ניהול מוניטין- הכי חשוב לכל עסק!

ניהול מוניטין

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

הביטוי שיימינג, הוצאת דיבה והקלות הבלתי נסבלת של היד על המקלדת הובילו לביטוי ניהול מוניטין משום שהם יצרו עולם שקוף חדש בו כל משתמש אינטרנט יכול להגיב בפורום, אתר, רשת חברתית ובכל מקום אחר ולהביע את דעתו השלילית על כל דבר ועניין והרבה פעמים זה כולל גם אי שביעות רצון מתפקודם של עסקים מסוימים תוך תיאור “החוויה המזעזעת” של האוכל במסעדה, השירות ועוד.

הרבה פעמים מדובר באמת לאמיתה, אבל אמת שקשה להוכיח עלולה להיות גם הוצאת דיבה. הרבה פעמים מדובר בדעתו הסובייקטיבית של אדם זה או אחר, שביחסים המסוימים שלו עם העסק נוצר קרע, מריבה או כעס והוא מתיישב ליד המקלדת ומכפיש את העסק הזה וגורם לכך שגולשים אחרים שקוראים את התגובה השלילית שלו, ידירו את רגליהם מהעסק הזה ובכך כמובן יגרמו לו נזק כלכלי, ולעתים זה גם עלול לגרום לקריסה של ממש לעסק.

פסק דין משנת 1948…

לכל אדם יש לעתים איזו קופת שרצים שהוא חשב שהוא התפטר ממנה אבל נוכח לדעת שהרשת מתעדת הכל ואין לו אפשרות למחוק את התיק הפלילי על עישון גראס, או תיק על אלימות או פסק דין שלא עושה לו תדמית טובה בכלל, למרות שמאז עברו שנים וזה כבר לא רלבנטי באינטרנט הכל מתועד ורשום ואיש לא יכול לברוח מזה.

האם הייתם יוצרים קשר עם אדריכל שנאשם בהכאת אשתו? בוודאי שלא! למרות שאין שום קשר בין אשתו ובין היכולת האדריכלית שלו, עדיין כל מה שאנחנו יודעים ושומעים על אדם, הוא זה שבונה לו את התדמית והמוניטין ומטבע בני האדם להתרחק מאנשים שאין להם מוניטין טוב, משום שהם לא סומכים עליהם ופוחדים שהם יפגעו גם בהם.

אנשים כאלה עם היסטוריה לא משהו, זקוקים דחוף לשירות של ניהול מוניטין ברשת שיעשה סדר באזכורים השליליים עליהם.

חוויה שלילית במסעדה שהופכת לוויראלית 

האופן בו אנו בוחרים היום חנויות, בעלי מקצוע, מסעדות ועוד מתחיל מהרשת. כולם נכנסים לגוגל מקלידים שם של עסק ומתחילים לחקור את כל קורות חייו. שום אדם לא יזמין מקום במסעדה שמישהו רשם שראה בה ג’וק חי מטייל על הקירות, שהמקום לא נקי, השירותים זוועה והמלצרים חולמים או משרתים אתכם בחוצפה.

המצב הזה מתרחש חדשות לבקרים. באמת יש מסעדות שיש בהם ג’וקים שמטיילים על הקירות, שהן לא נקיות ושהמלצרים שלהם זוועה, אבל עד שלא היה אינטרנט לא ידענו מזה, אלא אם כן קיבלנו את המידע הזה מהמעגל החברתי הקרוב אלינו מפה לאוזן.

העובדה שכל אחד יכול היום להגיע למידע הזה מהווה בעיה אמתית עבור כל עסק, משום שלא תמיד הדעות הללו אמתיות וכמו תמיד צריך שניים לטנגו רק שאנחנו לא עושים חקירות גם לצד השני, אז באופן טבעי אנחנו מתרשמים לרעה ובוחרים לא לעשות עסקים עם בעלי עסקים שיש עליהם אזכורים שליליים ואלה זקוקים דחוף לאיש ניהול מוניטין שיתקן את התדמית שלהם.

איך עובד ניהול מוניטין?

ניהול מוניטין כשמו כן הוא, מנהל את המוניטין של כל עסק או חברה שיש עליהם אזכור שלילי ברשת והם מפסידים בגלל זה לקוחות. לאנשים שעוסקים בתחום יש שיטות וכלים להגיע אל בעלי אתרים ולהסיר את האזכורים הללו, או לחלופין להכניס אזכורים חיוביים כדי לבלבל את האויב ואז הגולשים לא ממש יחזיקו רק בדעה אחת.

שיטה נוספת היא חוקית. אם מישהו עשה לכן שיימינג ולא בצדק, וזה גובל ממניע של תחרות או נקמה, יש בית משפט ועל זה תוכלו להגיש תביעת דיבה, ואם הוא אכן עבר על החוק- גם תקבלו פיצויים והוא ילמד לרדת מהמקלדת בזמן. 

קראו גם על מיתוג עסקי | קידום ממומן

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך