מיתוג לעסק – להמציא את העסק שלך מחדש

מיתוג לעסק

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

בעלי עסקים הנמצאים במשבר, כלכלי או תדמיתי, הרבה פעמים פונים לאמצעים חיצוניים על מנת להיחלץ מהצרה שבה הם נמצאים. למרבה הצער, חלק מהמקרים הללו גם מסתיימים בוויתור על העסק באופן מוחלט וסגירתו. אך ישנה דרך להיחלץ משני סוגי המשבר הללו, שאינה כרוכה במשאבים רבים ומשמעותיים. ניתן להמציא את העסק שלך מחדש באמצעות מיתוג לעסק שישנה כליל את התדמית שלו ויחזק את התפוקה הכלכלית שלו עשרות מונים.

גם כאשר מתחילים במיתוג לעסק חדש, יש מעין תהליך של המצאה מחדש. בעל העסק צריך לחשוב מראש ולמעשה בפעם הראשונה על כמה וכמה מאפיינים בעלי חשיבות שיגדירו את העסק שלו למשך השנים הקרובות, ובתקווה שלמשך מחזור החיים שלו כעסק וותיק, מצליח עם קהל לקוחות קבוע ונאמן. מיתוג לעסק כולל את השם שלו, הלוגו, הסגנון, העיצוב, האתר והסטיילינג של כל מבנה פיזי שברשותו -תהליך המיתוג הוא יצירת החזית הקדמית של העסק, התדמית שהעסק מבקש להציג בפני העולם, ובעיקר בפני לקוחות או משקיעים.

הרבה פעמים מיתוג שווה לשפה גרפית ועיצובית

מיתוג לעסק בדרך כלל יכלול דף מסרים קבוע מראש עם תכונות שיכולות לקרוץ לקהל הלקוחות שהעסק רוצה למשוך אליו. למשל, חנות בגדים שפונה לנערות צעירות תרצה לשוות מראה קליל, משחקי, צעיר ושמסמל את רוח הנעורים. דף המסרים הזה מתרגם בשטח ומחלחל לכמעט כל דבר: החל מעיצוב החנות, עיצוב האתר הקניות ברשת, עיצוב הלוגו וכן גם עיצוב הבגדים שנמכרים בחנות. אך גם לדברים שלא כולנו חושבים עליהם: בחירת הדוגמניות, הפרזנטוריות, סקאלת הצבעים שתשלוט בכל עיצוב אפשרי, ואפילו הגופנים הנבחרים ללוגו, לאתר ולסביבת החנות.

לכן, חשוב לעשות מחקר מקדים על השוק ועל קהל הלקוחות ולברר מראש מה נערות צעירות בישראל מחפשות בחנות בגדים, איזה שפה עיצובית תמשוך את העין שלהן, איזה דוגמניות ופרזנטוריות הן מעריצות וכן באיזה פלטפורמות יש לפרסם ולמתג את העסק.

מיתוג הוא גם סיפור ייחודי

עסק במשבר יכול להינצל באמצעות מיתוג לעסק מכוון מטרה. עסקים רבים ניצלו ממשברים באמצעות תקשורת ישירה ואחראית עם הלקוחות שלהם, כלומר באמצעות ניהול משברים יעיל ונכון. מיתוג לא מפסיק ברגע שאתר העסק יוצא לאוויר או ברגע שחנות נפתחת, הוא ממשיך גם בתקשורת שיש לעסק עם הלקוחות ובאופן שהוא מפרסם עצמו בשלל פלטפורמות הפרסום: החל מרשתות חברתיות ועד קמפיינים גדולים יותר כמו עיתונות וטלוויזיה.

מיתוג עסקי נכון יצליח לבדל גם עסק קטן על פני העסקים הכי גדולים בשוק שהוא מתחרה בו. לדעת למתג עסק זה לדעת לספר עליו סיפור ייחודי שיבדל אותו מעסקים מתחרים ולכן לגרום ללקוחות לרצות לקחת חלק בסיפור הזה ולקנות מוצרים או להשתמש בשירותים שהעסק הזה מציע. ומיתוג מצוין יצליח גם להסתיר את זה במידה מסוימת. אנחנו לא בהכרח תמיד יודעים למה אנחנו בוחרים מותג מסוים, אבל כאן טמונה התשובה: דווקא כשהלקוחות לא יודעים למה הם בוחרים במותג, אפשר לדעת שיש כאן מיתוג נכון ומוצלח.

מיתוג עסקי – בידיים הנכונות

על מנת להגיע לתוצאות הטובות ביותר עם המיתוג העסקי שלכם, יש להיעזר במומחים. למשל, ליצור שפה גרפית זה לא עניין של מה בכך. רק אנשי ייעוץ דיגיטלי מנוסים, גרפיקאים, אנליסטים ואנשי תדמית וקריאייטיב ידעו לכוון אתכם, בעלי העסק, למקומות הנכונים בתהליך מיתוג לעסק. את דף המסרים של העסק שלכם תרכיבו יחד איתם, אך לאחר מכן האנליסטים יבצעו מחקר על השוק, אנשי הקריאייטיב יחשבו על רעיונות קליטים ויצירתיים, הגרפיקאים יבצעו ואנשי התדמית יחדדו.  

תמיד טוב לשתף.

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך

רגע לפני...

קבלו הצעה אטרקטיבית!