קידום ממומן או אורגני? תלוי במטרה!

קידום אתרים אורגני

השאלה איזה קידום יותר כדאי לעשות באינטרנט, האם קידום אורגני או קידום ממומן היא סוגיה מיתולוגית שכל סוכנות דיגיטל מקצועית תסכים, שאין עליה תשובה אחת. הכול תלוי במטרה של העסק, מיהו? איפה נמצאים קהלי היעד שלו ולאן הוא חותר. במאמר זה ננסה להבין את ההבדלים בין סוגי הקידום ואיך כל אחד מהם מתפקד למען המטרות שלו. ראשית נאמר, שניצול שני הערוצים הוא בעצם האופציה הכי אופטימלית, אבל אם בכל זאת רוצים לעשות קידום רק בערוץ אחד, הנה הפרטים.

קידום אורגני- מתחת למודעות!

הדבר הראשון שתוכלו לשים לב אליו הוא שאתרים שעושים קידום אתרים אורגני, יופיעו בתוצאות החיפוש של גוגל, מתחת למודעות. מה שאומר שהמודעות בתשלום, כלומר הקידום הממומן יופיע לפני תוצאות הקידום האורגני. קידום אורגני זה לא רק מחקר מילות מפתח עבור הלקוחות, אלא עובר דרך תוכן איכותי בשילוב טבעי של מילות המפתח, עם רשת של קישורים איכותיים במינון הנכון. זוהי תורה שלמה שחוקיה משתנים כל הזמן, בהתאם לשינויים שעוברים על האלגוריתם של גוגל. כל מקדם אתרים יודע לקרוא את השינויים ולקדם את אתרי הלקוחות שלו בהתאם. איש קידום אורגני טוב, חייב להיות כל הזמן עם היד על הדופק ולהבין מה גוגל רוצה ממנו. השיח הוא בין אנשים לרובוט וככזה, הוא מוגבל וכמעט חד צדדי, אבל אנשי קידום אורגני טובים, למדו כיצד לתקשר עם גוגל ולהבין ממנו מה הוא רוצה והם פועלים בסנכרון עם הגחמות שלו.

ובכל זאת לקידום אורגני יש גם חסרונות, כמו למשל הזמן שנדרש בתהליך ארוך, עד שרואים תוצאות, העובדה שהאתרים המקודמים יופיעו תמיד אחרי המודעות בתשלום (תמיד מי שמשלם מקבל יותר),והצורך להיות כל הזמן עם היד על הדופק של גוגל.

אבל לקידום אורגני יש גם הרבה מאוד יתרונות

  • שליטה ובעלות על מילות מפתח מרכזיות לתחום.
  • חשיפה שהיא איננה מודעה ולכן היא מרשימה יותר.
  • החשיפה לא עולה כסף, כמו הקלקות על מודעות בקידום ממומן.
  • קידום אורגני מוביל את המתעניינים האמתיים לאתרים שלכם.
  • יוצר נכס דיגיטלי איכותי.

קמפיין קידום ממומן

קידום ממומן הוא בעצם מסע פרסום עליו בעלי האתרים משלמים לאיש מקצוע כדי שירים להם קמפיין. הסיבות לכך יכולות להיות שונות ומגוונות. החל מהצורך בחשיפת אתר וכלה בקמפיין להשקת וחשיפת מוצר חדש, מבצע שווה ועוד. כלומר- יש סיבה שיווקית להעלאת הקמפיין. קידום ממומן עולה כסף ולכן התוצאות שלו תמיד יהיו ראשונות בגוגל. מי שרואה את המודעות הללו, לא תמיד מבחין בהבדל בינן לבין תוצאות הקידום האורגני, ויש הרבה גולשים הנוטים לחשוב שאם אתרים מסוימים נמצאים במקומות ראשונים, הם כנראה הכי טובים, למרות שמקומן נקנה בכסף. כלומר אין קשר בין המיקום של המודעות לאיכות של האתר. גוגל יש לציין גם טורח לטשטש את ההבדל בין תוצאות קידום אורגני לקידום ממומן בעצם העובדה שהוא החליף את צבע המודעות מצהוב לירוק, כדי שהגולשים לא כל כך ישימו לב שמדובר במודעות. (צהוב זה צבע יותר בולט וירוק משתלב במרחב…).

קידום ממומן- כל הקלקה עולה כסף

כאשר קמפיין עולה לאוויר, הוא יוצא בשורה של מודעות המוכנסות לרשת דרך הזרוע הפרסומית המבצעת של גוגל הרי היא- גוגל אדווארדס. כך יוצא שהמודעות מופיעות ראשונות בעמוד הראשון (בין עוד כל מיני קמפיינים) וכל לחיצה על מודעה, מחויבת בתשלום גם אם הגולש לא השאיר פרטים. עצם הלחיצה כבר מחייבת בתשלום. ככה גוגל עושה הרבה מאוד כסף. מחיר קליק על מודעה משתנה בהתאם למחיר מילת או ביטוי המפתח שכלולים במודעה וזה יכול להתחיל משקלים ועד מאות שקלים, תלוי מה הביטוי. קביעת עלות ההקלקה, נעשית בצורה של מכרז בין כמה מפרסמים שמתחרים על ארבעת התוצאות הראשונות בעמוד הראשון של גוגל, ועל עוד כמה בחלק התחתון. מיקומה של המודעה תלוי ברלוונטיות שלה לחיפוש, בביצועים שלה, בחוויית המשתמש שהיא מעניקה ועוד.

אז מה יותר כדאי פרסום ממומן או קידום אורגני?

אנשי הקידום של סוכנות דיגיטל מסבירים שאין תשובה אחת לנושא הזה, ויש לשקול זאת לגופו של כל אתר. יש לקוחות שלא רוצים לשלם על הקלקות ומעדיפים דירוג טבעי, וגם יש להם זמן, אז הם ילכו על קידום אורגני. מי שממש ממהר וצריך חשיפה עכשיו, ויש לו גם תקציב פרסום, ילך על קידום ממומן. יש אתרים שמשלבים בין שני הערוצים, או משתמשים בהם לפרקי זמן מסוימים. הכול תלוי במטרות שלך וגם באיש קידום האתרים שלך. הוא חייב להיות מעולה.

תמיד טוב לשתף.

שיתוף ב facebook
פייסבוק
שיתוף ב twitter
טוויטר
שיתוף ב linkedin
לינקדין
שיתוף ב whatsapp
וואטסאפ
שיתוף ב email
מייל

עוד דברים מעניינים.

רוצה להתחיל?

יאללה לעבודה!

מחכים לך עם תוכנית דיגיטל שמתאימה בדיוק עבור העסק שלך

דילוג לתוכן