סושיאל או בשם האחר שלה- מדיה חברתית, דורשת ניהול, תכנון וביצועים טובים.
המטרה הסופית של ניהול מדיה חברתית, היא להציג תוצאות שיווקיות. יש צורך להשתמש בטקטיקה של שיווק דיגיטלי כדי להפיק ממנה את הכי טוב.
ערוצי המדיה החברתית כוללים את פייסבוק, טוויטר, לינקדאין, יוטיוב פינטרסט ואינסטגרם. חשוב להבין כיצד הם פועלים, כדי למקסם את התוצאות לטובת העסק שלכם.
תהליך האינטראקציות במדיה החברתית דורש ניהול. מעבר להעלאת עדכונים לחברה שלכם במדיה החברתית, יש גם אינטראקציה עם הגולשים. את זה צריך לדעת לנהל לטובתכם.
ראשית לפני שתתחילו ליצור תכנית עבודה, חשוב לשקול מהן רשתות המדיה החברתית שאתם זקוקים להם. יש שפעילים בפייסבוק ובאינסטגרם, יש שדווקא לינקדיאין מספק להם את הערוץ הנכון. זה נתון לבחירה.
ניהול מדיה חברתית בפייסבוק
לפיסבוק יש היום כ-2 מיליון משתמשים, שאתם רוצים להגיע אליהם עם הפוסטים והמידע שלכם. הקהלים הגולשים בפייסבוק מאוד מגוונים הן מבחינת הרקע של כל אחד מהגולשים, הן מבחינת העניין, גילאים, מיקומים גיאוגרפיים ועוד.
ניהול מדיה חברתית בפייסבוק, דורש הכנת קונספט ותכנון מוקדם. לא מדובר בהעלאת פוסטים ותמונות אקראית, אלא בניהול נכון אשר יכול לספק לכם תוצאות, בהתאם לנדרש מכם.
קחו לדוגמה חברה לדלתות. בואו נודה על האמת, דלתות זה לא הדבר הכי סקסי בעולם, אבל זה כן מוצר חשוב מאוד בכל בית. לכן קמפיין ניהול מדיה חברתית של דלתות אומנותיות למשל, כפרויקט חד פעמי שיניב פוסטים מעניינים עם צילומים נפלאים, הוא למשל דוגמה איך אפשר להפוך דלתות לקמפיין מצוין שעושה לכם יחסי ציבור.
אינסטגרם- יופי של מדיה חברתית מצולמת
אינסטגרם היא ערוץ מדיה חברתית מאוד קליל וצעיר, עבור מותגים שרוצים לפנות לצעירים, לא דווקא בתוכן אלא בתמונה. באינסטגרם יש קהל צעיר ויותר נשים מגברים. זה אומר שכאשר אתם מעלים תמונות, תחשבו צעיר, תוסס ובועט. אגב שווה להשקיע. אם אתם לא יודעים לצלם תמונות ואין לכם רעיונות, קחו צלם מקצועי. בסופו של דבר זה ישתלם לכם.
גם טוויטר הוא ערוץ נפלא עם נוכחות של 3 27 משתמשים בכול העולם. הטוויטר מציג מגמות וחידושים, ואפשר להציע בו דיון עומק. זה חשוב למותגים שיש להם פילוסופיית חיים או תרבות. שיש להם סטייל ויש סיבה למה דווקא הסטייל הזה. זה המקום לשתף אחרים, שיש להם עניין, יכולת והבנה במותג שלכם. ניהול מדיה חברתית כולל את שני הערוצים האלה ועוד.
מחפשים עמיתים בלינקדאין
פרופיל בלינקדאין הוא סוג של יחסי ציבור. כל החברות עתירות הידע נמצאות שם, וכל מחלקות משאבי האנוש של החברות הגדולות. אם אתם מחפשים עבודה או מציעים עבודה- זה המקום. ניהול מדיה חברתית בלינקדאין, עוזר למצב את החברה שלכם בין הגדולים. מאפשר לכם ליצור קשר עם חברות אחרות, לבלוט, להציע ולהיות חלק מהקדמה הזו של מדיה שפועלת על נטוורקינג עסקי.
גם יוטיוב זקוקה ליד מקצועית. אם אתם חברה טכנולוגית או שיווקית, אתם חייבים להעלות סרטונים מקצועיים לערוץ הזה. צילום נכון יחד עם החלטה מה מצלמים ולמה, יסייע לכם להציג את החברה והעסק שלכם, את המוצרים שלכם או כל דבר אחר שתרצו להציג.
אתם יכולים להעלות כמה תכני ווידאו וליצור קשר עם הקהל שלכם. לשתף בערוצים אחרים ולמתג את עצמכם.
דבר חשוב לגבי ערוצי המדיה החברתית הוא, שצריך לתכנן את התכנים המועלים בהם, כולל לוחות זמנים. תכנון מראש והצהרת כוונות.