות המופיעות לעיל. תחום זה חייב להיות מנוהל באמצעות מומחי סושיאל מדיה המכירים היטב את היכולות של הרשתות החברתיות השונות כאמצעי לקידום, שיווק ופרסום של עסקים, חברות, ארגונים, אישים וכדומה.

ניהול רשתות חברתיות – למי הוא מיועד ומהיכן מתחילים?

הפעילות השיווקית – פרסומית ברשתות החברתיות השונות, מיועדת ומותאמת באופן פרטני לכל בית עסק, חברה או ארגון המעוניינים ליצור או להגביר את הנוכחות העסקית שלהם ברשת. כמו כן, הפעילות מיועדת לאישי ציבור ומובילי דעת קהל המעוניינים לתחזק באופן שוטף, דינמי ומקצועי את עמודי הפרופיל העומדים לרשותכם באחת או יותר מהרשתות החברתיות.

הפעילות ברשתות החברתיות מתחילה למעשה עם הקמתם של עמודים עסקיים ו/או פרופילים אישיים באחת (או יותר) מהרשתות החברתיות הרלוונטיות לכם. עמודים/פרופילים אלו מהווים למעשה את הבסיס הראשוני הנדרש לצרכי קיומה של כל פעילות שיווקית – פרסומית המותאמת לפלטפורמה החברתית הרלוונטית, כאשר ברוב המקרים, ניהול רשתות חברתיות מתייחס גם לנראות העמוד/פרופיל ולאופן בו הוא הוקם או תוחזק עד למועד שכירת שירותיהם של מומחי הרשתות החברתיות שלנו.

הגדרה מדויקת של מטרות הניהול – השלב הראשון בדרך ליצירת נוכחות עסקית ברשתות החברתיות

בדומה לכל פעילות אחרת בתחום השיווק הדיגיטלי, גם ניהול רשתות חברתיות חייב להיות מבוסס על תהליך אפיון מקדים במסגרתו ניתן להגדיר את המטרות שלשמן הפעילות ברשתות החברתיות נועדה. במקרים מסוימים, מטרות הניהול נועדו לצרכי הגברת הטארפיק מהרשתות החברתיות אל אתר הבית של החברה/בית העסק וכדומה ובמקרים מסוימים, הפעילות נועדה לצרכי תמיכה וחיזוק של המערך השיווקי הדיגיטלי אותו מפעילה החברה/בית העסק וכדומה. בשני המקרים, יצירת נוכחות עסקית ברשתות החברתיות תורמת רבות לחיזוק מעמדו המקצועי – עסקי של המותג/שירות/מוצר העומד מאחורי הפעילות, כאשר אופן ניהול התהליך מחייב היכרות מעמיקה עם מאפייני המותג/מוצר/שירות, פילוח ממוקד של קהלי היעד וקהלי המטרה הרלוונטיים, תכנון מיטבי של המסרים השיווקיים – פרסומיים הנלווים לפעילות, וכמובן, בדיקה דינמית של תוצאות הפעילות בזמן אמת והתאמתן למטרות היעד הרלוונטיות.

כיצד תבטיחו לעצמכם מומחי סושיאל מדיה שיודעים לעשות את העבודה?

על מנת להבטיח לעצמכם פעילות דינמית ברשתות החברתיות השונות, מומלץ לשכור את שירותיהם של מומחי סושיאל מדיה העוסקים ומתמחים בהליכי ניהול עמודים עסקיים ברשתות החברתיות. לצורך בחירתם מומלץ להתייחס למספר פרמטרים מרכזיים כגון:

  • ניסיון מקצועי והיקף  הפעילות המיושמת על ידם בתחום המדיה החברתית
  • היכרות מעמיקה וידע מקצועי רחב בנושא קידום ממומן ברשתות החברתיות
  • היקף השירותים הנלווים המוצעים לכם על ידי נותן השירות, לרבות, שירותי מחקר בנוגע לסביבת התחרות, שירותי תוכן, שירותי עיצוב וכדומה

וכמובן, זמינות נדרשת לצורך טיפול מקצועי בכל ההיבטים הנלווים לניהול מדיה חברתית עבורכם.

קראו גם על: מיתוג דיגיטלי

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך