מי צריך לעשות ניוזלטר?

ניוזלטר

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

אחד השימושים הכי מקובלים היום כדי להגדיל את מאגר הלקוחות, ולשמר את הלקוחות החדשים, היא משלוח של ניוזלטר אליהם בזמנים קבועים.

הגישה הרווחת היא שמותג כלשהו רוצה לשמור על קשר עם "קהל הבוחרים" שלו ולכן הוא שולח להם כל חודש לפחות, מייל המכיל בתוכו ניוזלטר. קופירייטרית של סוכנות דיגיטל במרכז מסבירה למה רוב הניוזלטרים נכשלים.

לדבריה, מה שמחבל באיכות ופופולריות הניוזלטר, זה הדגש הלא נכון בקשרים עם הלקוחות. אם לדוגמה אנחנו מדברים על לקוחות של דלתות שריונית, איזה ניוזלטר הם צריכים לקבל? האם צריך לשלוח להם את הקטלוג החדש של הדלתות? האם צריך לשלוח להם ניוזלטר בכלל? האם הניוזלטר למי שכבר רכשו דלתות, עשוי להביא לקוחות חדשים, כי הרי הם כבר קנו דלתות, לא קונים דלתות כל יומיים?

האם צריך לשלוח להם בכל מקרה ניוזלטר או שמספיק לשלוח להם אחת לחצי שנה קטלוג עם דגמים חדשים. ומה חברת אופנה צריכה לשלוח ללקוחות שלה? כל זה דורש סיעור מוחות.

כל מי שמתכנן לשלוח ניוזלטר ללקוחות שלו, צריך להבין מול מי הוא עומד. ראשית דע האם יש לך באמת מה להגיד להם, או שאתה הולך להפוך למייל המנדנד ולספאם.

מועדון לקוחות וניוזלטר

אין דבר יותר קל היום מהקמה שלך מועדון לקוחות. זה נעשה באופן דיגיטלי עם תוכנה מיחדת שעושה את זה הכי קל, זמין ופשוט. נאמר שאתם לקוחות של חברת נדל"ן שמעוניינת ליצור עניין אצל משקיעים ברכישת נדל"ן בעולם.  אם כך איזה ניוזלטר תשמחו לקבל?

האם הניוזלטר חייב לדבר רק על חברת הנדל"ן? האם המידע צריך להיות רק עליה, או שיותר נכון לעניין את קהל המשקיעים במידע נוסף, שלא קשור ישירות לנכסים של החברה אבל קשור לעולם המשקיעים כמו: פרויקטים חדשים בארץ ובעולם, תשואות יוצאות דופן מהשקעה במשרדים, גיוס חדש של קרן הון לנדל"ן ועוד.

לצורך הכנת ניוזלטר מתאים, יש לערוך מחקר קהלי יעד ולהבין מיהם המשקיעים? מה הגילאים שלכם ומאיזה עולמות הם באים. ככל שהניוזלטר שלכם יותר ידבר על תחומים בעולם שלהם, וזה יכול להיות גם שייט ביאכטות, כך יש סיכוי שהם יקראו את הניוזלטר שלכם.

הטעות הגדולה שעושות חלק מההחברות ששולחות את הניוזלטר היא, שהן מבקשות לנצל אותו רק לצורך מכירות ושיווק, ולא יוצרות קשר אחר, עם הצרכנים שלהם, לא מצליחות באמת ליצור עניין.

מי אמר שחברות של רשת אופנה לא מתעניינות בטיולים בחו"ל, מתכונים, ובסדרות טלוויזיה. כלומר- ככל שתרחיבו את מנעד הקשר שלכם עם חברי מועדון הלקוחות ותספרו להם על דברים שמעניינים אותם, כך הניוזלטר שלכם יהיה מוצלח.

ניוזלטר שעושה אינטראקציה

בגאו מדיה סוכנות דיגיטל מדברים על כך אחד הדברים כי חשובים שיכול לעשות ניוזלטר טוב, היא יצירת אינטראקציה עם הנמענים. אתם יכולים לכלול בו חידון כלשהו (שיכול להיות דווקא בנושא של החברה), אתם יכולים להעניק פרסים (מתוך המותג שלכם כמובן) וכך יהיה שווה לחברי הניוזלטר להיות אתכם בקשר. אתם מעניקים להם גמול, מהדקים אתם את הקשר, וגורמים לכך שהם יחכו לניוזלטר הבא שלכם.

האינטראקציה הופכת את מקבלי הניוזלטר לצד פעיל. הם לא רק מקבלים אותו, הם גם מגיבים ולפעמים כאמור, שווה להם להגיב, כי הם מתוגמלים.

כמובן שמעבר לעניין שיש ליצור, תפקידו של ניוזלטר הוא לחזק את המסרים על המותג ,להעביר מידע שיווקי, להגביר את המכירות ולשמר את מעגל הלקוחות.

מי שאמור להיות אמון על כתיבת הניוזלטר, וגם להביא רעיונות לתכנים שייכללו בו הוא קופירייטר שמצב אחד יבנה את התכנים ומצד שני יכתוב אותם בכישרון.

תמיד טוב לשתף.

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
וואטסאפ
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך

רגע לפני...

קבלו הצעה אטרקטיבית!